boxrust

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Re: boxrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:32

Sommige mensen zeggen dat je met je paard moet gaan wandelen.
Dat raad ik je toch sterk af, de meeste paarden worden daar alleen maar drukker van.
Wanneer ze alleen maar in de box staan dan wennen ze er van zelf aan en worden ze ook niet druk.
Op stage hadden we een hele hete andalusier hengst die had ook maand boxrust. We hadden gedacht dat die de hele tent zou afbreken maar juist door hem niet uit de box te halen is die heel rustig gebleven.
En zorg er idd voor dat er altijd een paard naast staat.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:37

ja klopt ;j

zo ging het bij die van mij ook, normaal is het hij echt een heel druk paardje maar na een aantal dagen op stal begon hij er al aan te wennen.

Wandelen met um mocht ik niet van de artsen in de kliniek want die had ook al door dat die van mij nog al een pittig ding is. als ik dan met um zou gaan wandelen zou hij waarschijnlijk wel een rare sprong maken of gaan draven ofzo en dan zouden we nog verder van huis zijn. dan zou hij blijvend kreupel kunnen worden.
Ik had die van mij in een andere stal gezet zodat hij geen directe buurman had, want die van mij heeft een beetje last van voernijd en dan kan ie beginnen met trappen en dat moesten we er natuurlijk niet bij hebben. hij heeft tijdens zijn boxrust haast niet getrapt. hij kon toen wel de hele stal doorkijken dus hij zag wel andere paarden.

maar als je paard geen voernijd ofzo iest dergelijks heeft zou ik ook zorgen dat er een ander paard in de buurt staat, helemaal alleen is ook zo zielig.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:35

ik weet niet wat clickertraining is maar ik wil het wel weten hihi dus ga is kijken bij google

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:40

heb het gezien, lijkt me op zich wel handig maar ook wel weer irritant, steeds met die klikjes

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 06:27

hasten schreef:
heb het gezien, lijkt me op zich wel handig maar ook wel weer irritant, steeds met die klikjes

Mij lijkt het ook wel een leuke training om de tijd te doden maar vlgs mij beweegt/looopt mijn paard dan nog in de box

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:15

Tivoli heeft ook pas zes weken boxrust gehad. Ik dacht ook dat hij de boel zou afbreken, maar hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Ik heb een lick-it en een speelbal voor hem gekocht. Zat nog even te twijfelen over zo'n stalspiegel, maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan. Hij had genoeg te zien gelukkig. Ik heb hem heel veel hooi gegeven en twee keer per dag een schep zemelen met wat granenmix erdoor. Dat ging prima, hij is niet mager geworden.

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:01

Mijn merrie staat al 5 1/2 mnd op stal met een ernstige peesblessure.
Om haar af te leiden hang ik een hooi net aan de staldeur en de deur open dan kan ze even lekker om d'r heen kijken en eten, dan lijkt het net of ze er even uit is.
Verder geef ik haar Pasture mix van dodson & Horrel voor het onderhoud en hooi.
Ze heeft een lick it in d'r stal en een speelbal.
De mazzel die ik heb is dat de paarden s 'avonds naar binnen komen en overdag staat er een pony vroeger binnen vanwege zijn eczeem.
Een voerbal zou ik niet doen want een verkeerde beweging en .......
Verder poets ik haar maar om de dag anders gaat dat ook snel vervelen en de andere dag knip ik haar sokken of staart enz.
Als een tussen doortje geef ik haar appels en zo nu en dan slobber.
We doen nu natuurlijk ook al 2x per dag 30 min. stappen en dan laat ik haar ook even grazen en als het nat weer is mag dat niet dan pluk ik wat gras.
Iets anders dan eten heeft ze niet in haar ogen.
Mijn merrie is in ieder geval tevreden en hoop dat het met jouw paardje net zo goed gaat als met de mijne.
Succes!!