Allergische reactie op CAVALOR PIANISSIMO

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arnoud

Re: Allergische reactie op CAVALOR PIANISSIMO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:55

Het lijkt idd errug veel op netelroos, maar kan ook evenzogoed een allergische uitwerking zijn...... Maar als de dierenarts netelroos, allergie en eiwitbulten over 1 kam gaat scheren heb ik mijn twijfels over de deskundigheid van de dierenarts......

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:34

http://www.huidinfo.nl/urticari.html

lees deze pagina eens door....

hier staat o.a.:
Urticaria zijn heftig jeukende kleine of grote bultjes en verhevenheden die overal op de huid kunnen voorkomen.
Ze kunnen samensmelten tot grote ‘kwaddels’, vaak met een witte ring eromheen.....---------

dit laatste klopt dus ook weer met het beeld.

en even voor de goede orde, netelroos IS een allergische reactie....
eiwit bulten zijn OOK een alergische reactie, dus over 1 kam scheren is logisch....

dus ja logisch dat die man alles over 1 kam scheert toch?

even een raag over het wassen :

heb jij gewassen met koud water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:49

Ja ik heb hem gewassen met koud water.. Maar dit heb ik dus de eerste dag gedaan toen het helemaal niet zo heftig was, het is pas na 2/3 dagen zo heftig geworden.

De bulten jeuken trouwens niet continu, ze gaan alleen jeuken als ik eroverheen krabbel (net zoiets als een muggenbult dus!) Ze zei dat het waarschijnlijk ook kon komen dat hij toevallig net door 1 beest is geprikt waar hij allergisch voor is... moeilijk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:07

klopt..er kunnen duizend en 1 redenen zijn waarom een dier ineens die bultjes krijgt..
hoop voor je dat t snel weer afakt..

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:38

Vind het wel straf dat iemand die zich 'voedingsdeskundige' noemt, een titel waarvoor 0 jaar opleiding vereist is een veearts in twijfel durft te trekken, Arnoud.
En inderdaad, als je wat boekjes over gezondheid gaat lezen dan is netelroos de oer-hollandse naam voor urticaria en zijn eiwitbultjes daar ook een vorm van. Allemaal een pot nat dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:48

Hier de nieuwe foto's, het is iets wegtrokken, de bulten zijn niet zo scherp meer, maar ze zitten er nog wel..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Doordat Bob zo glimt (hihi ) weerkaatst de flits iets op zijn vacht, daarom vallen de mindere bulten iets weg.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:22

de ene allergische reactie is de andere nog niet...
Enne 0 jaar opleiding.....enig idee wat je er allemaal voor weten moet?
En een dierenarst in twijfel trekken. Ik vind dat je best kritisch mag zijn. Mijn principe is wel dat een dierenarts er voor geleerd heeft en dus weet wat hij /zij doet, maar ook een dierenarst/menselijke arts zegt of doet wel eens dingen waar je vraagtekens bij mag plaatsen. Bovendien is de ene dierenarts de andere nog niet.
Maar aangezien je het zo op de persoon gaat spelen....Ben je zelf dierenarst ofzo KNAVIA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:43

Het is nog steeds niet wegtrokken, en het worden nu echt ringetjes, heb dus nog eens de vee-arts gebeld, en die zegt dat er twee soorten zijn. 1 die na een paar dagen wegtrekt, en de andere die kan wel een paar weken zitten. Ik krijg in ieder geval een dokstersverklaring mee naar mijn wedstrijd dat het een allergie is, en geen besmettelijke ziekte.