Isapaardje schreef:Marja1988 schreef:je kunt ze toch beter doodspuiten? dan sterven ze tot de wortel af, als ze dan dood zijn haal je ze eruit (zorgvuldig) en laat je je paard weer in de wei..
Ik heb vorig jaar geprobeerd gif aan te komen, maar dat lukte me niet zonder "spuitvergunning". Al het andere wat ik probeerde werkte niet (helaas). Roundup ook niet. Wat wel ging was strooizout (plant voor plant), maar daarna moet je nog de afgestorven planten eruit halen. En een jaar later kiemde er weer plantjes (op andere plekken).
Tussen onze wei en die eerder getoonde pony wei zit ca. 120 meter hooiland (dus als het maar 80 meter zou uitzaaien zou ik geluk hebben in feite), maar in dat hooiland zit toch JKK, ondanks spuiten met landbouwgif. Het punt is dat je het niet ziet omdat het geen bloeiende planten zijn maar eenjarige planten ... maar ook die delen zijn giftig ...
Ik had het vorig jaar in het hooi overigens vandaar dat ik er nu zo bij betrokken ben want dat was toch wel schrikken even. Vooral omdat ik voorheen altijd JKK vrij hooi haalde bij die boer. Had er begin dit jaar weer hooi met een JKK stengel erin. Eentje maar, maar toch ... pak weggedaan.
Ik ga morgen mijn weides bespuiten, maar ik heb miss 20 plantjes over 8 weides verdeeld staan. Gewoon met een goedje tegen onkruid als paardenbloem ed. zie wel wat er van overblijft.
Ik vind het een strak plan om de gemeentes in te lichten want bij ons staat het ook in de berm en ik kan niet met mn handpompje al die jkk weghalen