Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tiessie schreef:www.hoofcare.nl is ook een erg duidelijke site met foto's erbij
Unartica schreef:Mijn paard heeft ook af en toe rotstraal, vooral in de winter. Ik stop dan altijd watjes met teer in de straal. Ik heb een hele fijne hoefsmid die mij precies heeft geleerd hoe je dit moet doen want de watjes moeten er best diep is. Bij mij werkt Teer dus al na een paar dagen. Misschien is het ook verstandig om biotine te geven door het voer. Dit zorgt ook voor een betere hoefstructuur maar is niet echt goedkoop. Op paardendrogist.nl kun je dit kopen, voor niet al teveel geld. In ruiterzaken is het vaak duurder. Nog even over de ijzers eronderuit halen, ik vraag me af of dit wel verstandig is aangezien zijn hoeven nu al zo slecht zijn. Als de ijzers eronderuit zijn slijten ze natuurlijk vrij hard en is de kans op scheurtjes volgens mij wel groter. Ook weet ik uit ervaring dat de ijzers eronderuit halen soms gevolgen kan hebben wat "dikke benen"enzo betreft. Zolang de conditie van de hoeven zo slecht is zou ik ze er toch onder laten en zorgen voor voldoende beweging. In ieder geval veel succes ermee!
Unartica schreef:Ik gebruik dan altijd watjes, daar doe ik flink wat teer op en doe druk ik met het stalen deel van mijn hoevenkrabber in de straal en tussen de hoefballen. Mijn hoefsmid heeft mij geleerd hoe ik dit moet doen en omdat teer zo gigantisch uitdroogt is het vaak al na een paar dagen over. Dat doe ik dan elke dag totdat het over is.

)maak ik foto's van zijn hoeven

love_sander schreef:Oke ik begreep één week
Welk middel gebruik je dan, of lees ik daar overheen?