Zomereczeem op late leeftijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Zomerexceem op late leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:03

Wat in dit verhaal vreemd is, is de locatie van het paardje, Beilen. Dit is echt geen "eczeemvrij" gebied. Bos, houtwallen enz.enz. Zou het logisch vinden als het dier daar ook al eczeem had.

Jemawi

Re: Zomerexceem op late leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:14

Kinke schreef:
Wat in dit verhaal vreemd is, is de locatie van het paardje, Beilen. Dit is echt geen "eczeemvrij" gebied. Bos, houtwallen enz.enz. Zou het logisch vinden als het dier daar ook al eczeem had.

Klopt, daar dacht ik ook het eerste aan. Heb je al met de vorige eigenaar gesproken hierover? Misschien is het goed verborgen gehouden.
Overigens heb ik een oudere pony die ik nu 13 jaar heb, waarvan ik twee eczeem-zomers heb meegemaakt. Echt schuren en jeuk. Het kan dus wel degelijk, maar de laatste vijf jaar heb ik bij haar niks meer gezien.

Jantien

Re: Zomereczeem op late leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:25

Een berg aan informatie over zomereczeem is te vinden in dit topic en de links die daar gegeven worden.

Nog even een opmerking:
In dit topic werd geroepen dat vliegjes een symptoom zijn.
Dit klopt niet. Een symptoom is een uitingsvorm van een aandoening. Die vliegjes zitten al in de omgeving voordat een paard zomereczeem heeft en kunnen dan wel bijdragen aan het ontstaan van zomereczeem, ze zijn dan een (van meerdere) oorzaak, worden echter nooit een symptoom.