Citaat:Hoe jonger ze droes krijgen hoe sneller de genezing, minder complicaties en last ze er van hebben.
Ook bij een jong paard kan het dus fout gaan, Django is net een jaar
oud!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Hoe jonger ze droes krijgen hoe sneller de genezing, minder complicaties en last ze er van hebben.

ken ik ook niet, maar dat zal denk ik zoiets zijn als een griep-verschijnsel. Ze kunnen er ziek van worden, maar het is misschien net weer een iets ander besie dan de droes.
shirley23 schreef:Want nu moet hij antibiotica krijgen.

piggeljay schreef:sorry Xox dat ik het zeg maar in Nederland is het bij de wet verboden om met dieren die een besmettelijke ziekte hebben te gaan rondreizen ook al ga je er mee naar je eigen stal.
een paard met droes of die op een stal staat met droes moet daar blijven tot de ziekte is uitgeziekt.
ga je er mee reizen dan breng je de bacterie wel door het hele gebied heen, een vlieg kan het over brengen. en de bacterie zelf verplaats zich ook door de lucht.
dus altijd je paard daar laten het liefst hem weg houden van de gezonde paarden. en afwachten tot de droes over is.
ik maak me daar heel erg boosover, sorry, dankzij zo'n nitwitz die wel haar paard wel bij een manege weg haalde heeft zij bij ons ooit een hele streek besmet met droes.
achteraf zei ze ja ik vond het zo zielig voor mijn paard dat hij apart kwam te staan op de manege dus heb ik hem daar maar weg gehaald en ik dacht als ik mijn mond nou maar houd tegen iedereen dat ik droes heb merken ze het misschien niet.
nou dank je wel we hebben het dus wel gemerkt
Citaat:zomergriep?? ken ik ook niet, maar dat zal denk ik zoiets zijn als een griep-verschijnsel. Ze kunnen er ziek van worden, maar het is misschien net weer een iets ander besie dan de droes

PhiaBink schreef:Ze kunnen droes beter als veulen hebben dan als volwassen. Veel brengen expres hun veulen/jaarling bij een stal waar droes heerst. Ze zijn dan voor hun hele leven tegen bestand.
PhiaBink schreef:9 van de 10 keer gaat het goed. Verslagen droes komt niet veel voor.
Hoe jonger ze droes krijgen hoe beter. 1 keer droes is voor de rest van het leven beschermt.