Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
shasta schreef:Er zijn al een aantal mogelijke oorzaken te noemen.
** vernagelen (kan je zelf controleren door met een hamer op de uiteinden van de nagels te tikken
** hoefzweer lijkt mij in dit geval niet de oorzaak (hoef voelt dan meestal ook warm, paard reageerd dan ook op het tikken met een hamer)
** te snelle stand verandering. (een been/hoefstand mag kan wel gecorrigeerd worden maar moet geleidelijk gebeuren)
** te kort bekapt (sommige paarden kunnen snel gevoelig zijn als ze op de normale manier bekapt worden of het kan dat de hoefsmid gewoon ze echt te kort heeft gemaakt)
** te veel uitsnijden van de zool (sommige paarden reageren daar gevoelig op en dan moet de zool minder uitgesneden worden)
Vraag de hoefsmid om terug te komen en laat hem kijken of hij weet wat de oorzaak is.
Exeption schreef:Hallo Allemaal, Ik heb gister wederom met mijn hoefsmid gebeld, mijn paard was nog kreupeler dan de dag daarvoor. Na aandringen van mijn kant komt hij vanavond langs. Ik heb hem gevraagd de ijzers er onderweg te halen. In mijn ogen kan hij ook niet meer doen. De smid die wilde eigenlijk dat ik het nog even zou zien maar daar heb ik geen zin in. Ik hoop op een goede afloop!
Exeption schreef:Hallo allemaal. Volgens mij is mijn smid niet helemaal een kwakzalver, hij heeft wel een fout gemaakt. Kan ik concluderen dat jullie zeggen: ijzers eraf, voorlopig niks aan doen en een smid laten komen die echt niets aan de stand wil wijzigen, of mijn smid opdracht geven niets aan de stand te wijzigen?
Exeption schreef:O ja Hippotha, ik heb gekeken op de site van Hoofcare. Helaas, ik woon in het Noorden en geen smid in de buurt. Ik heb wel mijn vraag ook aan hun voorgelegd (via email). Nog geen reactie gehad.