Vliegenspray --> welke hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: Vliegenspray --> welke hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:58

Josefien schreef:
wat is dat toch dat je dettol op de huid smeert?Ik lees dit in verschillende berichten, maar het is enorme rotzooi! Het gaat wel via de huid de bloedbaan in, dat kan nooit goed zijn..
Let op met citronella, in de zon kan je paard lelijk verbranden (ik heb dat meegemaakt) beter is etherische olie van lemongrass, ruikt ook lekker citroenig en werkt prima! Die Ultrashield (de zwarte) is ook erg goed en de Unicorn is fijn als je een paar dagen niet kunt smeren: je paard wordt er namelijk wel erg vet van maar het werkt een paar dagen door! Verder de Vlieg Op spray van de Paardendrogist (nu in de aanbieding 5 liter 50 euro en dan verdun ik het nog een beetje met water) is ook erg goed ook bij dazen.

Bij mijn vzpaard rook dat zo lekker citroenig dat zelfs de vliegen het lekker vonden ruiken

Letten jullie wel even met mengels waarin zeepsop inzit?
Instructeur vertelde laatst dat hij een mengsel met zeepsop op 11verschillende paarden smeerde,hij ging erna met ze wandelen
's Avonds rond 18u kwam hij nog eens naar de paardjes kijken en hij zag een 5cm dikke huid in de vorm van een zadel!Precies waarop de zadel ligt
Bij alle 11paarden

Opletten dus!En bij twijfel,kappen met die handel

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:00

Armaris schreef:
Ik hou het toch liever op een gewoon vliegendeken én vliegenmasker
In de natuur hebben ze ook geen vliegenspray op Knipoog

Wel een vliegendeken én vliegenmasker dan ? Bloos

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:43

Ik heb ook zelfgemaakte, azijn met een heleboel geplette teentjes knoflook er in. Dat werkt ook prima (en doet je aan bbq'en denken qua geur! Tong uitsteken)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 06:12

Heel erg oud topic en dus een slotje.