kreupel vanuit schouder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arnoud

Re: kreupel vanuit schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 02:28

Geef het gewoon 8 weken de tijd ongeacht de aard van de blessure, aan rust is nog nooit een paard doodgegaan. Wat de aard van de blessure ook moge zijn, na 8 weken zou dat dan toch echt over moeten zijn, zo niet is er meer aan de hand en dan moet je er ook een DA bijhalen.

Sterkte ermee

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 06:30

Ik dacht ik hou jullie toch op de hoogte. Ze loopt al bijna zuiver en bochtwerk gaat ook super. Kan volgende week kleine stukken rechtuit erop stappen op het harde. Gaat dus de goede kant op (gelukkig)

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:38

Dat is vrij vlot, nou maar hopen dat het zo blijft.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 15:15

Heb er gisteren weer ff opgezeten. Nog wel alleen rechtuit en op het harde gestapt. ZOdra de ondergrond ongelijk wordt verstapt ze zich heel af en toe maar verder op het harde gaat goed. Maar doe nog rustig aan ga voorlopig toch de bak nog niet in. Ieder geval allemaal bedankt voor het advies ed!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:16

Je doet het prima, als je rechtuit rijd mag je gerust draven en galloperen ook op het zachte maar in bochten erg voorzichtig zijn. Wat ook erg goede fysiotherapie is is met je knollie gaan zwemmen en het door water laten stappen.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:48

moest ff heel erg lachen om die tip van iemand over boter.... was dat serieus bedoeld??

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 12:56

geen idee... Misschien een huis tuin en keuken middeltje? Al lijkt mij dat de huid boter niet opneemt. Das zo vet dat blijft er bovenop liggen.

En zwemmen met me knollie...heb geen water in de buurt momenteel en heb 1x geprobeerd haar in het water te krijgen ik hoefde er maar naar te kijken en ze kwam overeind dus dat was geen succes. Ga volgende week naar andere stal, daar heb ik betere uitrijmogelijkheden dus daar ga ik lekker buiten op het harde stappen. Blijf gewoon nog even rustig aan doen. Met de traumeel ben ik wel gestopt het is niet meer warm of opgezet. Het is dus alleen nog wat gevoelig op ongelijke bodem. Laatst zag ik haar door de wei galopperen (vlakke, harde bodem) en daar liep ze wel rad zover ik kon zien. Alleen als ze dan weer ineens naar stapt gaat kreupelt ze nog een beetje

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 02:27

Als ik je verhaal zo lees, maak ik daar toch het zelfde beeld op uit als wat mijn paard had. Die was dus ook boegkreupel en herstel verliep hetzelfde. Wil ik je zoch ten zeerste adviseren om je paard te laten staan en er niet op te rijden voor ieg de komende maand. Doe je dit wel, kan dit resulteren in een enorme teleurstelling waardoor je de herstel periode aan zienelijk verlengen moet. Ik heb het zelf meegemaakt en wou het je toch besparen. Ook rechtuitrijden is een belasting voor de schouder ookal galloppeerd je paard door de wei, dan zit er niemand op en dat is toch een andere belasting voor het paard. Ik weet het, het is moeilijk, maar geloof me, een maandje is zo om.

Sterkte en succes

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 06:45

Ik heb er nog maar 1 keer opgezeten en toen twijfelde ik dus al omdat ze af en toe wat verstapte en dan gelijk paar passen kreupel liep totdat ze zich hersteld had. Heb er toen maar 5 min opgestapt dus niet lang.

Heb er sinds toen niet meer opgezeten ik wacht gewoon nog geduldig ze stapt aan de hand. Gisteren heeft ze paar pasjes gedraafd naast me toen liep ze dus wel goed.

Had jij ook dat zeg maar die spier die vanaf zijkant nek loopt achter de schouder langs en tussen de voorbeen door dat die geirriteerd was? De zwelling van die spier is wel weg maar dat ik dus de spier die ze verrekt heeft.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 00:48

Het was een pees die geirriteerd was en dus opgezet. Hierdoor schuurde de pees in de peeskap ipv dat het er soepel door liep, wat de zaak verergerde. Dat kreeg ik tenminste als uitleg, weet niet precies meer hoe het zat, is gelukkig alweer een jaar geleden.

Ik weet wel dat bij boegkreupel na 2 a 3 weken de schein kan zijn dat het over is, omdatr het paat=rd niet meer kreupel loopt en tevens in de wei alweer aan het revotten is, maar bij het berijden duurt het maar even, maar na een lesje loopt een paard met boegkreupel toch weer heerlijk mank.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 06:49

maar er was geen sprake van de pees maar de spier..

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:34

Begrijp ik, ik weet niet wat de DA zegt, maar mij lijkt het toch hetzelfde princiepe. Immers in de schouder lopen heel veel spieren op elkaar, naast elkaar en onder elkaar. Lijkt mij dat het ook langs elkaar kan gaan schuren.

Tja, het is moeilijk te bepalen vanuit mijn luie stoel, maar mij lijkt het niet ongezond om nog een maandje rust te geven. Na die maand heb je er toch ook 2 maand op zitten in totaal toch? Volgens mij zou je dan weer rustig aan kunnen beginnen. Ik kan je wel verzekekren dat het met mooi weer lastig volhouden is.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 06:47

we gaan volgende week verhuizen naar andere stal... Met veel uitrijmogelijkheden. Die ga ik dus gewoon verkennen per fietspad ernaast. Ik overleef het wel hoor haha