Voor het eerst zonder ijzers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: Voor het eerst zonder ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:29

Haha nou ik had wat minder geduld hoor in dat opzicht ... als ik niets met de pony zou doen zou ze moddervet worden ... dus heb ik hoefschoenen erbij genomen zodat ik haar toch voor de wagen kon knopen in de overgangsperiode.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:31

ik heb ook hoefschoenen, maar ik gebruik ze niet meer, ik wacht tot de natuur z;n werk heeft gedaan...... ik vind het ondingen!

En vet wordt ie toch wel: 24/7 op de wei dat maakt mij niet zoveel uit, het is een trekpaard, geen sportpaard

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:52

Quentin is na jaaaren voor op izjers te hebben gestaan er sinds kort ook vanaf! gaat super! eerste weekje liep ie voorzichtig op de stenen en ahrde bodem, 2e week alelen nog voorzichtig op grint en zand met steentjes, maar nu gaat ie suuuuper!

onze 20 jarige stond ook al sinds haar 4e op ijzers en is er op haar 18e vanaf gehaald, 3 weken voorzichtig gelopen en toen ging t ook goed, moet die alleen niet te kort bekappen, dan is ze weer even gevoelig

als de hoeven echt flink scheef afslijten komt dat vaak door bv een scheve stand van t bekken, stijve schouders etc
Q sleet achter mega scheef af, zn bekken is rechtgezet en hij slijt ze redelijk gelijkmatig af...

voor slijt ie ze ook iets scheef af, dinsdag leert de smid me hoe ik ze zelf precies bij kan houden en hij dus recht op de voeten blijft staan tussen de bekapbeurten van de smid door

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:06

smurf schreef:
ik heb ook hoefschoenen, maar ik gebruik ze niet meer, ik wacht tot de natuur z;n werk heeft gedaan...... ik vind het ondingen!

En vet wordt ie toch wel: 24/7 op de wei dat maakt mij niet zoveel uit, het is een trekpaard, geen sportpaard

Ja geloof dat de hoefschoenen jou niet goed bevielen ... mij wel in ieder geval. Vind het juist een heerlijke uitvinding.

De mijne is ook geen sportpaard hoor, maar een shet die je kunt rollen vind ik geen gezicht en is daarbij nog erg ongezond ook.

Ik hou ze toch liever ook in beweging daar dus