Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Denk juist met 1,5 of 2, dat het dan erg laat is

Citaat:In mijn ogen is het gewoon een kwestie van opvoeden. Laten ruinen is de makkelijke uit weg. Tuurlijk zijn er exemplaren die meer hengsten gedrag zullen vertonen, maar wat doe je dan met een merrie veulen dat bij wijze van het liefst overal haar nagels in hangt?? Gewoon consequent opvoeden en streng zijn wanneer dat nodig is.
Cowgirl schreef:Citaat:In mijn ogen is het gewoon een kwestie van opvoeden. Laten ruinen is de makkelijke uit weg. Tuurlijk zijn er exemplaren die meer hengsten gedrag zullen vertonen, maar wat doe je dan met een merrie veulen dat bij wijze van het liefst overal haar nagels in hangt?? Gewoon consequent opvoeden en streng zijn wanneer dat nodig is.
Toch ben ik van mening dat sommige hengsten gewoon niet op te voeden zijn.
Is/was Bonfire ook niet zo'n geval.?
Anders was dat nu een paard met gouden balletjes
Mireille1970 schreef:Nee hoor, die kun je ook laten castreren! Of een "steentje" in de baarmoeder laten leggen of wat dan ook....
Het is een instinct en hormoonkwestie waar je tegen opbokst, waarom dat niet weghalen als je er last van hebt (en je paard dus ook he)

Mork schreef:Daarnaast kan je bij jezelf ten rade gaan of je wel het goede paard hebt als je"opboxt"tegen problemen.

)

Cassidy schreef:Mork schreef:Daarnaast kan je bij jezelf ten rade gaan of je wel het goede paard hebt als je"opboxt"tegen problemen.
Niet mee eens. Je kunt je wel afvragen of jij genoeg kennis in huis hebt om het probleem aan te pakken. En daar is dan doorgaans nog heel wat aan te doen.
Formuleerde het waarschijnlijk een beetje krom