Weet niet meer wat doen... |( (Ushi - borsthappen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Weet niet meer wat doen... |( (Ushi - borsthappen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 14:07

Ik vind ushi net zo'n toppaard en ik begrijp dat het wel erg frustrerend moet zijn dat ze dit doet!!! Hoe langer dit soort gedrag vertoond wordt, hoe moeilijker het ook is om oorzaak en gewoonte uit elkaar te halen. Ik hoop dat je alsnog de oplossing vindt hoor!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 14:08

Ze ziet er trouwens ook wel druk uit op dat filmpje: ze hapt, en wil er precies vandoor. Lijkt dus idd te wijzen op pijn, angst, ... Maar het kan ook zijn dat zze vroeger pijn had of een nare ervaring, en dat nu de gewoonte opspeelt. Maar het blijft dan wel raar dat ze het nu plots weer meer doet.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 14:43

Wat vervelend! Ik rij nu ook een paard, en de eerste maand alleen maar duiken met haar hoofd, scheef staan, met haar benen slaan naar voren tijdens het rijden etc. En we wisten maar niet wat het was, wij dachten aan iets in haar hoofd en dat ze gewoon niet wou werken want als we lekker ontspannen stilstonden deed ze niets met haar hoofd. Ook goede mensen op laten rijden (ZZ-licht ruiters etc.) maar ze deed precies hetzelfde, deze mensen gaven haar afstamming de schuld (Jazz) Nu zijn we er eindelijk (per toeval) achter wat het is, ze heeft pollenallergie! Daarom was het ook zoveel erger in de zomer/ voorjaar want al die 'onzichtbare' deeltjes prikten in haar ogen en neus en ze wou ze ontwijken door dus al die dingen te doen met haar hoofd en benen, en als we stilstonden kwamen er ook minder deeltjes in haar neus en ogen dus dan deed ze niets. Misschien heeft Ushi dit ook? Probeer het eens; een pollendoek aan het hoofdstel vastmaken (helemaal over ogen en neus heen) en dan maar gaan rijden. Het eerste rondje deed Renaat nog wel hoofdschudden want het leek wel een gewoonte te zijn geworden, maar aan het eind ging het super! Het is het proberen waard, en het is niet duur dus gewoon doen, en als dit het niet is zit je gewoon met een stukje pollendoek, that's all. Baadt het niet, schaadt het niet! Succes ermee!

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:28

Anjatjeuh schreef:
narretje schreef:
Als je bij Antoin de Bodt op de goede weg was (je schreef zelf dat het toen veel minder werd) waarom dan niet op die voet verder gaan?

Zo ben ik wel verdergegaan, maar het is alsnog teruggekomen. Knipoog

Dat wist ik niet, heel jammer......

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:10

hey,
ik kan je alleen maar sterkte wensen.
ik kijk altijd graag naar je topics, je paardje is echt leuk Lachen
hopen dat het goedkomt met hulp.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:43

Ik heb nog niet zo vaak gehoord van jouw probleem maar ik kan me voorstellen dat je er meer zit. Ik las dat iemand het had over een allergie. Dat kan het natuurlijk ook heel goed zijn.
Ik blijf het volgen.
Succes en ik hoop, zowel voor jou als voor je paard, dat je snle de oplossing vindt.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 20:18

Zo, heb net een net-relief besteld bij Paardendrogist om toch eens zeker te weten of het geen pollenallergie is. Misschien is het dat helemaal niet, maar wie niet waagt, niet wint... Lachen

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:26

Al, gaat hij van 40 keer duiken naar 30 keer, het is in ieder geval weer minder!
Heb vandaag ook weer met het vliegenmasker gereden ( met neusnet ) en het is echt minder. Gister heeft mijn vriend hem gelongeerd aan de bijzet en ook toen was het minder.
Ik hoop het zo voor je dat het werkt, of iig een beetje.
Hou je me op de hoogte?
Als ik Armaan zijn uitslag van de test heb, dan laat ik het ook wel even weten.
Groetjes Pharlap.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:58

Heb je dat netje dat ook over de ogen gaat besteld of die andere, die alleen de neus bedekt? Wat zijn die dingen trouwens duur! Ik heb voor 20Euro er zelf een gemaakt, en deze pastte nog beter ook.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:27

Die van de horselover ( dus ogen en neus en oren ) is ook maar 12,95. Er zal wel een reden voor het prijsverschil zijn, maar om te proberen is 12,95 nog leuk.
Groetjes Pharlap.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 22:40

De enige die ik kon vinden waren op Paardendrogist, ergens anders vond ik ze niet... Maar ze zijn nu al besteld, dus is te laat om die goeiekopere te proberen. Nuja, het is inderdaad wel heel duur (ik heb alleen die voor de neus genomen) maar ik denk dat er inderdaad wel een kwaliteitsverschil zal zijn en mn ouders betalen toch, dus... Clown

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:20

voor de zekerheid zou ik nog even een lapje gaas kopen (gewoon op de markt of stoffenwinkel ofzo voor 1 a 2 euro) om even om het hoofdstel ook over de ogen heen te doen. Want vaak irriteren de ogen ook bij paarden met pollenallergie/ hooikoorts.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 12:19

Ik zou sowieso even alles uitproberen, alle tips die hier gegeven worden! Dierenarts is niet eens zo'n raar idee, die zien het toch vanuit een andere hoek, hetzelfde geldt voor ostheopaat etc. Wij hebben een manegepaardje die het ook doet, tijdens het rijden. .Een tik gewoon misschien?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 15:36

Ik heb er totaal geen verstand van maar kan het zijn dat er iets in haar oren zit waar ze jeuk door krijgt?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 16:00

Zo, dierenarts komt donderdag langs. Lachen Hoop dat hij iets vind, en ga zoizo een allergie-test laten doen...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:27

Heb pas in een nederlands westernblad een stuk gelezen over dit probleem, als je wil kan ik het scannen en naar je toe sturen.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:32

Zijn je netjes al binnen?
Groetjes Pharlap.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 12:03

Jaaaaaaaaaaaaa, ik heb ze vanmorgen al ontvangen, en had ze vrijdag pas besteld... Superservice dus. Haha! Spijtiggenoeg heb ik nu wel nog examens waardoor ik pas donderdag naar Ushi kan gaan, dus kan het dan pas testen, maar ik laat zeker weten hoe het ging. *LOL*

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:21

Als het aangeleerd gedrag zou zijn zoals kribbebijten, luchtzuigen en weven zou ik eens goed kijken naar de leefomstandigheden van je paard. Deze ondeugden komen voort uit verveling en frustratie.

Heeft ze weidegang of staat ze alleen maar op stal, heeft ze andere paarden om mee te spelen of staat ze alleen?

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:47

Als je een osteopaat zoekt in belgië; stefan aalen....kijk op zijn website "increo". Hij is erg goed.

Zoek het inderdaad goed uit mbv dierenarts, tests etc. Ik heb de video gezien en het lijkt me niet prettig. Zeker voor het paard niet...succes

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 13:13

Vasthi schreef:
Heeft ze weidegang of staat ze alleen maar op stal, heeft ze andere paarden om mee te spelen of staat ze alleen?

Ze staat bij een boer waar ze samen met nog 4 andere paarden in de zomer 24/7 op een wei van 3 hectaren gaat, in de winter gaan ze ongeveer om 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds op de wei. Ik ga veel met haar wandelen, spring af en toe eens, doe regelmatig dressuur en soms gaan we ook wat crosshindernissen springen in het bos. Denk dat ze dus echt niet kan klagen van haar leven. Knipoog

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:27

En? Heeft het een positieve werking?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:40

gezien je vraagstelling lijkt mij dit meer thuis te horen op Medisch.
Verplaatst naar Medisch.