rare open plekjes op de zijkant van de lip..??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: rare open plekjes op de zijkant van de lip..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:22

Vitamine spuit helpt niet zo veel volgens mijn lerares,, (zelf denk ik van wel)
Ik heb er vorig jaar les overgehad en ik weet het niet precies meer maar het was iets met:
De vitaminen werden niet opgenomen want hij kon maar een bepaald aantal en het was iets waar hij tekort aan had kon hij niet opnemen en wat teveel was en waar een paard vaak voldoende van heeft plast hij gelijk weer uit.
Ik weet het niet meer precies maar het had weining tot geen nut volgens de lerares.

Ik zelf doe het trouwens nog wel als mijn paard bevallen is geef ik haar een paar dagen daarna een sppuit en ik heb altijd wel het idee dat ze er van oplbloeid, en ik denk dan maar zo baad het niet dan schaat het niet.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 10:01

okee.. de DA is langs geweest voor iets anders, dus heb hem meteen laten kijken naar de plekjes..

Volgens hem zijn het waarschijnlijk contact plekjes/zweertjes van bijv het snuffelen aan een paal waar iets opzit (kan ff niet op de naam komen) het kon geen kwaad volgens hem.. het zou ook te maken kunnen hebben met hem warme weer.. dus niks om me zorgen om te maken

Ingsannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:38

Mijn 3 jarige merrie had ook allemaal wondjes op en rond haar lip en wij hadden het vermoeden dat het kwam door het eten van riet.. Wij hebben aan de slootkant riet staan en daar staan ze altijd te grazen en door het trekken aan riet zal ze dat langs haar lip schampen en dan krijg je de raarste wondjes.. Tja t is altijd moeilijk te ontdekken waar ze wondjes aan overhouden, zeker nu ze op de wei staan!!

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:00

heeft er iemand hier al eens gedacht aan een boterbloemen allergie?
er waren er bij ons op stal ook een paar die het zelfde hadden.
kwam simmpel door de boterbloemen, die afmaaien 2 daagjes wachten en klaar.nergens meer last van

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 10:39

Mijn paard (30 jaar oud) heeft ook vaak een soort blaartjes op haar onderlip. Ongeveer aan de mondrand.

Ik zal eens proberen een foto te maken, dan kun je het vergelijken of het net zoiets is als wat jou paard heeft.

Ik doe er nooit iets aan, soms een beetje Calendula zalf. Maar ik heb ook geen idee hoe ze er aan komt en waarom ze ze heeft. Ze verdwijnen ook zo weer.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:00

Ik kan alleen maar zeggen dat een van mijn paarden dat ook heeft gehad, maar ik zou niet meer weten wat het was. Het is namelijk vanzelf over gegaan. Misschien toch voor de gerustselling even de VA laten komen.. naja, suc6!