Het mysterie van de witte vlekken (met foto's)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Satine

Re: Het mysterie van de witte vlekken (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 15:05

Over Birdcatcher spots het ik ook al het een en ander gelezen, maar aangezien de vlekke op de foto de enige vlekken zijn, en die verder op zijn lichaam niet voorkomen, lijkt het mij onwaarschijnlijk. Ook omdat Birdcatcher spots meestal rond zijn en niet zo onregelmatig van vorm voorkomen.

En tekort aan calcium zou kunnen, maar ik zou dat raar vinden aangezien hij al jaren dezelfde voeding krijgt. (Minimaal 5 jaar.) Ook nu is er wat betreft zijn voeding niets veranderd, en toch lijken de plekken weg te trekken. Maar als er volgend jaar weer nieuwe verschijnen, zal ik een keer zijn bloed laten onderzoeken om dit uit te kunnen sluiten of te kunnen bevestigen.

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:59

mijn paard kreeg ook al geruime tijd pavo voer en door zwaarder werk krijgt ze een tekort en dat vullen dan niet alle voeren aan.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:45

die van mij was 14 toen ze voor het eerst witte vlekjes op haar voskleurige body kreeg.
Het begon klein en ze breiden nu telkens wat meer uit. Lijkt wel heel leuk! Ze heeft trouwens op de hals ook nog een zwart vlekje...

Vreemd hoor. Maar zal nog wel eens kijken of er voldoende calcium in haar pavo brok zit.

fabienne_Uny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:23

hoi hoi,
Ik stond voor een mysterie hoe kon mijn merrie ineens allemaal witte vlekjes krijgen??
Ik zoeken op internet google moet de oplossing zijn dacht ik nog nou nee hoor dus verder zoeken kom ik gelukkig op dit topic uit hehe me antwoord.
Ik heb Uny nu een jaar en hier voor stond ze tot ze 3 jaar was bij een boer in friesland te wachten tot ze .. ja 3 was om voor meer verkocht te worden natuurlijk.

Ik heb na vraag gedaan en daar stond ze dag en nacht buiten op de wei ze heeft heel eventjes in die 2 jaar daar binnen gestaan.
Ze had 1 wit vlekje op dr kont zo groot als een ouderwets dubbeltje.
En ik nam haar mee en ze heeft nu over de 25 ik denk wel 30 witte stipjes vlekjes echt raar nou heeft ze in dr manen ook heeeeel veel wit zitten voor een vos dat ook steeds meer werd naar mate ze bij mij stond.

En idd ze krijgt bij mij (oh nee) kreeg bij mij PAVO dus ik denk idd dat het met calcium te maken heeft maar toch denk ik ook dat het genetisch bepaald is omdat ze al wit stipje had en het er naar neigde ik denk dus dat het genetisch bepaald is of een paard daar erg gevoelig voor is.
duss... hehe in ieder geval SUPER bedankt want ik wist niet meer waar ik het zoeken moest met me stippen paard.
gr

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:29

die van mij heeft juist weer 2 bijna zwarte stippen op zijn vossenlichaam zitten.

fabienne_Uny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:49

Afbeelding
dit is helaas de minder duidelijke kant ik maak snel van de andere kant foto's

Maar wat mijn wel zorgen baat is dat de witte plekjes op dr hoofd gewoon weg kaal worden!!
weet iemand hoe dat komt en of dat niet heel slecht is voor dr??

alvast bedankt
gr

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:19

Bij ons op de manege staat ook een paard dat hoe langer hoe meer witte vlekjes krijgt, hij noemt dan ook heel toepasselijk Picasso. Ik weet wel dat hij een schimmel heeft die moeilijk onder controle te krijgen is. Wat de paarden daar als voeding krijgen weet ik wel niet maar hij is wel de enige die de vlekken heeft.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:38

Urko hier op bokt heeft dit ook... Zij weet geloof ik ook wat het is... Vraag haar eens!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:47

Had 3 weken geen internet, maar nu kan ik eindelijk lezen wat Griebels bedoelde!... Urko is in de winter ongeveer vos met witte stippen, zoveel heeft hij er, het zijn plaatsen waar OOIT eens wondjes hebben gezeten en daar zitten nu witte stippen.

Zelf dacht ik dat het komt omdat zijn moeder schimmel is, want hij krijgt er iedere winter meer. Zal zeker vragen hoe het met ons voer zit, met de calcium enz.