hoi hoi,
Ik stond voor een mysterie hoe kon mijn merrie ineens allemaal witte vlekjes krijgen??
Ik zoeken op internet google moet de oplossing zijn dacht ik nog nou nee hoor dus verder zoeken kom ik gelukkig op dit topic uit hehe me antwoord.
Ik heb Uny nu een jaar en hier voor stond ze tot ze 3 jaar was bij een boer in friesland te wachten tot ze .. ja 3 was om voor meer verkocht te worden natuurlijk.
Ik heb na vraag gedaan en daar stond ze dag en nacht buiten op de wei ze heeft heel eventjes in die 2 jaar daar binnen gestaan.
Ze had 1 wit vlekje op dr kont zo groot als een ouderwets dubbeltje.
En ik nam haar mee en ze heeft nu over de 25 ik denk wel 30 witte stipjes vlekjes echt raar nou heeft ze in dr manen ook heeeeel veel wit zitten voor een vos dat ook steeds meer werd naar mate ze bij mij stond.
En idd ze krijgt bij mij (oh nee) kreeg bij mij PAVO dus ik denk idd dat het met calcium te maken heeft maar toch denk ik ook dat het genetisch bepaald is omdat ze al wit stipje had en het er naar neigde ik denk dus dat het genetisch bepaald is of een paard daar erg gevoelig voor is.
duss... hehe in ieder geval SUPER bedankt want ik wist niet meer waar ik het zoeken moest met me stippen paard.
gr