Probiotica, goede bacterieen en effect maag/darm problemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piggeljay

Re: Probiotica, goede bacterieen en effect maag/darm problem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:23

mij werd verteld dat yacult zou helpen tegen luchtzuigen omdat het uit de maag weg kwam en wel eens met een maagzweer te maken zou kunnen hebben .
nu had ik een paardje die er mee begon dus ik voor 1 maand yacult gehaald want ik had zo mijn bedenkingen en we zouden het 1 maand proberen, na een week werd het luchtzuigen alleen nog maar erger en het paard pakte echt alles beet wat hij maar te pakken kon krijgen.
we zijn gestopt en hebben wat kribbox op de rand van de voerbak gesmeert en de staldeur en met twee dagen was het zuigen over.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 00:25

Yacult is ook voor mensen en bevat voor een paard de verkeerde bacteriën. Als je iets wilt geven voor maag/darmen, kun je beter een pro/pre-biotica geven voor herstel van darmslijmvlies en darmcultuur. Tegen overtollig maagzuur (oorzaak van luchtzuigen) zijn ook medicijnen te krijgen. Anya kan je daar alles over vertellen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 00:30

Eleonoor schreef:
Het lijkt wel te gaan werken. De mest geeft aan dat er meer voer wordt verteerd dan voorheen. Hoe het effect op zijn lijf is, is nu moelijk te zeggen. Hij staat weer in de revalidatie stand, en dan is verzuring en spierpijn lastig te beoordelen. Hij glimt nu wel nog beter dan ervoor.

Het effect op z'n lijf heeft ook tijd nodig. je bent z'n darmen aan't herstellen en pas als die hersteld zijn kan het herstel van z'n lichaam beginnen. Als de kuur synbiozyme op is begint pas het eigenlijke werk... als het goed is zul je vanaf nu (mijn kuur is bijna op, dus ik neem aan de jouwe ook) langzaamaan verbetering gaan merken.
Let ook eens op z'n karakter... bij Dot viel het vorige keer echt op dat ze rustiger en evenwichtiger werd. Nerveus, druk, hyper of schrikachtig gedrag kan n.l. ook veroorzaakt worden door een slechte spijsvertering.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 22:11

Francis.

Pablo ondergaat nogal veel veranderingen op het moment. Hij is voor meerdere chronische blessures nu behandeld en krijgt een aangepast fysio opbouw in de training. Ben inderdaad gestopt met de kuur, was dus al 10 dagen. Tot nu toe ziet hij er beter uit en voelt beter aan op zijn lijf. Hoop dus eigenlijk ook dat de timing van de kuur mooi uit zou komen zo voor het begin van een nieuwe trainingsperiode.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:20

Vast wel, doordat je nu z'n darmen zoveel mogelijk hersteld hebt kan hij z'n voeding optimaal benutten en dat zul je vanzelf gaan merken. Da's iets wat heel geleidelijk gaat, maar ik heb de vorige keer echt duidelijk verbetering gezien bij Dot en inmiddels nu ook al weer. Ze eet weer graag en vlot haar bak leeg, is niet meer zo 'vettig' op d'r huid, zoals zieke paarden kunnen zijn, maar glanst weer, kijkt fris uit d'r ogen en heeft weer energie. Ze moet nog steeds terug op gewicht komen en aansterken, maar je kunt gewoon aan alles zien en merken dat ze weer lekker in d'r vel zit. De rest is gewoon een kwestie van tijd.

Succes er mee!