verkalking van de pees wie weet er wat van?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hero

Re: verkalking van de pees wie weet er wat van?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 21:07

Oké ik snap je verhaal wel Haha!

Voor de artrose van mijn paard geef ik hem nu artrose gelatinaat van primeval ik hoop dat het werkt gebruik het net pas een week dus kan ik nog weing van verwachten denk ik.

Ik vind het gedurfd van je dat je met hem nu voor de kar gaat proberen zeker als je weet dat hij bij zijn vorige eigenaar een ongeluk gehad heeft met de kar.

Gaat hij veel liggen in zijn stal nu om zijn benen te ontlasten??Ik zag op de foto's van je wel het verschil van de dikte van de benen Verdrietig
Hopelijk kan de elektoterapeut nog wat voor jullie doen.

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:38

zijn verleden en doen staat ook bij dagboek en over geertje en sonja geschreven, ook over zijn verleden. en hij vind het nog wel luek als ik hem ga intuigen, en de kar erachter vind hij geen probleem, dat heeft sonja (shet, staat ook bij het stukje over geert en son op de foto) meer!! Tong uitsteken dees is vroegen een keer met kar en al omgekukelt omdat ze ergens anders heen wou dan de bestuurder, en sonja wil niet eens voor de kar nu, ofwel: vanaf het begin af aan opnieuw beleren die oliebol Knipoog

heb jij niet ook een internet site over jou paardje(s)? lijkt me wel leuk om te bekijken Ja

Hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 21:43

Nee heb nog geen site van mijn paardjes alleen de foto in de avatar dat is mijn paardje Haha!
Zal wel van de week wat maken kunnen jullie ze hier ook bekijken Haha! Knipoog

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:47

ok dan Knipoog

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:51

heb je het gelezen? op me site?

Hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 22:02

meisjj schreef:
heb je het gelezen? op me site?

Ja ik heb het gelezen leuke site hoor Haha! Knipoog

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:05

en leuk paard he Haha! zoals hij denkt (dagboek)

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:26

vandaag met hem naar buiten geweest, en showen dat hij deed Haha!
dat is gelukkig ook wel een goed teken, dus er is nog hoop Knipoog

maar hij moet nog wel minstens een jaar mee, want hij moet oppas-opa worden van me mischien toekomstige veulen die ik zoiesow ga verzorgen, en als de boer het gaat verkopen dan ga ik deze mischien overkopen en geertje moet dat helpen met opvoeden Knipoog
want met 5/6 maanden gaat het veulen bij mamma weg en dan neemt geert de mamma rol over omdat hij niet meer bij de andere paarden in het land kan i.v.m zijn benen, en hij staat dan dus bij de jaarlingen en veulens Knipoog Haha! Ja

maar zodra de pijn hem te veel wordt dan moet hij wel weg, dan is het gewoon zielig om hem te houden Verdrietig maar dat is nu gelukkig nog niet sow, anders zou hij niet zo gaan showen lijkt mij *LOL*

en wat die therapeut betreft, die gaat niet meer door, die doet dan presies het zelfde als wat ik elke dag al doe, en dat heeft volgens hem dan weinig nut, het kost alleen maar veel geld. Hij wou het wel proberen, maar dat vind ik niet sow nodig omdat ik het zelf ook kan doen op mijn manier end at kost niks extra, en dat geld kan ik dan weer aan geertje geven voor snoepje's o.i.d Knipoog

hij kan nu trouwens nog maar een halfe minuut op zijn slechste voorbeen leunen, als ik de beste met 1 hand vast houd zo lang mogelijk, is al wel iets beter dan 2 weken geleden!! toen was dat gemiddelt 20 seconden of iets minder Verdrietig

Hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 19:34

Nou dat klinkt niet echt goed zeg Verdrietig

Ik ga zelf ook geen andere medische toestanden doen heb ik besloten.
Ik kijk hem nu zo thuis aan en wie weet kom ik er wel weer op en anders mag hij hier thuis zijn pensioen gaan houden.

Waldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:27

Hallo Lachen

Bij mijn paard is 2 weken geleden verkalking aan de pees/sprong geconstateerd naar aanleiding van röntgenfoto's. Omdat hij in het hek heeft vastgezeten moest hij eerst op stal stil staan, dit ging steeds beter en nu staat hij op de wei. Ik heb een bepaalde medicijn gekregen (pillen: moest hij de eerste week iedere ochtend 3 pillen en nu om de dag 's ochtends 3 pillen). De DA zei dat het 3 dagen kon duren voor het weer beter ging, maar ook 3 jaar... Het ligt er dus heel erg aan en is per paard verschillend.
Ik mag niet rijden maar moet wel stappen zodat hij in beweging blijft (veel wandelen dus, is ook erg leuk!). Heb nu al ongeveer 5 weken niet op hem gezeten :S is wel jammer, maar als hij maar beter wordt heb ik daar alles voor over!!!
Ik heb af en toe wel het idee dat het wat beter gaat, maar soms loopt hij ook heel erg te kreupelen, is dus heel verschillend.
Als de pillen op zijn (over iets minder dan 2 maanden dus, er zaten 100 pillen in het doosje, komt de dierenarts weer kijken en dan besluiten we wat we verder kunnen doen).
Hoe gaat het nu met jouw paard? En wat heb jij er allemaal aan gedaan dat het beter gaat, daar ben ik heel benieuwd naar, ik voel me af en toe zo hulpeloos, je weet gewoon niet wat je kan doen...

Succes ermee in ieder geval!
En geef je paard een dikke knuffel van me!

Veel liefs van Karlijn

Hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 21:50

Nou Waldo,bij mijn paard is het ook pas 2weken geleden dat het dmv röntgenfoto's geconstateerd is Verdrietig
Ik ben me echt rot geschrokken en ben ook op zoek gegaan naar "iets"anders om hem beter te maken/krijgen.
Maar ik heb dus 2 keer hetzelfde te horen gekregen Huilen
Dat het (ik citeer) NIET te genezen is en het kan inderdaad heel snel erger worden,maar het kan ook wel langer duren en dat hij toch weer rat gaat lopen.Na lange tijd rust lopen de meeste paarden weer rat maar zijn snel weer kreuepl omdat het een erg gevoelig punt is er zit geen rek meer in het stuk(je) pees dat al verkalkt is!

Ik heb hem toen ook gelijk bij mij thuis in de stal/wei gezet,want een wei had ik niet bij mijn stal/manege.Dat mocht wel de wei in.Nu heeft hij al een paar keer met mijn pony's lang het hek op op hun manier aan het spelen geweest en dan had ik zoiets van nou hij loopt best goed voor zijn doen nu.Maar de volgende dag is hij echt niet vooruit te krijgen en zo stijf Verdrietig (hij heeft ook artrose ook op de foto's gezien)

Ik heb nu dus besloten om het aan te kijken hoe hij het blijft doen zo in de wei en als hij zich goed kan blijven vermaken dan blijft hij lekker hier en mag hij van zijn vroege pensioen gaan genieten.De DA had ook gezegd dat het pijnlijk voor hem is dus ik ga hem niet meer rijden dat kan ik niet over mijn hart krijgen wetende dat hij pijn zou hebben Verdrietig

Alleen het nadeel is ook dat ik het (nog) niet over mijn hart kan krijgen om een ander paard te gaan rijden (zou me zo schuldig voelen) dus voorlopig geen rijden voor mij.

Maar ben nog wel benieuwd naar je pillen hoor want degene die ik gesproken heb hadden het zelfs al over eutaniseren Huilen nou dat voorlopig niet hoop ik!!

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:08

kep vandaag ff op geert zonder zadel gereden een klein stukje, na 5 minuten er weer afgegaan, en verder aan de hand gelopen (na ja, hoofdstel uit, en geert los, hij volgt me namelijk overal Knipoog)en halverwege er weer ff opgeklommen, niet langer dan 10 minuten.

dit vond hij super leuk, alleen op een gegeven moment was hij mij ff kwijt, ik had me namelijk verstopt, kijken wat hij ging doen. en wat deed die schat: heeeel hard hinneken en verbaast om zich heen kijken, ik ff een gluidje maken, hij weer hinnekend op me afstappen en ff zacht tegen me aanduwen!! Haha! Bloos de schat, zo'n paard vind ik nooooit meer! Bloos