Pffff Francis, ik hou dit topic al even in de gaten en heb niet eerder gereageerd.
Laat nou vorig weekend mijn jaarling ineens enorme koorts hebben, 41.4!! Hij was super sloom en stond wiebelig op de benen. Hij heeft ook koortsremmers gehad en deze hielpen ook. Deze heeft hij maar twee keer gekregen omdat koortsremmers helemaal niet zo goed zijn vertelde de veearts. Hij heeft ook Anitbiotica gekregen (TSO pasta) en een poeder waarvan ik de naam niet zo weet (als je het wilt weten ga ik het uit de stal halen!) en vanaf woensdag gaat het steeds beter met hem. Eerlijkheid laat mij zeggen dat vrijdag hij zo'n sprong in zijn gezondheid had gemaakt dat ik eindelijk rustig kon ademen.
Ook mijn veearts staat voor een raadsel, zulke hoge koortstemps zonder aanleiding vond hij heel vreemd, hij dacht ook aan een infectie en zei me mijn andere paarden goed in de gaten te houden. Gelukkig, ik klop het direct af, heb ik nog geen gekke dingen gezien. Verder had hij geen neusuitvloeing als bij jouw Dot en hoest af en toe na het rennen. Slijmvliezen zagen er goed uit, wel vond ik dat hij iets kneep met zijn buik en zijn hartslag lag een stuk hoger, 80.
De arts die zaterdag kwam vertelde mij dat er meer dieren waren die dag die ineens onverklaarbare hoge temps hadden....door mijn eigen jaarling ben ik later vergeten te vragen hoe het daarmee ging. Hij dacht die dag nog dat hij bevangen was van de hitte die er die zaterdag was.
Ik blijft gewoon duimen, nu voor jou, hopelijk knapt Dot lekker op en zijn we dit straks snel vergeten..... hou je ons op de hoogte?