Wat heeft mijn ruin nou op zijn penis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMieKe_89

Re: Wat heeft mijn ruin nou op zijn penis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:02

nou hier ben ik het dus echt niet mee eens, sorry Verward
"edele delen" schoon houden is een deel van de verzorging!
denk je dat je paard het lekker vind als de korsten der aan hangen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:18

Tooske schreef:
Dus ook als tie vies is zou ik zeggen niet aankomen zo'n ding heeft een eigen afweer en dat ga jij dan verstoren!..

Was jij jezelf ook nooit, of ben je dan niet bang om het natuurlijk afweer te verstoren Knipoog
Vroeger... toen ruinen nog hengsten waren Cool hadden die dingen (buiten het plassen) nog een andere funktie waarbij ze aardig schoon bleven Clown
Helaas is die tijd voor de meeste ruinen voorbij en hebben wij dus de taak om het schoon te houden.
Overmatig schoonhouden is niet nodig, maar dat het wel degelijk nodig is blijkt wel uit een verhaal van mensen die een paard hebben wat al tijden niet lekker liep, kreupelheidsonderzoek bracht niets aan het licht. Tot de DA zag dat ie niet helemaal inschachte. Nader onderzoek (en schoonmaken) leverde een 'bean' ter grootte van een tennisbal op Ziek
Nadat de hierdoor ontstane ontsteking was verholpen liep de ruin weer als vannouds.

Maar je kunt natuurlijk eigenwijs blijven Cool

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:05

Oregon schreef:
dat ligt er ook aan hoe goed je het bijhoud. En onder haar staart zul je de boel ook schoon moeten houden. Ik doe dat idd ook met babydoekjes. Eens per maand is wel "basisonderhoud". Maar sommige paarden moet je gewoon vaker schoonmaken.

HAHAHA
Ik neem aan dat je een grapje maakt.
Onze merries maken we NOOIT schoon. Ze leven allemaal nog hoor!
Eén ijslandermerrie is zelfs 36.
Niets aan de hand. Blijf er in godsnaam af zou ik willen zeggen.

Mijn hengst maak ik ook nooit schoon. Je doet meer kwaad dan goed meestal. Maar mocht ik zien dat het nodig is bij hem dan zou ik het bij hem wel doen.
Bij een ruin is het sneller nodig, die schachten minder vaak uit.
Ik ben het dan ook met één van de bovenstaande bokkers eens dat die in sommige gevallen wel schoongemaakt dienen te worden.
Maar ruinen kom je in de natuur dan ook niet tegen.

Ik denk ook dat het bij jouw ruin wel nodig is. Het lijken korsten en vel wat erop zit.

Maar de merries, daar moet je gewoon vanaf blijven. Tenzij ze een of andere kwaal hebben.
Laatst bijgewerkt door Venetia op 29-05-05 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:12

Ook een merrie houd ik schoon hoor. Af en toe een natte spons er langs. Ook de koker van mijn ruin maak ik schoon met alleen water (tuin slang met lauw water erin en spoelen maar, minuut of 10 is meestal wel genoeg).

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:31

zijn er hier trouwens mensen die al een 'bean' hebben gevonden? Lachen
(zie website eerder)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:37

Voor de "bean" zal ik toch eerst de DA lief aan moeten kijken..... ik neem aan dat je die bean er niet uit krijgt als je paard niet uitschacht.

Die van mij is helaas een beetje preuts Ach gut

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:04

wat is Bean??

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:57

Ik zou hem zeker wel schoon maken,
In de natuur issie hengst, dus dan wordt ie wel schoon van het 'kindjes maken Tong uitsteken '.
En je verstoort het alleen met chemische middelen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:09

Cayusejuhh schreef:
wat is Bean??

Simpel vertaald: boon.. Clown

Een 'bean' is een ophoping van smegma waardoor dit een klont gaat worden die elke keer groter wordt als er meer smegma bijkomt.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:11

hahaha die site.
maar ik las hier in hettopic dat iemand hem schoonmaakt met babydoekjes... niet doen!!!
want daar zit meestal olie of lotion op en dat kan dus heel erg gaan irriteren van binnen en gaan broeien.

ik maak de koker van mijn hengstje om de zoveel tijd schoon.
om de paar dagen de zwarte troep van dichtbij eruit pulken.
en 1 keer in de zoveel weken met water meer naar binnen de ergste troep eruit halen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:51

mencis schreef:
Merries moet je idd ook schoonhouden. Ik doe dat altijd met babydoekjes voor de uiers is heel handig als je het regelmatig bij houdt gewoon afvegen met zo'n doekje en dan weggooien Knipoog

Zoooo slecht neem gewoon een schone spons en water dit gaat ten koste van het afweer systeem wat een paard heeft.

Heb mijn ene ruin al 7 jaar de andere een half jaar hou het goed in de gaten en maak niets schoon helemaal NIETS. Laat lekker de natuur zijn gang gaan. Met afspuiten zet ik even de slang erop en merk vanzelf hoe hij reageerd.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 22:10

haha Tinkerloos, vies meisje ben ik he! hihi Maar ja, ik moest gewoon even weten wat het is.

Nadine, dit is een bean (letter A staat erbij).
Afbeelding

Als de penis van je paard gewoon schoon en netjes is zou ik het ook niet doen maar die van mij is toch wel errug goor nu. Het is een ruin en hij dekt heel soms nog wel de merrie uit zijn groep. Als het goed is wordt die straks weer hengstig (anders is er een wonder geschied met zijn laatste kwakkie) en ik kan het niet maken om hem dan zo vies te houden. Neem aan dat dat allemaal bij de merrie achterblijft dan, toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:49

Je hebt idd hele grote kans dat dit bij een merrie achterblijft en kan dus bij een merrie een vuile baarmoeder(ingang) of een infectie veroozaken en dus gust blijven.
Als je een veulen zou willen op dat moment ben je daar dus niet blij mee (anders ook niet lijkt me ).

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 23:22

bij Q heb ik idd zo'n 'bean' gevonden, ofja stuk of 10 'bolletjes' zo groot als een konijnenkeutel en 2 zo groot als een flinke knikker!! Bloos!

mij is juist wel aangeraden om een babydoekje te gebruiken, iig wel als je het met een spons met lauw water niet voor elkaar krijgt, de babydoekjes zit olie(ongeperfumeerd dus kan geen kwaad) aan waardoor het wat zachter wordt

en hoe stom dit ook klinkt, het lijkt wel of Q beter loopt achter! nou weet ik we dat zijn probleem is ontstaan door een scheef bekken, maar na 3 jaar geen schoonmaakbeurt was de boel behoorlijk smerig, nu is het schoon en lijkt t hele zaakje ook wat dunner en echt helemaal ingeschacht te zijn, ook loopt hij makkelijker achter....nog geen onregelmatige pas gezien op de volte in draf...

ik ga het dus zeker proberen of ik t kan bijhouden zonder dat Q eerst sufgemaakt moet worden dmv tranquigel! want t is dus echt noodzakelijk om schoon te maken!

merries maak ik niet schoon, bij t wassen vd staart wordt t daarachter ook schoon, tussen de uiers maak ik t niet schoon, bij 2 vd 3 is het idd een zelfmoordpoging om dat te doen Nagelbijten / Gniffelen

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:14

Onze ruin schacht regelmatig zelf uit. Meestal maakte ik zijn edele deel dan schoon. Totdat ik tot de ontdekking kwam dat de dag erna het weer zoals op de foto uitzag. Het heeft bij hem dus geen zin om de vellen eraf te halen. Het wordt er alleen maar schraal en geirriteerd van. Het ziet er niet fris uit maar hij voelt zich er best bij.

Wel maak ik regelmatig het voorste deel van de koker schoon, zeker nu hij alleen maar mag stappen (ivm peesblessure) is het daar vuiler dan wanneer hij goed in het werk staat.

Koudbloedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:16

Sorry..
Ik vindt het er ranzig uit zien..!!

-x-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:31

IMO zou je ook raar in elkaar zitten als je hierop zou kicken Clown

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:50

hahahaha sugermiss , hij is erg goed

ik maak die van mijn ruin ook niet zo vaak schoon , maar ik ben heel eerlijk ik zou het eigenlijk wel moeten doen.
ik wordt er alleen zo onpasselijk van als ik met babydoekjes om mijn had gewikkeld in die koker zit te graaien Clown
vandeweek maar ff met handschoenen en een sopje van betadineshampoo weer proberen schoon te maken .
maar mijn paard 'gooit' z'n leuter er echt niet zomaar uit .
iemand tips??
zijn er geen leuke 'opblaas merries' of een playhorse Tong uitsteken
hahah nee nu even serieus hoe laat ik mijn paard schachten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:55

Vroeger had je daar Sedelin voor Lachen , mijn oude Ap vond het lekker als ik onder zijn buik kriebelde. Maar in het voorjaar deed hij het wel vaker als later in het jaar Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:03

bij zulke dikke korsten vuil zou ik even speciaal middeltje halen wat er voor is om de koker en penis van je paard schoon te maken. Als je t er zo af haalt kunje hele kleine wondjes maken wat kan gaan ontsteken en op deze plaats is dat wel t laatste wat je wilt. Als je DA toch op stal komt vraag jetoch gelijk aan m of hij het voor je heeft. Beter iets gebruiken wat daar voor is dan zelf aan gaan modderen met hui, tuin en keukenmiddeltjes

mjnavarro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:20

tja tooske dan zou je ook geen ruin moeten hebben is ook egt wel onnatuurlijk

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 22:50

ik heb excalibur besteld om het mee schoon te maken.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 08:43

Renske20 schreef:
bij Q heb ik idd zo'n 'bean' gevonden, ofja stuk of 10 'bolletjes' zo groot als een konijnenkeutel en 2 zo groot als een flinke knikker!! Bloos!

mij is juist wel aangeraden om een babydoekje te gebruiken, iig wel als je het met een spons met lauw water niet voor elkaar krijgt, de babydoekjes zit olie(ongeperfumeerd dus kan geen kwaad) aan waardoor het wat zachter wordt

en hoe stom dit ook klinkt, het lijkt wel of Q beter loopt achter! nou weet ik we dat zijn probleem is ontstaan door een scheef bekken, maar na 3 jaar geen schoonmaakbeurt was de boel behoorlijk smerig, nu is het schoon en lijkt t hele zaakje ook wat dunner en echt helemaal ingeschacht te zijn

Zo zo, je maakt er wel gelijk werk van Tong uitsteken
Heb je die 'bonen' nog op de foto gezet soms Knipoog

In ieder geval kan Q zijn zaakje nu weer helemaal clean gebruiken dankzij zijn baasje Haha!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 09:34

Renske het schoonmaken bij de merrie bedoelen ze alleen tussen de uiers mee. Van achteren blijf ik er ook zekers af!

Mijn vorige merrie had echt nooit vuil daar, maar mijn huidige moet ik wel 1x in de 3-4 weken eff schoonmaken met water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:02

Mijn eerste reaktie was wel in lachen uitbarsten. Deze is echt wel heel vies.

Die site is gaaf, echt engelse humor, heerlijk.

Mijn ruin schacht vaak uit, staat vaak ook zo op stal of als ik hem borstel. Ik trek er dan wat velletjes af en soms ga ik ook met mijn hand erin en trek wat dikke brokjes weg. Dus niet genoeg, moet dus gaan sponsen. Maar hij ziet er altijd zo schoon uit,heb echt het idee dat hij niet schoon gemaakt hoeft te worden.

Die Bean dat kan ik niet helemaal lokaliseren, zo op het plaatje lijkt het wel alsof het in de pisbuis zit, maar daar kun je toch niet wassen? Heb wel eens helemaal achterin een harde brok weggehaald, zo in die huidplooien als hij was ingetrokken, maar dat bedoelen ze niet?