"edele delen" schoon houden is een deel van de verzorging!
denk je dat je paard het lekker vind als de korsten der aan hangen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tooske schreef:Dus ook als tie vies is zou ik zeggen niet aankomen zo'n ding heeft een eigen afweer en dat ga jij dan verstoren!..
hadden die dingen (buiten het plassen) nog een andere funktie waarbij ze aardig schoon bleven
Oregon schreef:dat ligt er ook aan hoe goed je het bijhoud. En onder haar staart zul je de boel ook schoon moeten houden. Ik doe dat idd ook met babydoekjes. Eens per maand is wel "basisonderhoud". Maar sommige paarden moet je gewoon vaker schoonmaken.
'.Cayusejuhh schreef:wat is Bean??
mencis schreef:Merries moet je idd ook schoonhouden. Ik doe dat altijd met babydoekjes voor de uiers is heel handig als je het regelmatig bij houdt gewoon afvegen met zo'n doekje en dan weggooien

, mijn oude Ap vond het lekker als ik onder zijn buik kriebelde. Maar in het voorjaar deed hij het wel vaker als later in het jaar
Renske20 schreef:bij Q heb ik idd zo'n 'bean' gevonden, ofja stuk of 10 'bolletjes' zo groot als een konijnenkeutel en 2 zo groot als een flinke knikker!!
mij is juist wel aangeraden om een babydoekje te gebruiken, iig wel als je het met een spons met lauw water niet voor elkaar krijgt, de babydoekjes zit olie(ongeperfumeerd dus kan geen kwaad) aan waardoor het wat zachter wordt
en hoe stom dit ook klinkt, het lijkt wel of Q beter loopt achter! nou weet ik we dat zijn probleem is ontstaan door een scheef bekken, maar na 3 jaar geen schoonmaakbeurt was de boel behoorlijk smerig, nu is het schoon en lijkt t hele zaakje ook wat dunner en echt helemaal ingeschacht te zijn