Het is mij niet geheel duidelijk wat nou precies je vraag is. Ik voel me trouwens in het geheel niet aangevallen hoor...ik begrijp gewoon het vraagteken niet als je zelf, zoals uit je inleiding blijkt, je eigen idee al hebt gevormd en daar ook tevreden over bent...Da's voor mijn gevoel niet echt een vraag om open discussie....
Ik zie aan het aantal posts dat je nog niet zo lang op bokt bent?
NB versus ijzers is een veelbesproken onderwerp op Bokt. Je zou de zoekfunctie eens kunnen gebruiken.
Als je echt benieuwd bent naar verschillende meningen over verschillende soorten hoefonderhoud... er is al heel wat afgediscussieëerd op Bokt. Eén van de langstlopende topics was
DEZE... daarin werd geruime tijd (met wat vallen en opstaan op discussiegebied
) heel zinnig van gedachten gewisseld over allerhande soorten hoefonderhoud, voors en tegens en effecten!

Iets om de voeten als het nodig is...en uit als het niet nodig is!.... je houdt zelf je trimschoenen immers ook niet aan in bed?
Maar goed, het was toen nog maar een verzorgpaard en ik had er dus verder niets over te zeggen; de eigenaresse kwam enkel om te betalen en moeide zich verder niet.