Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
abeltje_xx schreef:ik castreer liever na z'n 3e want dan vullen ze beter uit dan krijg je een mooiere vollere kont en hals vind ik

(hij heeft zelfs nog gedekt!)youngster schreef:Aan alle soorten casteraties zitten risico's.
Over de lies is idd een nieuwe methode waarbij er eigenlijk niks open wordt gemaakt zodat de kans op infectie heel erg klein is.
Wat wel een risico is met deze methode is dat de zaadstrengen weer aan elkaar gaan groeien en dat de casteratie dus mislukt uiteindelijk. Ze checken dit altijd met een bloedonderzoek een paar weken na de casteratie. Mocht dit idd het geval zijn, moet het paard alsnog plat en krijgt het een normale casteratie.
Citaat:En ja, mijn hengst had een maand na de castratie een flinke infectie, dat wil ik nu ook voorkomen.

Alani schreef:Bedenk je ook dat je meer risico neemt als hem langer hengst laat. De kans op verongelukken is vele malen groter dan bij een ruin. De kans op een goedgekeurde dekhengst is daar in tegen superrrrrr klein.
Hoe dan ook elke beslissing heeft voor- en nadelen!