Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ukster schreef:.....
en ze heeft hem toen helaas geruild bij de handelaar waar ze haar gekocht had.
ze had het beestje net iets minder als half jaar.

Cassidy schreef:Sorry Zabbie, als ik een dier koop, geef ik daar veel geld voor uit en eis dat het een gezond dier is. Het inslapen wil ik eventueel nog voor mijn rekening nemen, maar dan wil ik wel mijn geld terug! Ik ben absoluut niet bereid om financieel aan de grond te gaan zitten omdat een ander de verantwoording niet heeft kunnen nemen om het dier uit zijn lijden te verlossen. Je koopt een paard omdat je wilt rijden, en niet om het geld weg te gooien. Als je echt geld kwijt wilt zijn daar leukere manieren voor te bedenken!

saga schreef:Toen hebben we haar op stal gezet thuis en toen ben ik een foto van dat paard naar mijn oma gaan brengen ( dies paranormaal begaafd zeg maar) en toen heeft mijn oma via die foto het bloeden proberen te stoppen. Maar zij voelt dan ook bij haar zelf waar het paard pijn heeft en waar het bloede vandaan komt en dat was bij dit paard in het hoofd. Dus de dierenartsen hadden wss de goede diagnose gesteld via de telefoon dat er een tumor in het hoofd bij het paard zat.
saga schreef:Wij hebben meerdere dierenartsen gebeld maar we zitten ook met het probleem dat ze niet zo maar geopereerd kan worden. kijk en mijn oma kan precies vertellen waar de pijn zit enzo (ze heeft het nog nooit verkeerd gehad) dus daar vertrouwen we ook wel een beetje op

Zabbie schreef:Je hebt natuurlijk ook onderzoeksplicht als koper he, en als je toch veel geld uitgeeft aan een paard, kan die keuring er ook nog wel af lijkt me zo....

Cassidy schreef:Mee eens. Maar als de uitslag van de keuring een negatief aankoopsadvies blijkt te zijn, koop jij het paard alsnog en laat jij hem dan inslapen omdat jij van mening bent dat er iemand de verantwoording moet nemen?
Shotime schreef:Even tussendoor voor de mensen die vinden dat ze de merrie naar de kliniek moet brengen. Op zich kan ik me daar wel in vinden, maar de TS verteld ook dat ze het paard niet kunnen vervoeren omdat ze anders onrustig wordt. Wat de situatie dus kan verergeren.
Dan zou ik het ook niet doen. Het is gewoon moeilijk in zo'n geval denk ik.
Tja, ik wens je in ieder geval veel sterkte!

Zabbie schreef:Ik koop geen paard met een negatief keuringsadvies nee, maar als je een paard koopt zonder het te laten keuren en dan problemen krijgt moet je zelf die verantwoording nemen.