Wie helpt mij? Weet me even geen raad meer..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ingeo

Re: Wie helpt mij? Weet me even geen raad meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:20

vind je het, los van al die verschillende meningen, niet een beetje raar dat er zo een drastische diagnose + maatregelen worden vooropgesteld op basis van gewoon even kijken en betasten van je paard? verschoven nekwervels, allemaal goed en wel hoor, maar ik zou in jouw plaats één en ander toch wel met iets meer onderzoek willen bevestigd hebben.

ik vind eerlijk gezegd jouw reactie toch ook een beetje vreemd hoor : je bent erg ongerust over je paard, opent een topic om alsjeblief meer ervaringen en opinie's in dit verband, en dan raak je in de war omdat je die ervaringen ook krijgt Verward ?
ik kan me voorstellen dat je even twijfelt over waar je hem grondig wil laten nakijken, maar door niks te ondernemen kom je echt ook niks meer aan de weet, toch?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 19:35

Er staan hier geen reacties met preccies het zelfde geval. Veelal alleen ik zou hem daar heen brengen want daar heb ik goede dingen over gehoort. Of ik zou hem daar heen brengen want die doet dit en dat.

En dat ik een second opinion wil komt dus omdat ik het ook raar vind maar zoals de da en fysio het me uitlegte was het wel heel logies. Maar ik wil dus ergens met hem heen om hem na te laten kijken om te kijken of er wat aan gedaan kan worden. Want volgens de dierenarts moet hij dus tot eind van het jaar de wei in.

Maar wat zou jij doen als je allemaal verschillende da aanbevolen krijgt? hoe moet je er 1 kiezen dan? Want een da kan door de telefoon ook niks zien of zeggen dus dan moet ik hem naar al die verschillende artsen slepen. Ik weet niet welke van de zoveel de beste is?

En hoezo niks ondernemen? vanaf vrijdag is de dierenarts elke dag langs geweest en gister heb ik van hem gehoort wat ik volgens hun er mee moet doen. Ik ga niet gelijk met de eerste de beste da die aanbevolen word een afspraak maken. Ik wil gewoon kijken waar ik hem het beste heen kan brengen zodat het gelijk goed gebeurt

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:48

Breitling schreef:
Het verhaal:

En door het rijden schiet die wervel scheef.

Hij staat nu onder zware pijnstillers en nu kan hij zijn hoofd weer vooruit steken en redelijk naar rechts kijken.

Dierenarts en fysio hebben aangegeven dat ik het weekend moet afwachten en hopen dat het vanzelf weer recht komt, is dat niet zo moet het goed gezet worden.

Maar ze hebben dus aangegeven dat ik er niet op moet rekenen dat ik er nog op kan rijden omdat door het rijden die wervel verkeerd komt te staan. Het enige wat hij zal kunnen is aan de lange teugel stappen.

Mijn paard is eind maart net 4 geworden en vind het dus geen zak aan om alleen maar te stappen, bij elke verkeerde beweging die hij maakt kan het mis gaan (dus ook als hij los staat) Ook vertelde ze me dat hoe ouder hij word hoe erger het zal worden en het voor hem dan niet eens meer fijn is om op de wei te staan en dan is het niet eerlijk om hem te laten leven en zal ik hem moeten laten inslapen Huilen

Nu ben ik dus op zoek naar mensen die het zelfde met hun paard hebben mee gemaakt, of iets wat er op lijkt of mensen die paarden van andere kennen die het hebben mee gemaakt en wat die mensen er aan gedaan hebben.

Ik probeer zoveel mogelijk informatie te winnen over dit soort gevallen om te kijken of ik mijn paard kan helpen.

Het maakt niet uit wat het kost, als het maar helpt!

informatie op internet is ook welkom, alles wat er maar op lijkt hoor ik graag.

Ik hoop op deze manier te kijken of ik mijn paard nog kan helpen.

Ik heb je verhaal met stijgende verbazing gelezen..waarom zolang wachten met een wervel terug te zetten??
Je kunt hem wel onder de pijnstillers zetten maar daar neem je de oorzaak niet mee weg!

De conclusie nu al durven stellen dat je door het rijden die wervel weer uit zijn fatsoen rijdt komt bij mij niet erg geloofwaardig over..nooit van trainen gehoord..??

De namen de voorbij zijn gekomen ken ik niet allemaal, maar om 'van horen zeggen' een oordeel te geven over Eric Laarakker en zijn holistische manier van diergeneeskunde vind ik wat kort door de bocht Breitling..
Eric is dierenarts net als Steffi en heeft weer andere zaken aan te bieden dan de reguliere klinieken.
Daarbij is er steeds meer te kiezen dan alleen het reguliere, dat geeft in veel gevallen het paard de kans om echt aan de oorzaak te kunnen gaan werken dan alleen maar symptoombestrijding...

Gerry van Oossanen kan je paard ook heel wat bieden, ze is niet voor niets een revalidatiekliniek voor paarden begonnen..

Nu is het aan jou om te kiezen, koste wat kost Knipoog
Daar help jij zelf je paard het meest mee!

Veel wijsheid toegewenst in je keuze.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:52

Breitling schreef:
Er staan hier geen reacties met preccies het zelfde geval. Veelal alleen ik zou hem daar heen brengen want daar heb ik goede dingen over gehoort. Of ik zou hem daar heen brengen want die doet dit en dat.

En dat ik een second opinion wil komt dus omdat ik het ook raar vind maar zoals de da en fysio het me uitlegte was het wel heel logies. Maar ik wil dus ergens met hem heen om hem na te laten kijken om te kijken of er wat aan gedaan kan worden. Want volgens de dierenarts moet hij dus tot eind van het jaar de wei in.

Elke situatie is uniek dus het zou een treffen zijn als er een ander paard exact hetzelfde gehad zou hebben.

Weidegang is fijn voor een paard zolang de oorzaak opgelost is en dit voor het herstel van het paard beter zou zijn..
Eerlijk gezegd geloof ik meer in onder begeleiding van een expert die tijd met lichte oefeningen doorkomen.
Sterkte!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:01

ja maar weet je wat het is. voor een ander is het makkelijk praten. Ik heb vrijdag verschrikkelijk nieuws te horen gekregen en dat is echt wel een beste klap in je gezicht. En als je dan een keuze moet gaan maken voor je paard is dat best heel moeilijk. Ik weet nu even niet wat het beste voor hem is omdat mij van alle kanten wat anders verteld word en ik er zelf geen verstand van heb.

De fysio vertelde dat het beter is als de wervel vanzelf weer terug gaat als dat hij handmatig terug gezet moet worden.

En dat van steffie en erik. Als ik me niet vergis werken die door met paarden te praten etc, of heb ik dan de verkeerde voor me? Maar daar geloof ik in elk geval niet in.

Hij staat nu in elk geval weer zonder pijn hij rent weer vrolijk door de bak en hinnikt weer als ik m roep daar ben ik al heel blij mee.

maar vertellen jullie mij maar eens hoe ik moet kiezen waar ik mijn paard heen moet brengen als je zoveel verschillende mensen aanbevolen krijgt. Hoe moet ik weten welke de beste is?

En het zou best kunnen dat er meer paarden dit zelfde hebben daarom plaats ik een advertentie misschien heb ik er wat aan, niet geschoten is altijd mis....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:05

Gerrie schreef:
De conclusie nu al durven stellen dat je door het rijden die wervel weer uit zijn fatsoen rijdt komt bij mij niet erg geloofwaardig over..nooit van trainen gehoord..??

Natuurlijk heb ik daar van gehoort. Maar ik heb daar toch geen verstand van, ik ben toch geen dierenarts. Als dat door de dierenarts gezegt word dan neem je toch aan dat dat zo is? anders kan ik net zo goed geen dierenarts laten komen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:10

het is trouwens zoiezo er moeilijk om een helder hoofd te houden want aan de ene kant ben je ontzettend verdrietig (vooral omdat er gelijk gezegt word dat ik waarschijnlijk niet meer kan rijden en ik heb hem voor de sport gekocht) en aan de andere kant moet je een goede beslissing zien te maken en ik kan je vertellen dat dat erg moeilijk is!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:10

steffi en eric praten niet hoor Tong uitsteken
Je moet maar eens zoeken naar topics van steffi zijn er erg veel met verschillende problemen en bijna allemaal positief!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:12

wie is dat dan die met paarden praat? Dacht dat dat steffie was Bloos

In dat geval ga ik er even naar kijken Lachen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:15

Breitling schreef:
Gerrie schreef:

Natuurlijk heb ik daar van gehoort. Maar ik heb daar toch geen verstand van, ik ben toch geen dierenarts. Als dat door de dierenarts gezegt word dan neem je toch aan dat dat zo is? anders kan ik net zo goed geen dierenarts laten komen.

het is ook niet naar jou toe dat ik dit opmerk, maar in het algemeen naar DA ....die hebben geen verstand van revalideren.. maar bestrijden alleen symptomen.

Vandaar Haha!

Breitling schreef:
het is trouwens zoiezo er moeilijk om een helder hoofd te houden want aan de ene kant ben je ontzettend verdrietig (vooral omdat er gelijk gezegt word dat ik waarschijnlijk niet meer kan rijden en ik heb hem voor de sport gekocht) en aan de andere kant moet je een goede beslissing zien te maken en ik kan je vertellen dat dat erg moeilijk is!

niet de moed verliezen voordat je alle mogelijkheden langs bent gegaan Ach gut

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:20

doe ik ook niet, maar het is wel erg moeilijk allemaal. Vooral omdat ik met mijn paard al een pech verleden heb en 1 keer een gelukje zou wel fijn zijn...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:21

Vooral die van renske20 kijken Knipoog

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:31

Dan ga je voor dat ene gelukje NU !

Geloof er wat meer in en het zal je toekomen Ach gut

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:02

Ik persoonlijk zou eerst voor de kliniek in Kootwijkerbroek gaan, waar ik je de naam van de site van heb gegeven, maar dat is waarschijnlijk omdat ik eerst de "normale" weg wil bewandelen, voordat ik het meer alternatieve in zou duiken. Dit is voor zover ik weet ook een "tweede lijns" kliniek en dicht bij jou in de buurt.
Maar de website van Erik Laarakker is http://www.holistischdierenarts.nl/html/frameset.htm . Die van Steffi is www.steffivanderlaarse.nl . Dan kan je in elk geval kijken wat ze doen en hoe ze het doen.
Sterkte en succes ermee!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:37

ik heb je al op msn gesproken(en nogsteeds Knipoog ) en de links van mijn ervaringen met steffi gegeven

ik had ook zo vele verschillende namen gekregen en een lijstje gemaakt wie ik allemala langs zou gaan voor ik het op zou geven

steffi was nr 1 en Q knapte meteen super op dus heb de rest niet uit hoeven proberen Knipoog

steffi is absoluut niet zweverig(al heb ik die dingen idd ook op bokt gelezen, herkende er totaaaal niets in!)
ze is erg nuchter en ook eerlijk, zo wilde ze me niets beloven over hoever ze Q kon helpen omdat die zo in de kreukels zat, na de 1e behandeling gin het zo goed dat ze de 2e keer zeker wist hem 100% te krijgen en de 3e keer zei ze dat ze voorlopig uitbehandeld was Haha!
8 juni komt ze weer(hij is uitgegleden in de modder en ik heb t rechtrichten beetje laten zitten dus moet ie weer ff los en recht gemaakt worden) en dan hoor ik wel weer wat ze van Q zegt, en ik ken meer paarden die super opgeknapt zijn dankzij haar!

maarja zoals met iedere DA/fysio/ostheopaat zijn er voor en tegenstanders van die personen, en hoor je altijd wisselende verhalen

ik ben iig overtuigd door wat ik heb gezien bij Q, maar ik ben iemand die t echt pas geloofd als ie t zelf heeft gezien! en zweverige dingen, nee dank je! en vind steffi iig absoluut niet zweverig, ze praat niet met Q en heeft ook geen andere vreemde dingen gezegd, alleen nuchter gezegd wat zn probleem was, wel zei ze ineens uit t niets: t s een luchtzuiger he, uhm ja hoe weet je dat?! merkte ze door reactie op bepaald punt onder zn buik oid? na die behandeling zou t luichtzuigen veel minder zijn, en idd hij doet he tniet meer! dat is t meest zweverige, maar het klopte wel!

ik zou haar even mailen en kijken wat je als antw krijgt, kan je altijd nog kijken wat je doet

wel vind ik de manier van diagnose stellen van de DA erg vreemd, voor je drastische dingne doet of denkt dat ie niet meer geschikt is om intensief te rijden etc zou ik op zn minst foto's laten maken en er een goede ostheopaat bij halen, bv steffi dus of een andere goede ostheopaat/manueel therapeut

heb met harrie hoevers een hele goede en een mindere ervaring

1e keer liep Q 6 weken zuiver, 2e keer maar 2 weken, maar dat kwam omdat er meer scheefstond dan harrie goed kon zetten, en hij zette hem in 1x erg recht, en omdat Q al zo lang scheef stond waren alle gewrichtsbanden en spieren etc aan de scheve stand gewend, dus trokken alles weer opnieuw scheef
steffi deed het in 3x en hij bleef zuiver! tot hij dus uitgleed met zn achterbenen uit elkaar, nu is ie niet onregelmatig maar draaft met minder ontspanning, dus wil ik hem weer laten nakijken op 8juni Lachen

iig neit meteen wanhopig worden, de diagnose van je DA en zeker dta het aangeboren is, vind ik erg vreemd! en vooral de manier waarop en de manier van behandelen

maar rug/hals en bekken ect zijn moeilijke gebieden voor de DA's, heb dan meer vertrouwen in een goede ostheopaat/manueel therapeut, krijgen die hem niet goed,d an sowieso foto's maken(of eerst foto's maken zodat je zeker weet dat het niet iets is waarbij kraken juist t nog erger kan maken)

iig heeel veel sterkte en hou ons op de hoogte!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:33

Breitling, doe zelf wat research naar de namen die je hier gekregen hebt, en kijk gewoon welke jou het meeste aanspreekt.
Verder zou ik zo wie zo voor een second opinion gaan, het is een serieuze kwestie, dus zou ik 100% zekerheid willen, vandaar die SO...
Succes!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:38

Breitling schreef:
Ik vind het erg moeilijk om nou wat te beslissen omdat ik nu al zoveel verschillende dingen gehoort heb...

Wederom begrijp ik precies wat je voelt en denkt. Ik zou gaan voor een SO (waar je waarschijnlijk iets heel anders te horen krijg) en dan voor je zelf nagaan bij welke diagnose jij het meeste gevoel heb.....

Ik werd er ook helemaal hor en dol van.... al die adviezen en tegenstrijdige dingen. Ik heb op een geven moment mij hart gevolgt en mijn verstand op nul gezet. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb anders was Gamier er nu niet meer geweest!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:40

Ik ben het volledig met gerrie eens, alles wat gerrie schrijft zou ik ook geschreven hebben.
Dit "geval"is een typisch Laarakker geval.
En een scheve wervel moet je zo vlug mogelijk terugplaatsen, om arthrose en slappe banden te voorkomen.
Tom Marien ( belgie) zou mijn 2e keus zijn als ze het operatief kunnen fixeren.

Succes

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:45

hier hetzelfde als bij Gamier!
zoveel dingen gehoord van 3 verschillende klinieken en 7 verschillende DA's, van Kissing spines t/n HD en zware ataxie

toen het 'alternatieve circuit' ingegaan en nu is ie zuiver en blij en ziet er goed uit dus ik ben blij dat ik eigenwijs was en hem heb gehouden en verder heb gezocht Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:47

kiana schreef:
Ik ben het volledig met gerrie eens, alles wat gerrie schrijft zou ik ook geschreven hebben.
En een scheve wervel moet je zo vlug mogelijk terugplaatsen, om arthrose en slappe banden te voorkomen.

Succes

klopt idd! want Q heeft dus een probleem met zn spieren pezen en gwrichtsbanden(trekken alles terug naar de oude stand) omdat hij jarenlang scheefstond, ook slijtage aan zn rug daardoor...

en steffi heeft bij eric laarakker gewerkt, dus de werkwijze komt overeen, al neemt steffi meer de tijd voor je en is nuchterder(heb ik ook maar gehoord ben nooit bij eric zelf geweest, maarja over idereen gaan positieve en negatieve verhalen dat is het lastige eraan!)

summie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 05:48

Paard van mijn zus heeft dit al 6 jaar is als jong paard achterover in de veewagen geklapt. Ze is er ondanks alles Z2 mee geworden en is toevallig deze week naar kliniek in Woudenberg geweest waar ze een thermoscan en foto's van de wervels hebben gemaakt en alles glashelder te zien is wat er precies aan de hand was. Moet daar ook bij vermelden dat we met alle artsen en homeopaten al 6 jaar zoeken naar een oorzaak waar het vandaan kwam en niemand het tot nu toe gevonden had. Maar zij heeft niet het advies gekregen om hem maar de wei in te doen. Voordat deze diagnose bij haar paard was vastgesteld maakte het ook weinig verschil of ze nu veel werk deed met hem of weinig er was geen pijl op te trekken hij stond regelmatig vast. Daarmee bedoel ik niet omhoog kunnen komen met zijn hoofd en maar een kant op kunnen draaien.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:21

Wat vreselijk dat dit jou en je paard moet overkomen. Ik zou ook gaan voor een second opinion. Gewoon een goed paardekliniek uitzoeken en dan het liefst 1 die ook kan " kraken" (mocht dat nodig zijn. Als de wervels dan weer in de goed positie staan zou ik op regelmatige basis een fysio of sportmasseur laten komen. Dit om te voorkomen dat hij de spieren weer vast zet en op die manier de wervels weer scheef zet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 08:50

kiana schreef:

Succes

Volgens mijn fysio moest je het eerst de tijd geven om zelf goed te komen. En dat is ook gebeurt want het s vrijdag gebeurt en van het weekend stond het al weer goed. gister huppelde hij weer vrolijk los door de bak met een bokje hier en daar er bij Haha!

vandaag krijg ik het nummer van de da in haaksbergen wat de stal eigennaar mij heeft aangeraden, en denk dat ik die eerst maar ga bellen Bloos

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:20

Ik heb ook veel goeie dingen gehoord over Erik Laarakkers en Steffie van der Laarse. Persoonlijk heb ik goeie ervaringen met Marijke Boinck van www.cherokeepaarden.nl
Je kunt haar bellen (tussen 10.00 uur en 14.00 uur, kan zijn dat ze moeilijk bereikbaar is, blijf proberen) en leg de situatie uit. Zij heeft al diverse paarden goed gekregen, kenissen van mij hebben ook goede resulaten bij haar mogen behalen met hun paarden/ponies en rijden weer vollop. Succes ermee.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:40

Breitling schreef:
vandaag krijg ik het nummer van de da in haaksbergen wat de stal eigennaar mij heeft aangeraden, en denk dat ik die eerst maar ga bellen Bloos

Ik snap dat je de bomen in het bos niet meer staan. Maar je hebt een keus kunnen maken, zie ik.
Ik heb geen ervaring met dit soort blessures maar ik kan me voorstellen dat het ook gewoon tijd gaat kosten. Voor jouw paard maar ook voor jou.
Je wilt zo graag een oplossing en de juiste persoon die de goede behandeling kan geven. Begrijpelijk maar die heb je niet in een dag gevonden. Vallen en opstaan en geduld bewaren, dat is het lastigste wat er is.
In ieder geval wens ik je heel veel sterkte en ik hoop dat jouw paard weer pijnvrij de zomer in kan.