atrose: injecties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spiker

Re: atrose: injecties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:48

De slijtage blijft natuurlijk, ik ben benieuwd naar hoe je paard zich voelt. Is het blij als je erop zit, of heeft ze pijn? Hoe zijn haar gangen? Zit ze lekker in haar vel...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:06

Oordeel zelf (op haar rug Kelly van KellyenXena- tís zo moeilijk foto's van jezelf te maken op een paard Knipoog ) Kelly is vrij klein........en dan een paard van 1.80cm Haha!
Afbeelding

2mnd geleden is Steffi vd Laarse nog hier geweest. Niet omdat ze kreupel was o.i.d. maar omdat zij ook manueel therapeut is (ze heeft een klein bobbeltje op haar ruggegraat wat ik na wilde laten kijken) en omdat ze accupunctuur doet, wat blijkbaar heilzaam is bij arthrose. Daarnaast is ze ook "gewoon" DA. Ik had al zoveel goede verhalen gehoord van haar, was ook gewoon nieuwsgierig !

Ik heb haar gewoon "algehele controle" laten doen, ze is hier bijna 2 uur geweest. Ze had 3 kleine "knoopjes" in haar rug.........verder niets Haha! Ook tot Steffi's verbazing moest ze tot de conclusie komen dat Gardy dus geen last heeft van de arthrose. Ondanks dat dit zelfs aan de buitenkant van haar benen te zien is........heeft ze mijn paard dus NIET voor arthrose behandeld, wel 1 schouderblad "losgemanipuleerd" en die knoopjes dan........verder niets.
Ze zei letterlijk tegen mij (kon haar wel kussen- de tranen sprongen in mijn ogen, nu ook trouwens) dat mocht ze er ooit last van krijgen, dat ze dan een telefoontje van mij verwachtte en dat ze direct beschikbaar zou zijn. Verder zei ze dat Gardy een paard is dat zo geniet van haar leven, dat ze, als ze mij was, haar gewoon dan op "bute" zou zetten en kijken waar het schip strandt (ze heeft nog nooit pijnstillers gehad- en psychologisch lag daar zo ongeveer de grens voor mij- gelukkig hoef ik die beslissing, zoals het eruit ziet, voorlopig nog niet te nemen)

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:20

leuk beessie Lachen

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 07:56

gelukkig is mij paardje ook nog steeds heel vrolijk en gelukkig!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:18

Mijn pony heeft wel die injecties gehad. Artrose werd bij hem geconstateerd op zijn 12e we hebben toen die injectiekuur gedaan... je mag dan ook een jaar niet echt rijden.. heel langzaam opbouwen dus eerst compleet stalrust en daarna langzaam maar zeker steeds ietsje meer... *5 min aan de hand stappen dan 10 minuten... tot je uiteindelijk weer een uur kan rijden...

Bij hem heeft het wel echt heel goed geholpen... hij heeft daarna nooit meer prikken nodig gehad... wel had ie speciaal beslag erbij met siliconen tussen zijn ijzers... hij heeft daarna met mij nog Z gedressuurd... Nu is ie 25 en met zn artrose gaat het nog steeds goed... kon er totdat ie een jaar geleden een hersenbloeding kreeg nog gewoon op rijden... voor mij hebben die injecties dus wel geholpen.. maar goed misschien was dat allemaal anders... t is inmiddels wel 13 jaar geleden bijna,....

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 07:42

Sansje schreef:
Mijn pony heeft wel die injecties gehad. Artrose werd bij hem geconstateerd op zijn 12e we hebben toen die injectiekuur gedaan... je mag dan ook een jaar niet echt rijden.. heel langzaam opbouwen dus eerst compleet stalrust en daarna langzaam maar zeker steeds ietsje meer... *5 min aan de hand stappen dan 10 minuten... tot je uiteindelijk weer een uur kan rijden...

Bij hem heeft het wel echt heel goed geholpen... hij heeft daarna nooit meer prikken nodig gehad... wel had ie speciaal beslag erbij met siliconen tussen zijn ijzers... hij heeft daarna met mij nog Z gedressuurd... Nu is ie 25 en met zn artrose gaat het nog steeds goed... kon er totdat ie een jaar geleden een hersenbloeding kreeg nog gewoon op rijden... voor mij hebben die injecties dus wel geholpen.. maar goed misschien was dat allemaal anders... t is inmiddels wel 13 jaar geleden bijna,....

weet jij nog hoe die injectie heetten? en hoeveel ze heeft gehad?