Symptomen van hooikoorts

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zwartepaerd

Re: Symptomen van hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:47

Die bloedneus is nagekeken, ze zijn met zo'n ding(kan even niet op de naam komen) in zijn neus geweest, het enigste wat daar uit kwam was dat de aderen in zijn luchtwegen erg gevoelig zijn en snel geirriteerd raken en kapot gaan. Mijn paard heeft ook een lichte stofallergie(zonder hoest vooralsnog, gelukkig) maar heeft met name in de zomermaanden veel last van slijm uit de neus, wat dus door de hooikoorts komt. Schuurt neus en ogen, maar omdat de ogen daar behoorlijk pijn van gaan doen gaat hij de huid daaromheen kapot schuren, volgens mij heel makkelijk te verklaren, als je zelf pijn maar ook jeuk hebt op een bepaalde plek ga je er ook naast jeuken.
Een kap is geen oplossing, zoals je gelezen hebt dachten we eerst dat het van de zomereczeem kwam en staat hij daar dus al met op, wat absoluut geen verlichting bracht/brengt. Een net relief is helaas ook geen optie, daar heeft hij al eens mee opgestaan maar omdat hij toch iets jeuk houdt ligt zijn gevoelige huid veel sneller open met dat gaas als zonder.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:55

heb ke al eens geprobeerd om echinaforce te geven?
dit zijn homeopatische druppels om de afweer te versterken.

De oertinctuur van dit homeopathische middel wordt bereid uit de Rode zonnehoed (Echinacea purpurea). Echinaforce verhoogt de weerstand en beschermt het lichaam tegen de meeste infecties. Het wordt daarom veelvuldig toegepast als preventief middel. Ook wanneer eenmaal een infectie is ontstaan, speelt het middel een belangrijke rol bij het genezingsproces.

elke dag 2-3 x ( als dat lukt hoor)
tien druppels op een stukje brood doen en dit je paard geven, t werkt namelijk ook best goed voor paarden met stofallergie enzo...
haal eens een kleine verpakking, maak die op en kijk wat er veranderd, kan namelijk heel goed zijn dat je dier dan minder fel reageerd op allerlei deeltjes overal van.

ik blijf zelf een voorstander ervan om gewoon een middel te gaan gebruiken om de vorming van histamine af te remmen bij deze dieren, immer shistamine doet die reactie ontstaan?

en wat zou er dan mis zijn om een neusspray te gaan proberen die je bijv ook aan kinderen kunt geven?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:08

Joepie!!

Gisteren was het erg warm en de pollenindexen gaven allemaal aan dat het een zware dag zou zijn voor de hooikoorts patienten.

Andor had een natte neus, dus ik vreesde dat het weer erg veel schudden en schuren zou zijn.
Niets!!!!!

Jippie!

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 12:53

Voor vandaag hadden ze ook weer een moeilijke dag voor de hooikoortspatienten voorspeld.

Ben om 9 uur al gaan rijden ivm de warmte, ze heeft geen kik gegeven, niet gehoest 9 doet ze al 4 weken niet meer ) niet gebriest en bijna niet geschud, nadien lekker afgespeold met water.

dat maakt je dag weer goed Haha!

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 16:33

Ik heb eindelijk de uitslag vand e allergie test van mijn paard. En ze heeft inderdaad een pollenallergie, ze is allergisch voor bepaalde grasweides, maar niet voor stof hooi en stro!

Ik krijg nu een reinigingskuur en homepatische druppels en heb zo'n netje besteld. Nu maar hopen dat het beter gaat!

Diegeen die ook paarden hebben met allergie voor graswedes, zetten jullie de paarden wel in het weiland?

Ik heb namelijk een bak en daarnaast een stukje gras maar daar kunnen ze nog niet op is pas ingezaaid. Maar strax wil ik ze daar wel in doen. Is dat verstandig?

Ik heb ze nu ook af en toe in hele kleine stukjes gras staan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:00

Andor kreeg een grasverbod, dat heb ik genegeerd.