Tip voor headshakers..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Tip voor headshakers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:52

laat haar dit forum maar lezen en vertel dat t hooikoorts is, dan zorgt ze er wel voor dat ze wat milder op haar dier reageerd.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:02

ze heb al door dat het geen nut heeft en ik had haar uitgelegd over het headshaking syndroom.
zij had er nog nooit van gehoord en nu had ik haar de link van de site gegeven zodat ze er meer over kon lezen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 23:11

Hoe is het nu met de hs?

Allemaal aan de kraaltjes of toch maar een netje voor?

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:15

ik heb een netje....

ik had het al gekocht, anders had ik het kraaltje wel eerst geprobeerd ! dan was ik goedkoper uit geweest Bloos heb nl. het net-reliëf gekocht voor 50 euri zonder verzenden ( naar belgië Ziek )

maar het werkt wel super !!!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 12:56

Fijn dat het werkt met je dure netje Ach gut

Misschien was een stukje vitrage al afdoende geweest of van die materialen waar vliegenhorren van gemaakt worden?

Het is maar een tip..

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:57

ik wil ook proberen het zelf te maken. alleen ik ga eerst plaatjes van dichtbij zoeken van zo'n netje Tong uitsteken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:38

de polletjes waar m'n pony allergisch op reagerd zijn de lucht weer uit geloof ik, dus kan voortaan weer normaal rijden.
heb hem al even niet meer zien proesten, dus we wachten nog ff af...

heb nog steeds geen zin gehad om me echt bezig te houden met dat stukkie gaas wat ik heb....
}>

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:52

Ik heb afgelopen weekend in het bos gereden ( het was goed warm en droog... ) zonder neusnetje, om te kijken hoe het ging. En wonder boven wonder heeft mijn meissie amper last gehad.
Ze heeft in 1,5 uur tijd misschen 3 keer een licht knikje met haar hoofd gemaakt, maar echt niet noemenswaardig.

Zou ze het aan het vergroeien zijn ???? ( ik juich niet te hard, maar je weet het maar nooit.

Had vandaag nog een gesprek met de veearts over het "headshaken " Hij krijgt er zowat een punthoofd van zegt ie, het is echt een modewoord aan het worden, en elk paard wat maar een keer met zijn hoofd slaat is ineens een headshaker.
Hij heeft al een aantal paarden gezien die flink teugelkreupel waren, en die ook de term headshaker naar zich toegeworpen kregen door de eigenaren. Terwijl het probleem bij die paarden toch echt een rijtechnische is.

Hij is dus erg voorzichtig met het diagnoseren van een "headshaker " , er moet volgens hem zorgvuldig mee omgegaan worden.

Het blijft dus een moeilijk verhaal.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:15

een echte headshaker kun je heel goed herkennen omdat ze het los in de weide ook doen.
de mijne wel, soms als ik bij hem komt, komt hij al knikkend en proetsend naar me toe, dan weet ik wel al dat het geen rijden word.

maar dat de paarden nu minder prosten komt dus doordat er al een flink aantal bomen en planten uitgebloeid zijn.

houd gewoon de hooikoorts voorspelling voor mensen in de gaten.
de mijne begint straks weer als haver en tarwe gaan bloeien.. maar dat duurt gelukkig nog even

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:49

Heeft iemand inmiddels al een foto van 'het touwtje met kraaltje'..? weet nu niet precies hoe ik het me eigen voor moet stellen..

heb vanmiddag het touwtje en kraaltje geprobeerd, maar dat hong net te lang, dus hij moest iets korter en het kraaltje was denk ik te licht..

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:38

mijn HS-er wil zo graag werken dat hij soms tijdens het rijden zijn adem in gaat houden!
dan ineens proest en schud hij alles bij elkaar en lig ik zowat tussen zijn oren Clown
maar als hij eenmaal aan het werk is dan heeft ie er eigenlijk weinig last meer van.
heeft iemand daar ervaring mee dat je tijdens het losrijden een drama hebt en daarna eigenlijk gewoon kunt rijden?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:55

Mijn paard schudt ook...
Alleen heel erg raar:
Op stal zo goed als niet, in de wei bijna niet (dat was eerst wel heel erg!!), met poetsen op de gang wel.
Als ik er op zit in het begin even en dan kan ik gewoon rijden.
Ik ga voornamelijk het bos in, daar doet ie helemaal niks, tot dat ik terug kom op het terrein daar begint ie weer...
Snappen jullie het nog, ik nl niet meer hoor Knipoog
Maar goed, ik kan gelukkig weer normaal rijden, dat was eerst niet zo.

Ik weet niet of jullie het artikel in de BIT van een aantal maanden geleden gelezen hebben, maar ALLES wat daar in staat heb ik geprobeerd, zelfs het verdoven van de aangezichtszenuw, en alles zonder resultaat.
Op het moment ben ik met een osteopaat bezig en dat lijkt goed te werken.
Ze heeft hem nu 2x behandeld en na de eerste behandeling merkte ik al verschil.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen het neusnetje niet heb geprobeerd, maar ik vind zo'n ding wel wat te duur om ff te proberen Knipoog
Maar het lijkt dan ook niet op een allergie, dan zou ie het in het bos dus 10x zo erg moeten doen toch??

rockdiamant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:40

leendert jan hofland da Bodegraven heeft in samenwerking met een neuroloog een methode ontwikkeld om de de zenuw die verantwoordelijkis voor het headshaken gedeeltelijk uitteschakelen zodat de prikkel de hersenstam niet meer zodanig irriteerd dat deze histamine gaat aanmaken en het paard gaat shaken let wel het is symptoom bestrijding maar je paard krijgt wel meer kwaliteit van leven

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:41

dus met andere woorden:

headshaken komt van de aanmaak van teveel histamine?

lijkt me dan namelijk ook, dat je als je deze zenuw laat blokkeren je dier dan dus geen/minder histamine aanmaakt dit ook voor andere doeleinden heel geschikt kan zijn, daarbij denk ik aan bijvoorbeeld zomereczeem..

zomereczeem is toch ook voornamelijk aanmaak van veel te veel histamine waardoor t paard zo erg reageerd?
of zal dit iets zijn wat dan niet klopt?