joekel van een schieffel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: joekel van een schieffel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 09:48

bij mij is de DA ook geweest,maar met 10mnd dracht gaan we even niets doen.

ze loopt niet meer kreupel,en het is een stuk kleiner geworden,en de pees aan de achterkant ligt in ieder geval helemaal vrij.
het zit meer aan de voorkant van het been.

ik moet na het koelen Dolobene gel smeren en verder afwachten.

ik denk zelf dat het straks weggehaalt moet worden,vanwege dat de beenbescherming er tegen schuurt en dan wordt de schieffel weer groter.

maar de dierenarts is er bij geweest,dat wordt nu steeds aangeraden!maar dat is dus OOK gebeurt!!!!!

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:03

Bij mijn paard hoeft de schieffel niet worden weggehaald. Als ik met 3 in 1 beschermers rijd dan komt het bovenste randje er net tegenaan dus daar heeft mijn paard gelukkig geen last van. Ik kan alleen wel mooi m'n (harde) peesbeschermers gaan verkopen want die zijn te hard om de vorm van het been aan te nemen en past dus niet meer.

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:58

Ik geef mijn merrie D-tox van de paardendrogist nu ruim tien dagen hoge dosering en de schiefel is teruggebracht van ruim 3 cm tot ruim 0,5 cm en is heb het idee dat het nog wel minder wordt of weggaat.

Het is gekomen door een trap in de wei en ze is nog wel jong dat scheelt ook dan is het bot nog niet zo hard en verandert het nog gemakkelijker. De schiefel is ook nog zacht en warm dan is hij nog niet definitief..........

ramona21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:00

Hoi, onze twenter heeft ook een enorme schieffel op precies dezelfde plek zitten als jou paard.

Alleen die van onze twenter is volgens mij nog groter!
Het is een jaar geleden gebeurd, van de een op andere dag zat er een keiharde dikke bult, paard liep toen iets kreupel, veearts erbij gehad, voor de zekerheid ontstekingsremmers gehad, dit hiep verder niks en afspoelen. Maar de bult werd niet kleiner.

Advies van de dierenarts was om toch een foto te laten maken om te kijken of het griffelbeentje niet gebroken was. Dus foto gemaakt, was verder allemaal goed, gelukkig niks gebroken, alleen was er heel veel botweefsel aangemaakt, vandaar die harde bult. Door een klap op het botvlies, maakt het bot extra botweefsel aan.

We zijn nu een jaar verder en de bult is nog even groot, ze heeft er verder geen last van.
Het is alleen afwachten, hoe het straks zal zijn als ze bereden mag worden over een jaar. We wachten af. Volgens de veearts kun je het op dit moment zien als een schoonheidsfoutje.

succes!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 20:34

als ze er geen last van krijgt ,dan laten we hem zitten.

ze heeft aan haar andere voorbeen aan de buitenkant ook een hele grote schieffel zitten,waar ze geen last van heeft ,alleen moet ik daar opletten met beschermers als deze te hoog zijn schuren ze aan de onderkant van het bot.

ze had mooie dunne beentjes!

maar nu eerst maar hopen dat het veulen gezond te wereld komt.
ze is nu 308 dagen drachtig!

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:59

Mijn merrie heeft vorig jaar ook een hele lelijke schieffel gehad op de kogel van haar voorbeen. Het werd een lelijke bult door het schuren van de peesbeschermer, maar ze heeft er gelukkig nooit 1 stap kreupel op gelopen. ik heb er eigenlijk weinig aan gedaan omdat mijn veearts zei dat het geen kwaad kon. Nu een jaar later is ie bijna helemaal weg. Hoe het kan weet ik echt niet want het was gewoon keihard bot. Dus het kan echt vanzelf weggaan..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 16:21

dat klinkt wel weer hoopvol!

ik moet toch nog een paar mnd wachten,nu is het af en toe nog warm.

maar wie weet als we zo`n 4mnd verder zijn hoe het eruit ziet!