paard met ARTROSE, wie heeft ervaring met medicijnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Re: paard met ARTROSE, wie heeft ervaring met medicijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:26

1 van mijn paarden met arthrose krijgt Arthri-matrix van Cavalor, ze is niet kreupel, maar ik geef het voor net dat extra beetje souplesse + om erger te voorkomen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:35

loulou schreef:

prisca: zoals ik hierboven al zeg ik bij loulou wel duidelijk verschil te zien met medicijnen.
mijn DA zei ook dat er een mogelijkheid was in te spuiten, maar dit is vrij prijzig en ook daarbij is niet zeker dat het werkt (ik geloof een kans van 70% dat het werkt)
ook moest het eens in de zoveel tijd opnieuw en kan dat maar een beperkt aantal x (geloof 5/6 x)
daarom hebben wij besloten het eerst met medicijnen te proberen.

denk dat ik toch maar bij deze medicijnen blijf. hiervan weet ik dat het werkt en eigenlijk is alles duur wat ik hierboven lees.

Ik heb de mijne laten inspuiten op 4 kogels. Ja je leest het goed alle 4. De atrose was op alle 4 even slecht/goed en wilde niet het risico nemen dat ik een paar weken later met een ander been zat.

Ik heb erna 2 weken rustig aan moeten doen en nu kan ik alles weer doen. De inspuiting en alle foto's en eenhalve dag werk van de da (kreupelheids onderzoek enz..) heeft mij totaal zo'n 700 eurp gekost.
Ik heb al eens eerder achter een gewricht laten inspuiten en vond het bedrag reuze meevallen.
Ik denk zelf dat ik met inspuiten meer garantie heb als met medicijnen en denk als je alles bij elkaar optelt je goedkoper met inspuiten bent.

Het is nu zeker een half jaar geleden en hij is erna geen pas meer kreupel of onregelmatig geworden en ik geef hem er niets voor. Ik spring alleen nu niet meer.

Ik denk dat het slagingspercentage met inspuiten veel hoger kan altijd mis gaan maar met medicijnen is het slagen nog veel lager.

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:34

Mijn fjord loopt op glucosamide die ik via dierenkliniek emmeloord koop (kost inderdaad 140 euro voor een bus waar ik ca. een half jaar mee doe volgens mij). Ze doet het er prima op en ik dusrf dus ook niet te stoppen..en al helemaal niet meer nu ik dat van jou lees.

Ik zou het gewoon bij het medicijn houden wat bij haar werkte...zoals je ook al aangeeft. Succes en hopelijk komt ze er weer snel bovenop.

Oh ja onze fjord heeft ook speciaal beslag. Ze heeft het nu ca. een half jaar..maar ik durf dus nog niets te verminderen of af te bouwen of weer op gewone ijzers overgaan. Gelukkig beslaat mn man haar zelf dat scheelt wel in de kosten (en reistijd).

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 19:24

Prisca schreef:
Ik heb de mijne laten inspuiten op 4 kogels. Ja je leest het goed alle 4. De atrose was op alle 4 even slecht/goed en wilde niet het risico nemen dat ik een paar weken later met een ander been zat.

Ik heb erna 2 weken rustig aan moeten doen en nu kan ik alles weer doen. De inspuiting en alle foto's en eenhalve dag werk van de da (kreupelheids onderzoek enz..) heeft mij totaal zo'n 700 eurp gekost.
Ik heb al eens eerder achter een gewricht laten inspuiten en vond het bedrag reuze meevallen.
Ik denk zelf dat ik met inspuiten meer garantie heb als met medicijnen en denk als je alles bij elkaar optelt je goedkoper met inspuiten bent.

Het is nu zeker een half jaar geleden en hij is erna geen pas meer kreupel of onregelmatig geworden en ik geef hem er niets voor. Ik spring alleen nu niet meer.

Ik denk dat het slagingspercentage met inspuiten veel hoger kan altijd mis gaan maar met medicijnen is het slagen nog veel lager.

maar met de medicijnen die ik nu geef loopt ze prima. de DA raadde me aan pas als het erger werd in te spuiten.
en stel dat je elk jaar nieuw moet inspuiten ben je dus elke x dat bedrag kwijt. en over een jaar of 6 zit je dan met een nieuw probleem omdat inspuiten niet meer helpt....
(of ik moet het helemaal verkeerd begrepen/onthouden hebben)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:32

Loulou, hoeveel schepjes Primeval geef jij dan per dag? Want Cortaflex is in vergelijking echt voordeliger (ik koop het in Engeland waar het goedkoper is dan hier in Nederland)

melissa19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:40

hoi hoi,
ik heb zelf een paard ghad met arthrose en he belangrijkste wat ze dan binnen moeen krijgen is glucosamine en nog een stof in combinaie maar daar weet ik de naam nie meer van.
ik gaf mijn paard toen arthri aid en dat hielp echt vreselijk goed die 2 stoffen zitten daar ook in verwerkt.
het is homeopatisch dus het kan geen kwaad het duurt wel =/- 2weken voordat het gaat werken maar he is echt super spul.
ik weet ook dat er ergens op internet info over te vinden is dus moet je maar even kijken als je wilt.
nou succes ermee.
melissa

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:57

loulou schreef:
[

maar met de medicijnen die ik nu geef loopt ze prima. de DA raadde me aan pas als het erger werd in te spuiten.
en stel dat je elk jaar nieuw moet inspuiten ben je dus elke x dat bedrag kwijt. en over een jaar of 6 zit je dan met een nieuw probleem omdat inspuiten niet meer helpt....
(of ik moet het helemaal verkeerd begrepen/onthouden hebben)
[/quote]

Inspuiten moet je maar 1 of 2x doen toch kan 1x inspuiten zo garanderen dat hij er nooit meer lastvan heeft maar ook dat je na 4 maanden alweer zit. Als het zo is dat het na zoveel tijd terug komt ga ik er dan ook vanuit dat de atrose zo zwaar is dat het paard geen normaal leven meer kan hebben. Ik heb ervoorgekozen omdat ik geen zin had in een paard wat ik zo onder de medicijnen moest zetten om hem goed te houden. Als het bv op was zou ik alsnog niets aan hem hebben. En dit is ook een paard wat er doorheen loopt.

Als ik nu nog een keer moet inspuiten doe ik dat dus niet meer. Kreupel lopen is voor mij een teken van pijn en dat doe ik hem liever niet teveel meer aan hij heeft zijn porti wel gehad afgelopen jaren.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:07

Miro heeft een hele lichte mate van artrose en een lichte beschadiging aan het hoefbeen, hij loopt wel flink kreupel op het moment dus ga ik hem corta-flx geven (http://www.horsesupply.nl), geen id of het werkt maar ik ga het gewoon proberen, misschien heeft Miro er baat bij...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 12:00

Letizia schreef:
Loulou, hoeveel schepjes Primeval geef jij dan per dag? Want Cortaflex is in vergelijking echt voordeliger (ik koop het in Engeland waar het goedkoper is dan hier in Nederland)

ik voer nu nog maar 2 schepjes per dag. (weet zo uit mijn hoofd niet hoeveel gram dat is)
officieel moet je er trouwens 4 per dag voeren.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:28

Ja dan doe je er idd langer mee, die van mij krijgt nu t/m zondag 8 scheppen per dag (begin dosering) daarna krijgt ze er een week lang 6 en daarna gan we verder op onderhoud dosis van 4 scheppen.