Te mager

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:01

wacht eens even....

jij zegt ze eet slecht?

heb je al een tandarts laten kijken?
met een slecht gebit kauwen ze niet goed en worden ze ook dun...
weet niet of je dat al hebt laten nakijken?

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 18:30

Ze eet altijd al slecht (vooral als ze moet wisselen) maar binnenkort komt de tandarts (ander paard moet ook dus moet nog ff bespreken met die eigenaresse wanneer) maar die laat ik zo snel mogelijk ook nog even kijken.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:55

Paarden worden dikker/voller van:

maismeel, voordroog ( ned: kuilgras ), pulp ( ned: slobber ? )

ik meng de pulp met zemelen. Paarden eten het goed en sterken ze van aan ( in breedte dan ).

Voordroog (kuilgras) is beter dan hooi ( voor haar dikker te maken )
als je andere stal zoekt, let er dan ook op of ze kuil of hooi voeren (tip Knipoog )

Als je brokken voert kan je beste 2 soorten nemen. Hier bedoel ik mee: onderhoudsbrok ( stopjes). Dit is enkel maagvullig voor je paard. een goed voorbeeld is Essential van Cavalor. ( let op als je Pavo voert, die stopjes lijken op onderhoudsbrok, maar zijn in werkelijkheid sportbrok. geeft verkeerd effect Knipoog )
2de soort zou ik een granenmengeling geven. Zonder haver. Dan hebben ze veel verschillende vitaminen en glanst je paard ook sneller.

Dan heb je 2 zakken brokken, maar kom je ook 2x zo lang mee toe. Als je bang bent dat ze uitdrogen of zacht worden, duw ze dan in een grote, plastieken vuilnisemmer ofzo ... of zak gewoon goed idcht doen Knipoog

hopelijk heb je hier wat aan !

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:07

Mijn pony was ook graadje mager zelfs met onbeperkt hooi wat heel erg goed gewerkt heeft is Alpha A. Dat is een mensel met allemaal soorten lucerne en daarbij ben ik een speciale onderhoudsmuesli gaan voeren. Rustig opgebouwd en met een week kon ik al resultaat voelen.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:14

katrienh schreef:
Paarden worden dikker/voller van:

maismeel, voordroog ( ned: kuilgras ), pulp ( ned: slobber ? )

ik meng de pulp met zemelen. Paarden eten het goed en sterken ze van aan ( in breedte dan ).

Voordroog (kuilgras) is beter dan hooi ( voor haar dikker te maken )
als je andere stal zoekt, let er dan ook op of ze kuil of hooi voeren (tip Knipoog )

Als je brokken voert kan je beste 2 soorten nemen. Hier bedoel ik mee: onderhoudsbrok ( stopjes). Dit is enkel maagvullig voor je paard. een goed voorbeeld is Essential van Cavalor. ( let op als je Pavo voert, die stopjes lijken op onderhoudsbrok, maar zijn in werkelijkheid sportbrok. geeft verkeerd effect Knipoog )
2de soort zou ik een granenmengeling geven. Zonder haver. Dan hebben ze veel verschillende vitaminen en glanst je paard ook sneller.

Dan heb je 2 zakken brokken, maar kom je ook 2x zo lang mee toe. Als je bang bent dat ze uitdrogen of zacht worden, duw ze dan in een grote, plastieken vuilnisemmer ofzo ... of zak gewoon goed idcht doen Knipoog

hopelijk heb je hier wat aan !

Ik heb al een stalling op het oog en ook een beetje besproken. Ten eerste voeren ze daar hooi en kuil en ze staan vaker en langer op het gras dus die 2 hoef ik me straks al geen zorgen meer over te maken.

Dus alleen het voer nog. Ik geef op dit moment onderhoudsbrok van Pavo en muesli van Havens. Haha! lekker van 2 merken dus! Tong uitsteken

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:03

Ik zou als ik jou er was bij het voeren er nog iets bij doen als maisvlokken of een slobber (of gecombineerd; maisslobber Pling )

En voor de rest in het enige wat je kunt doen wachten en als het je te lang duurt de dierenarts bellen. Knipoog

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 17:11

Ze is gelukkig al iets dikker geworden! Haha! En ik ga waarschijnlijk eind van de maand naar een andere stalling waar ze veel op het gras komt. Dus het komt weer helemaal goed. In iedergeval bedankt!