Hulp gevraagd! Bloedworm!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tango40

Re: Hulp gevraagd! Bloedworm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:13

Hey hoi die van mij heeft het ook gehad.

Ik moest een equest geven en na twee weken weer een equest. Bij die van mij was het toen over.

Veel succes!!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:18

Ik ben benieuwd, als het goed is hoor ik morgen de uitslag. Er ligt in ieder geval alweer een nieuwe Equest klaar.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 23:18

ik wil je niet bang maken maar bloedworm is niet te onderschatten.

een gegeven die veel dierenartsen niet weten of vertellen is dat equest NIET tussen april en oktober gegeven mag worden.
en waarom niet, omdat de wormpjes van de bloedworm of strongyliden zich in die periode ook door het hele lichaam verspreiden. geef je dan in die periode een equest kan je de wormpjes doden terwijl ze op een verkeerde plek zitten bv in een ruggewervel oid.

tevens is het afmesten van het weiland en het maaien en daarna bemesten niet afdoende om van strongyliden af te komen. mijn DA (die zich er behoorlijk in verdiept heeft) heeft mij aangeraden, aangezien ik ook 1 heb gehad met strongyliden (en echt behoorlijk heftig), het weiland om te ploegen opnieuw in te zaaien nadat er eerst een ander gewas op heeft gestaan.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 09:38

Dat je bloedworm niet moet onderschatten weet ik, daar ben ik me zeer bewust van.
Maar als dat van Equest klopt, waarom staat dat dan niet in de bijsluiter? Want dat lijkt me wel een belangrijk gegeven. Bovendien lijkt het me onlogisch dat dierenartsen daar niets van weten. Ik heb er twee gesproken die me dat beiden aanbevolen.
Van het weiland is me door meerdere mensen verteld (waaronder die twee dierenartsen) dsat dat wel voldoende is. Ook mensen die ervaring hebben met bloedworm.

Heb net de dierenarts aan de telefoon gehad. Het is inderdaad bloedworm, maar het is niet verontrustend. Ik moet nog een keer ontwormen met Equest, en dan is het als het goed is voldoende.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:49

He gelukig maar! Dat het nog mee valt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 00:28

ik hoop voor je dat het goed gaat, de mijne is er wel kapot aan gegaan.