ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie25

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 07:30

hoi hoi

ik sluit me helemaal aan de hiervoor gegeven antwoorden

ik wou alleen nog ff kwijt over de *handcreme* ik ben er zelf is een keer mee behandelt als proefkonijn
(een vriendin van mij deed de opleiding natuurgeneeskundige)

en geloof mij het is een zeer apparte ervaring en het werkt dus ik denk niet dat het handcreme is

veel susces!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:03

Vwb de rekening, als je paard volledig in de ziektekosten is verzekerd dan krijg je die vergoed bij Erik, omdat hij afgestudeerd DA is. Daarnaast, als ik de DA op bezoek krijg begint het ook bij €60,00 en dan is hij 10 minuten geweest. Dus de prijzen liggen redelijk marktconform, het enige is dat je naar hem toe moet.

Ik kan niet anders zeggen dat ook mijn ervaringen (van een aantal jaar terug) ook goed zijn. Hij heeft toen uitspraken gedaan over mijn paard die klopten als een bus en waar ik nog regelmatig aan denk.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:29

Voor Shayla:
Je zou ook maandag kunnen bellen, Eric heeft iedere maandagochtend telefonisch spreekuur tussen half negen en half tien, je kunt dan het probleem van je paard aan hem voorleggen.
Voor meer informatie; www.holistischdierenarts.nl
Succes!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:44

Ik heb goede connecties met iemand die ook de opleiding bij Eric heeft gedaan. Zij komtv elke week bij mij langs en als er iets met een paard is waar DA niet meteen voor hoeft te komen kijkt zij even. En alle keren werkt het SUPER!
Mijn hoefsmid werkt ook voor Eric en daar krijg ik ook regelmatig medicatie of supplementen van bij problemen. Ik vind het echt allemaal maar Hocus Pocus MAAR het werkt!!!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:12

steffi is 2x bij mijn paard geweest en hij is er echt van opgeknapt.
hij deed niets anders dan staken en ze kont tegen het krib gooien.
maar nu gaat het heel goed.
hij moet nog 1x behandeld worden door haar en dan zijn we klaar.
het is mischien wel n hoop geld maar het is het ook dubbel en dwars waard.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:38

Ik heb gebeld en een afspraak gemaakt Ja
Nu maar afwachten dus......er was een wachtlijst van bijna 1 1/2 maand , dus ik ben 14 juni aan de beurt.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 01:33

Kwaliteit kent geen tijd...............( alleen bij spoedgevallen)
De wachttijden zeggen genoeg.

De mijne is al weer bijna de oude, ongelooflijk het gaat bijna TE snel.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 01:53

hmm....dan ook maar eens een negatieve ervaring?

wij kwamen met 2 paarden bij Eric aan. Bij beide wel een verhaal erbij...
het ene paard zou volgens Eric met echt een hele hoop poeders en druppels (juist ja, dikke vette rekening) weer heeeeeeeelemaal in orde komen. Wij als mensen die hun paard graag weer fit zien zijn natuurlijk vrolijk geprobeerd. Paard ging feitelijk alleen maar harder achteruit, is inmiddels ook ingeslapen. Eric had dit moeten kunnen zien als je het aan mij vraagt. de reguliere DA had al een paar keer gezegd van: als de zorg teveel is, of hij verslechterd, dan is het absoluut reeel om hem in te laten slapen. Eric zou hem wel opknappen. Is zeker erg goed geweest voor zijn banksaldo

2e paard: heethoofd, stakertje, kissing spines. Volgens Eric: kansloos. Enige optie was goedklompjes op de pijnpunten in te brengen en paardje nooit meer echt te werken, want dat was toch wel zo ontzettend gemeen. Pijn kwam ook 100% zeker alleen uit de rug. Aangezien wij niet van plan waren, gebaseerd op een vage diagnose, een paard goud in zn lijf te laten stoppen toch nog 1x naar reguliere DA gegaan (om zeker te weten dat Eric gelijk had en we hem dus maar zouden moeten inslapen, want een paard met zoveel pijn te laten leven is natuurlijk gewoon erg). bij de Da kwam eruit: chipje in rechterkogel, kissing spines zat er nog steeds, maar zn rug was in 2 jaar juist super verbeterd, spieren lagen er mooi los op, prima.
chip operatief laten verwijderen, paardje weer gaan trainen. Resultaat: een topfitte 16 jarige in het M2.

Ik wil serieus niet weten:
punt 1) wat een pijn we het eerste geval hadden gedaan als we hem waren blijven trainen
punt 2) wat een verdriet het was geweest als we voor nr 2 naar Eric zn advies hadden gelusterd.

Nee, voor mij nooit meer. Een homeopatisch arts, geen problemen mee, voor mezelf ga ik ook veel liever homeopatisch dan chemisch enzo. Maar Eric en zn mede collega's hoeven echt nooit meer in de buurt van 1 van mijn paarden te komen.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 02:10

He bah wat een pech met je eerste paard.

En wat een geluk met je 2e paard ( achteraf)

Ja, natuurlijk komen er ook negatieve ervaringen voor.
Jammer dat bij jou het zelfs 2 x is.

Elke DA heeft positieve en negatieve klanten, zo ook zij..........

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:27

dat is zo hoor.
ik bedoel, ook bij reguliere DA's.
Iemand waar de ene echt helemaal fan van is, heeft de ander een hekel aan en omgekeerd.
Misschien als ik bij bijv Steffi was terecht gekomen waren dingen heel anders gelopen. Je weet het niet...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:34

ingvdh schreef:
Vwb de rekening, als je paard volledig in de ziektekosten is verzekerd dan krijg je die vergoed bij Erik, omdat hij afgestudeerd DA is. Daarnaast, als ik de DA op bezoek krijg begint het ook bij €60,00 en dan is hij 10 minuten geweest. Dus de prijzen liggen redelijk marktconform, het enige is dat je naar hem toe moet.

Ik kan niet anders zeggen dat ook mijn ervaringen (van een aantal jaar terug) ook goed zijn. Hij heeft toen uitspraken gedaan over mijn paard die klopten als een bus en waar ik nog regelmatig aan denk.

Dure dierenarts heb jij Haha! hier komen ze vanaf €25.00
ik ben wel een voorstander van alternatief Knipoog maar vind ook dat de bedragen de spuigaten uitlopen voor een klein uurtje naar je paard kijken zoveel geld vragen Schijnheilig ik verdien dat niet hoor
verder doen ze over het algemeen super werk en ben ik blij dat ze er zijn

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:03

[quote="kiana"]Rekening voor 3 uur werk plus medicatie 180 euro, hoop geld maar voor dat werk ? Valt wel mee.[quote]

Vind ik ook. Wat dacht je wat een reguliere DA kost als je er drie uur bent geweest?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:59

Tja het is gewoon een klap geld, maar alles is duur tegenwoordig.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:50

ik geloof persoonlijk niet zo in erik. Wij hebben onze "gewoon" gezonde paarden laten controleren op te kijken wat er uit kwam. Billy zou een "darmbacterie" hebben. gevolg ; een enorme pot poeder die in de koelkast moet en we 3 kwart jaar over deden om op te maken met iedere dag een mini schepje. Zonder bijzondere opknapping o.i.d. Verward
Sultan had druppeltjes nodig ( 3 op een dag, en het andere flesje 5. reken maar uit hoelang je met een vrij groot flesje van ik dacht 150 ?? ml. doet. ) Ook voor ??. Niet echt iets bijzonders. en een omhoog staande rugwervel ( heeft hij altijd gehad ) had hij "bijna volledig" weggemasseerd.. en die zit er nu nog Clown Verward

Een tijd later zakte sultan's achterbeen / achterhand af en toe weg met rijden, dus keek hij hier toen hij kwam ook naar. Behandeling ; Acupunctuur, en nu is er niks meer aan de hand ! OK dan! daar zijn we dan weer WEL tevreden over Ja

Ja.. Erik zal wel een flink fortuin op zn rekening hebben staan Ja ! Pling

[edit] Sultan heeft trouwens een paar maanden later de zelfde pot poeder als billy gehad Clown [/edit]

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:54

hallo!

ben toch 'blij' ook een negatieve ervaring te lezen. Ik begon al haast blindelings te geloven dat ik nu dan toch het beste getroffen had..
Dus toch wel goed om ook dit te horen, dat houd je waakzaam..

Ben inmiddels al een tijdje met mijn paardje bezig met alle spulletjes enzo, maar kan tot op dit moment geen enkele verandering waarnemen, zijn kale plekken worden ook nog niet anders. Maar goed, ik wil ook altijd te snel.

25 mei gaan we weer, dus dan maar eens kijken wat ze ervan zeggen.

ben benieuwd

grrr chwwa

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:18

oke.. sucses, en laat weten hoe of wat ! Lachen

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:41

ik ben morgen aan de beurt voor de eerste keer bij Laarakkers ! Ben echt heeeel benieuwd !

Bij ons komt hij regelmatig op stal, wel zo fijn want dan hoef ik niet er naar toe. Ik heb al aardig wat klinieken gehad, en geloof me het kost een fortuin ! Nu loopt ze weer super maar met de galop heeft ze wat problemen en met de schouder, dus wil haar toch eens laten nakijken door hem. Vroeger stond ik er sceptisch tegenover maar sinds ik hier op stal sta en op een andere manier les krijg ( mijn instructrie heeft de reguliere opleiding en natural horsemanship / central riding diploma's) ben ik er toch anders tegen over gaan staan. Op haar aanraden heb ik vorig jaar mijn paard laten accupuncturen, en kan er echt alleen maar heel positief over zijn ! Met rijden gaat het gewoon 100x beter, om toch die puntjes op de í te zetten en er zeker van te zijn dat ze gewoon lekker in haar vel en spieren zit ga ik haar nu laten nakijken !

Het geld is met het zeker waard want heb al zoveel ellende met haar gehad ! Dit is ook een beetje preventief.

kristeltor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 04:15

Helaas ook negatieve ervaringen.
3 keer geweest bijna 1000 euro kwijt en geen steek verder.
Al die tijd heeft het in de pezen van zijn achterbenen gezeten. Inplaats van de organen wat ik te horen kreeg. Bij mijn normale arts foto's en echo's laten maken. Niets mis mee wat hun allemaal gevonden zouden hebben. Uiteindelijk kan ik nu mijn paard in late slapen.
|(

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 06:14

hier ook een wat mindere ervaring.. Tis een beetje dubbel. Mijn paard was heel depressief en mager hij at een heel klein pak hooi op in 2 dagen senioren priores en weet ik niet wat en kwam niet aan.

Op naar laarakker dan maar. Ja zijn bijnieren zijn verdikt en hij is licht atactisch (??) goed laten behandelen maar paard knapte niet op werd op een begeven moment zo depressief dat ik dacht dit is geen leven. Toen kwam mijn regulieren DA met cushing en werd alles duidelijk.
Medicijnen en paard lief loopt met zijn 22 jaar nu nog endurance klasse 2.

Al met al laarakker had ergens wel gelijk met die bijnieren. Maar geen duidelijke diagnose