Kale plekken....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LotteAnna

Re: Kale plekken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:17

adnil schreef:
LotteAnna schreef:
leuk paardje!! Ik heb ook een paardje gehad met veel kale plekken, heb de kale plekken elke dag gewassen met betadine-shampoo. Goed voer, vertroetelen, doet ook wonderen!!

Ik hoop dat het niets ernstigs is Bloos ... Hoe kwam jou paardje er dan aan?

In de opfok, toen ze nog niet van mij was. Zou ook schimmel of iets dergelijks kunnen zijn. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er witte haren voor terug komen waar hij nu kaal is. Voer niet te snel te veel eiwitrijk voedsel, omdat hij dat niet gewend is. Rustig opbouwen...

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:43

LotteAnna schreef:
leuk paardje!! Ik heb ook een paardje gehad met veel kale plekken, heb de kale plekken elke dag gewassen met betadine-shampoo. Goed voer, vertroetelen, doet ook wonderen!!

Ik heb toen die plekken ook laten zien aan iemand die bij een paardenkliniek heeft gewerkt en die zei ook tegen mij dat ik ook met die betadine shampoo moest wassen heb dat ook een aantal dagen gedaan maar toen kreeg ik dus dat spul, ivomec, van iemand anders en heb ik dat geprobeert, want met die shampoo bleef ik maar bezig en mn paard was dus elke dag zeiknat.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:46

kimbalover schreef:
LotteAnna schreef:

Ik heb toen die plekken ook laten zien aan iemand die bij een paardenkliniek heeft gewerkt en die zei ook tegen mij dat ik ook met die betadine shampoo moest wassen heb dat ook een aantal dagen gedaan maar toen kreeg ik dus dat spul, ivomec, van iemand anders en heb ik dat geprobeert, want met die shampoo bleef ik maar bezig en mn paard was dus elke dag zeiknat.

Ja dat lijkt me in mijn geval ook handiger... Anders moet ik elke keer vanuit de wei met m naar huis... en dan wassen en dan nat weer terug...

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:27

Heel bericht getypt, doet ie het niet.

Je hoeft alleen de kale plekken te wassen (of isie helemaal kaal Knipoog?) dat kan ook in het land, met een emmertje. Betadine-shampoo is heel onschuldig (en goedkoop, je hebt er maar weinig voor nodig). Wel is aan te raden om niet te veel middeltjes doorelkaar te gaan gebruiken, dan kan hij resistent worden.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:19

LotteAnna schreef:

Je hoeft alleen de kale plekken te wassen (of isie helemaal kaal Knipoog?) dat kan ook in het land, met een emmertje. Betadine-shampoo is heel onschuldig (en goedkoop, je hebt er maar weinig voor nodig). Wel is aan te raden om niet te veel middeltjes doorelkaar te gaan gebruiken, dan kan hij resistent worden.

Mijn pony had overal plekjes zitten dus moest haarw el helemaal wassen,, en met ene emmertje alleen lijkt me wel onhandig want je moet het toch ook uitspoelen???
je hebt er idd wel weinig van nodig maar goedkoop??? Ik heb gelukkig eerts ene beetje gekregen van die vrouw wat dus bij die paardenkliniek hefet gewerkt om te proberen of het aansloeg, omdat als ik dan zelf zon fles moest halen was ik heel duur uit zei ze.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:00

ik zou er inderdaad ff naar laten kijken en daarna heeeeeel veeeeel aandacht geven Haha!
ik weet zeker dat als je over 3 maanden fotos plaatst,dat je je dan niet meer voor kan stellen hoe je moppie er uit zag!

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 21:07

essieintown schreef:
ik zou er inderdaad ff naar laten kijken en daarna heeeeeel veeeeel aandacht geven Haha!
ik weet zeker dat als je over 3 maanden fotos plaatst,dat je je dan niet meer voor kan stellen hoe je moppie er uit zag!

Dat zegt echt iedereen!! Lachen... En ik hoop ook echt dat het zo is... Toen ik wegging zei ik tegen diegene die hem verkoopt: Achter een jaar stuur ik jou foto's en dan denk je wie is dat hahaha Haha!.. Doet me wel goed dat iedereen zo positief is!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 08:28

kimbalover schreef:
LotteAnna schreef:

Mijn pony had overal plekjes zitten dus moest haarw el helemaal wassen,, en met ene emmertje alleen lijkt me wel onhandig want je moet het toch ook uitspoelen???
je hebt er idd wel weinig van nodig maar goedkoop??? Ik heb gelukkig eerts ene beetje gekregen van die vrouw wat dus bij die paardenkliniek hefet gewerkt om te proberen of het aansloeg, omdat als ik dan zelf zon fles moest halen was ik heel duur uit zei ze.

Uhm, ik heb het wel zo gedaan, en het werkte heel erg goed. In de winter ga je namelijk ook niet je hele pony wassen natuurlijk.
Een klein flesje a 120 ml kost 5,75 euro. Je gaat vanzelfsprekend geen jerrycan van 5 liter kopen toch?

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 18:13

LotteAnna schreef:
LotteAnna schreef:

Uhm, ik heb het wel zo gedaan, en het werkte heel erg goed. In de winter ga je namelijk ook niet je hele pony wassen natuurlijk.
Een klein flesje a 120 ml kost 5,75 euro. Je gaat vanzelfsprekend geen jerrycan van 5 liter kopen toch?

Ja dat kan natuurlijk wel en als het nodig zou zijn dan zal ik t ook zo doen, zal wel moeten want ik heb er geen tuinslang!... Maar eerst maar even afwachten wat de dierenarts zegt, volgens de verkoopster was het volgens hun dierenarts van de stress, dus we zullen zien!!
Hij is trouwens niet helemaal kaal haha Clown (zie foto's --> link in mijn onderschrift!)

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:38

ellepel schreef:
hoe je ziet of t schimmel word?

pff..best wel moeilijk, als t goed is zie je dan een soort witte waas over de huid liggen, allemaal hele kleine witte schilfertjes.

nou heeft t oude paard bij mij dat dus wel een beetje, maar ik wacht nog heel even af hoe dat verder gaat, die huidschilfertjes kunnen namelijk ook gewoon normale huidschilfers zijn die daar nog zitten omdat t lange haar ervoor zat...

best wel wat moeilijk dus, maar als je twijfeld zou je denk ik een arts erbij moeten halen...

ik heb dit allemaal even goed doorgelezen omdat mijn pony hetzelfde probleem heeft.. en op die plekken ook nog allemaal wintervacht heeft.. maar wel bedankt.. want ik wist niet wat het was Bloos .. groetjes

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:14

LotteAnna schreef:

Jah ik moest wel mn hele pony wassen ze had die plekken op het hoofd, benen, rug, borst, kont, echt overal.
Ik weet niet hoeveel er in zo'n fles zit maar die vrouw zei dat tegen mij, ze had zelf zo'n grote fles...maarjah ze is er gelukkig vanaf Knipoog