fase 4 hoefkatrolontsteking help!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: fase 4 hoefkatrolontsteking help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:35

guusje schreef:
ook paarden waarbij hko rontgologisch is vastgesteld krijg je door rechtrichten weer rad.......

Gaaaap

ptkupie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 19:00

VValar schreef:
Jolynn schreef:
kijk eens op www.hoefkatrol.com

Een beetje rechtrichten en klaar is kees Ja

Het gaat hier echter om röntgenlogische hko, dit is iets anders dan klinische hko wat AdB pleit te verhelpen.

Om op jouw vraag terug te komen ptkupie; Hoe lang geleden sinds de zenuwsnede en de kreupelheid? Mijn eerste gok is dat de zenuwen een andere baan hebben gevonden en weer aan elkaar gegroeid zijn. Ze geven bij een neurectomie minimaal een jaar (tot drie jaar) maar in de praktijk kan dat wel eens flink anders verlopen. Ze snijden de zenuwbaan los maar vroeg of laat zullen deze zenuwen via andere wegen weer aan elkaar groeien. Het kan zijn dat dit al binnen een half jaar gebeurt. Het resultaat is een kreupel paard omdat zijn pijnprikkels wederom doorkomen.

Wat ze misschien ook nog bij de kliniek voor je paard kunnen doen is het inspuiten met een bepaald goedje (ben de naam even kwijt. Infomeer bij je da ernaar). Als ik het me goed herinner zorgt dit ervoor dat de kraakbeen aanmaak rond het hoefbeen bevorderert. Echter, in deze behandeling gaat minimaal een jaar zitten en deze behandeling zit ook nog eens in zijn 'kinderschoenen'. Of je daadwerkelijk resultaat zult zien hangt van de mate van hko die jouw paard heeft. Is het al ver heen óf erg agressief, dan zal je minder kans op slagen hebben. Maar nogmaals; informeer hier eens naar bij je dierenarts.

hij is ongeveer 1,5 jaar geleden geopereerd, en nu dus weer kreupel.
en ik ben alweer bij de dierenarts geweest maar die kan er niks meer aan doen. dus het is al te ver heen denk ik.......
en ik ben door een dierenarts benaderd omdat ik een mailtje gestuurd had en die zegt dat ik cortaflex nog eens kan proberen, dus dit probeer ik dan nog maar. (je weet het nooit) en hij heeft speciaal hoefbeslag gekregen, hier is het al wat beter van geworden.
ik probeer het iniedergeval nog maar, afmaken kan altijd nog.
en nog bedankt voor de tip.
groetjes petra

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 06:55

Mijn paard is eind februari dit jaar ingeslapen. Had ook hko 4 e fase. In stal stond ze door haar benen heen te knikken,en ik besloot er dus een einde aan te maken. Heb nooit spijt gehad van me keuze

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:24

En daar gaan alle AdB aanhangers weer. Meis ga naar een goede dierenarts. Ga niet rotzooien met zogenaamde goeroes die hier nu geroepen worden. Sterkte met je beslissing, ik hoop dat je de eerlijkste maakt naar je paard toe!