guusje schreef:ook paarden waarbij hko rontgologisch is vastgesteld krijg je door rechtrichten weer rad.......
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
guusje schreef:ook paarden waarbij hko rontgologisch is vastgesteld krijg je door rechtrichten weer rad.......
VValar schreef:Jolynn schreef:kijk eens op www.hoefkatrol.com
Een beetje rechtrichten en klaar is kees
Het gaat hier echter om röntgenlogische hko, dit is iets anders dan klinische hko wat AdB pleit te verhelpen.
Om op jouw vraag terug te komen ptkupie; Hoe lang geleden sinds de zenuwsnede en de kreupelheid? Mijn eerste gok is dat de zenuwen een andere baan hebben gevonden en weer aan elkaar gegroeid zijn. Ze geven bij een neurectomie minimaal een jaar (tot drie jaar) maar in de praktijk kan dat wel eens flink anders verlopen. Ze snijden de zenuwbaan los maar vroeg of laat zullen deze zenuwen via andere wegen weer aan elkaar groeien. Het kan zijn dat dit al binnen een half jaar gebeurt. Het resultaat is een kreupel paard omdat zijn pijnprikkels wederom doorkomen.
Wat ze misschien ook nog bij de kliniek voor je paard kunnen doen is het inspuiten met een bepaald goedje (ben de naam even kwijt. Infomeer bij je da ernaar). Als ik het me goed herinner zorgt dit ervoor dat de kraakbeen aanmaak rond het hoefbeen bevorderert. Echter, in deze behandeling gaat minimaal een jaar zitten en deze behandeling zit ook nog eens in zijn 'kinderschoenen'. Of je daadwerkelijk resultaat zult zien hangt van de mate van hko die jouw paard heeft. Is het al ver heen óf erg agressief, dan zal je minder kans op slagen hebben. Maar nogmaals; informeer hier eens naar bij je dierenarts.