Aardstralen (wateraders)oorzaak van probleemgedrag ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aardstralen (wateraders)oorzaak van probleemgedrag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:44

Dewi schreef:
Ik geloof dus niet in aardstralen. Voordat je aan zoiets gaat denken, lijkt het me verstandig om eens heel goed na te denken. Misschien dat er ook bij jouw paard een verhaal aan vooraf ging!

Bedoelde je mijn paard of het paard van TS? Bij de mijne is er in ieder geval geen verhaal aan vooraf gegaan. We hebben hem in die periode nog volledig binnenstebuiten laten keren om eventuele medische oorzaken uit te sluiten, maar er was niets aan de hand. Verder waren zijn 'leefomstandigheden' daar gelijk aan de oude en nu weer huidige stal. Buiten dat was mijn paard dus niet de enige met problemen. In die hele stalgang stond werkelijk niet 1 paard dat niks mankeerde.

Overigens is mijn paard een rustige, zeer brave ruin en was hij destijds 10 jaar. Gewoon een zeer makkelijk en braaf door iedereen te rijden paard met een heel stabiel karakter. Geen jong beest dus dat nog weinig kende of iets dergelijk en ook geen paard met een verhaal (heb hem rechtstreeks van de fokker).

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:39

ik ken paarden die helemaal gek worden van geluid op het dak, zoals wind of regen, of takken. dat heb je sneller met bv. golfplatendaken, en minder met daken die uit iets anders gemaakt zijn.
ik zeg maar wat.. er zijn zoveel dingen die verandering van gedrag kunnen veroorzaken, dat ik het nog niet zo gauw zou gaan zoeken bij aardstralen oid.

is er hier uberhaupt iemand die kan zeggen wat aardstraling of wateraders precies zijn en waarom ze problemen veroorzaken?!

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:28

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:07

Ok gelezen.Op het eerste gezicht lijkt het verhaal misschien logisch, maar het blijkt gewoon een praatje poep met allerlei verzinsels en pseudo wetenschappelijke onzin, om te verklaren wat we niet weten.

Er staat oa dit: Het is een feit dat stralen en stralingen bestaan. We hoeven maar aan de zonnestralen, warmtestralen, de röntgenstralen, de radiumstralen, de infrarode- en ultraviolette stralen, aan de radio- en televisiestralen, de radarstralen en de kosmische stralen te denken.
Er bestaat ook een bodemstraling (aardstralen) boven ondergronds stromende wateraders

Ok, dus straling bestaat, en daarom bestaat ook aardstraling. Knap staaltje bewijsvoering Clown

Verder: De bliksem slaat altijd in boven een waterader
Oh?????

en: De dieren kunnen ingedeeld worden in 2 groepen.
bepaalde dieren zoeken bewust die zones op zoals muggen, mieren, katten.
andere dieren zoals de hond of het paard kunnen onmogelijk lang op die plaatsen vertoeven.
hoofdzakelijk zijn het nachtdieren die de zones opzoeken

Dus, het ene dier gedijt er goed bij, de ander gaat er dood van. En ik maar denken dat we allemaal van dezelfde organische molekulen gemaakt waren....blijkbaar is de celstructuur van katten anders dan die van mensen... de een krijgt differentiatie in zijn cellen en dus kanker, de ander niet.

En: Overdag leven we rechtop of zittend zodat het stralingsvlak kleiner is in tegenstelling gedurende de nacht waar we languit en kwetsbaar liggen voor de straling.
Jaja, die is erg goed: stel je voor, deze straling gaat dus door meters, zo niet kilometers steen, en vervolgens redt de straling het niet van je voeten tot je kruin. Nee, als het straling is met een hoog doordringend karakter (itt bijv zonlicht), dan maakt het niets uit of je ligt of staat.

En dan zeggen ze: Overdag stralen wij zelfbeschermende energie uit dewelke gedurende de nacht door ons lichaam naar binnen wordt geroepen ter herstelling en recuperatie

Nou, dan is het toch goed, onze beschermende energie wordt naar binnen getrokken en kan de schadelijke effecten van aardstralen teniet doen en het lichaam helen. klaar!

deze dan: Overdag dringt het zonlicht de schadelijke straling gedeeltelijk terug. 's Nachts kan die tot driemaal sterker zijn

Straling heeft een golfvormig karakter en geen massa. Zonlicht bestaat uit fotonen en is elektromagnetisch van aard. Deze stralingen zullen elkaar dus niet tegenhouden, maar gewoon door elkaar heen gaan.

Je ziet, bla bla bla.....
Als de aardstraling bestaat, dan is deze niet gevaarlijker dan de achtergrondstraling vanuit de ruimte, of de radioactieve straling die langzaam vrij komt uit gesteente zoals graniet ed.,
Wil je je zorgen maken over straling, ga dan niet te dicht bij de tv zitten en doe je zonnebrand factor 30 op als je naar buiten gaat.
Verder geen commentaar

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 19:58

Naar aanleiding van een aantal berichten even een reactie.
Ten eerste rij ik nu zo'n 33 jaar en heb menig paard ingereden en ook menig probleempaard voor anderen gereden. Verder heb ik zelf jarenlang 4 paarden gehad en ook allemaal zelf ingereden.
Nooit dit probleem tegen gekomen.
Tot nu met Quinta dus.
Er hebben ook al andere goeie ruiters op haar gereden met hetzelfde resultaat. Eigenlijk doet ze het dan nog erger.
Een vriendin van mij is paranormaal begaafd en kreeg via 1 van mijn andere paarden de ingeving dat Quinta last heeft van aardstralen. (voor degene die geloven dat er meer is tussen hemel en aarde Knipoog )
Aan de hand daarvan heeft ze met de wichelroede de aardstralen ontdekt. Ondanks dat ze een heel goeie vriendin is, was ik in eerste instantie behoorlijk sceptisch.
Affijn, ik heb het ook geprobeerd op een stuk waar we nog niet geweest waren. Op een gegeven moment buigen die dingen gewoon om. Zonder dat ik ook maar iets deed. Ik kon zelfs een bocht ontwaren. Dat voelt heel raar, temeer omdat ik zeker wist dat ik er zelf geen invloed op uitoefende. Liep eerder met een instelling van "het zal allemaal wel !!!"
Ook bij haar gebeurde hetzelfde op dat stuk.
Wij hebben onder ons weidehek een electraleiding liggen op 50 cm. diepte voor de doorverbinding van de stroomdraad. Ook daar reageerde de wichelroede heftig. Logisch ???
Dus zij legt een simpel stukje koperen waterleiding aan 1 zijde. Promt sloeg de wichelroede niet meer uit. Koper pijpje weer weggehaald en jawel dat ding buigt weer weg.
Het is dat ik het zelf geprobeerd en ervaren heb anders zou ik misschien nu nog wel sceptisch zijn.

Verder hebben we de rotgein met Quinta nu ook al een aantal keren met een buitenrit meegemaakt.
Het is een paardje wat ontzettend graag en fanatiek loopt.
Zo zit je in een lekkere voorwaartse draf, ze is volkomen ontspannen en zo hang je inclusief paard in de bush.
Degene die achter me reed zei dat ze exact hetzelfde doet als in de bak. Het is alsof ze een onzichtbare zweepslag tegen de achterhand krijgt. Schuift met haar achterhand helemaal onder het lichaam, draait in diezelfde split second om.
Voor de westernruiters onders ons. Ze maakt een soort van roll-back. Ik ben al jaren westernruiter. Heb heel wat roll-backs gemaakt. Hardstikke leuk. Prima uit te zitten. Maar die van Quinta gaat gepaard met paniek en ik lig er geregeld naast dus. Heb inmiddels al een paar keer de nodige weken op krukken rondgehobbeld Boos!
We hebben er al een fysio bij gehad. Niets aan de hand. Sterker nog, Quinta is super flexibel en lenig. Meer dan de gemiddelde paarden.
Zadelmaker, niets aan de hand. Raad gevraagd aan Nanda van Gestel. Geen verdere lichamelijke problemen.Harnachement past prima.
Paardentandarts komt jaarlijks. Nooit echt problemen ontdekt.
We hebben er een alternatieve therapeute bij gehad. Die kon verder niets vinden behalve dat het paard supersensitive is.

Ik heb haar al in de rijbak achter een ander paard aan gereden wat ze 100% vertrouwd. Maakt ze dus ook die spatsen.
Idem met longeren.
In een bepaald gedeelte van de rijbak kan ik haar prima longeren.
Maar owee als ik wat verder naar achteren gain de bak. Dan zit ze geregeld zowat op de achterhand en probeert aan de longe om te draaien.
Maakt niet uit of ik met halster of hoofdstel longeer, met zadel, longeersingel of niks erop.
Verder loopt ze haar hele leven al blootsvoets. Geen ijzers die event. problemen kunnen geven.
Het blijft een merkwaardig probleem.

Groetjes, Henny

richie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:18

Hallo

Daar ik me reeds 20 jaar verdiep in aardstralen/wateraders
kan ik bevestigen uit mijn onderzoeken in specifiek paardenstallen
en maneges dat paarden(die heel gevoelige dieren zijn) inderdaad
negatief gaan reageren op die zones.
Dit uit zich in stampen, rondjes lopen in de stal, nerveus gedrag
en ziektes zoals koliek.
Ik weet dat mensen soms sceptisch staan tegenover dingen die
je niet onmiddellijk ziet of als mens waarneemt.

Neem gerust een kijkje op mijn site www.gezondhuis.be

Vriendelijke groeten

Rik Cappelle

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 07:46

richie schreef:
Ik weet dat mensen soms sceptisch staan tegenover dingen die
je niet onmiddellijk ziet of als mens waarneemt.

Neem gerust een kijkje op mijn site www.gezondhuis.be

Rik Cappelle

Hoi Rik,

Nou inmiddels sta ik er echt niet zo sceptisch meer tegenover.
Daar is het probleem te complex voor.
Ik realiseerde me ook nog dat ze op de hoefslag van de ene lange zijde van de rijbak prima recht loopt. Zowel op de linker als de rechterhand.
Echter op de andere lange zijde heeft ze nog NOOIT recht willen lopen. Ze maakt zich altijd hol richting de omheining. Zowel op de linker als de rechterhand. Maarrr .... neem ik op die lange zijde de 2e hoefslag dan kan ze wel prima rechtlopen. Verward En nu weet ik dus sindskort dat uitgerekend onder die hoefslag een ader door loopt.
Inmiddels weet ik ook dat het met uitsluitend diepliggende wateraders te maken zou hebben bij ons.
Ik woon in een oud veengebied van oudsher. Hier is vroeger veel turf gestoken.
Rik ik heb je site gelezen. Maar ik heb wel een paar vragen voor je.
Als een paard zo gevoelig is voor aardstralen is dan die gevoeligheid constant hetzelfde????
Ik heb dagen gehad dat ze om de haverklap zowat op haar achterste zit van schrik maar ook wel dagen dat ze wel ontzettend gespannen is maar net die 'doorslaat' om het zo maar te benoemen.
Tsja en dan nog wat. Al zou de rijbak ontstoord kunnen worden dan blijf ik met buitenritten met het probleem zitten.
Naar mijn mening moet het paard zelf veranderen. De gevoeligheid moet verminderen. Ze reageert ontzettend sterk op water. Daar ben ik van overtuigd.
Afgelopen najaar hebben we een buitenrit gemaakt hier in de achterhoek. Prachtig oud stuk natuurgebied met talloze ondergrondse stroompjes. Dat gebied staat bekend om zijn oude bronnen. We hebben 3 uur gereden. Ik heb 3 uur lang op een brok dynamiet gereden.
Drie bijna ongelukken met auto's gehad, nou dan vergaat je de lol snel van het gezellig recreatief buitenrijden. En ze is niet eens bang voor auto's Verward
Ga ik zo'n 15 km. verderop op een heuvelrug rijden, een overgebleven stuwwal vanuit de IJstijd dan heb ik er een fantastisch paard aan. Lekker los ontspannen.
Zet ze niet 1 pas verkeerd.

Groetjes, Henny

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:05

zucht....

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:13

Nou ik heb ook heel raar verhaal van leerling van me. Die heeft ook 5 jarig paard en is vrij heet van nature al. Maar in haar eigen rijbak kon ze hem ook niet zonder spanning rond krijgen, gaat ze buiten in bossen rijden of in andere bak is er niets aan de hand. Heeft ze iemand bij laten halen die ook voor aardstralen kwam, deze man was ook hoogbegaafd of hoe noem je dat precies. Deze zei gelijk: ik hoef niets aan stralingen te doen, er zit hier een geest van oude man die vroeger hier heeft gewoond en ook met paarden te maken heeft gehad en hier achter doodgeknuppeld is. Deze geest doet niets, maar de paarden voelen/merken het en zijn er bang van. Hij heeft "toegesproken"tot die geest zeg maar, hij moest zich rustig houden en heeft binnen een kaarsje in huis aangestoken. Er zijn nog enkele dagen bij dat paard moeilijk is maar lang zo erg niet meer. Het klinkt raar. Als paard bepaalde hoek niet in wil, heeft ze daar balkje op grond neergelegd om de aandacht erbij te houden en nu gaat het goed. (ik weet alleen niet wie dat gedaan heeft, dus ik heb geen adresgegevens voor je)Ook kun je eens informeren bij Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl zij heeft ook gave over zich dat ze kan zeggen of paard inderdaad last heeft van stralingen. Ze heeft ook paard bij haar op stal staan die thuis in Groningen ook veel ziek was en ander paard van eigenaresse is er zelfs dood aan gegaan. Informeer eens vrijblijvend.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:47

Dat 'aardstralen' bestaan, daar twijfel ik niet aan. De wetenschap trouwens ook niet ( dus voor degene die zegt dat hij/zij wetenschappelijk opgeleid is, toch even betere research doen). Onze aarde ( en het universium) bestaat uit een grote bol waarin allerlei 'energieën' werkzaam zijn en waar verschillende stralingen opgewekt worden, denk maar aan electromagnetische straling etc. Niemand vind het verbazingwekkend dat een magneetje een spijkertje of een schroefje aantrekt. Er is inmiddels ook heel wat onderzoek geweest naar b.v. de effecten op mens en dier van bv de hoogspanningskabels en de toename van bepaalde ziekten of afwijkingen die in dergelijke gebieden meer voorkomen, dan elders. We kennen ook het fenomeen van 'ziekmakende' gebouwen.

Ik denk dat het fenomeen op zich dus wel degelijk bestaat en wellicht is de éne mens of dier er gevoeliger voor dan de ander.

Nu is de nuchterheid bepaald niet aan mij voorbijgegaan en ik vind wel, als je de sites over dit onderwerp eens doorspit, er vanzelf een hele hoop kaf onder het koren te vinden is. Maar eigenlijk geldt dat voor heel veel dingen die mensen niet zo goed verklaren kunnen. Om maar een heel ander voorbeeldje te noemen: in de homeopathie (of wat er voor doorgaat) lopen een hoop charlatans rond, maar er zijn ook hele goede deskundigen die er wel goede dingen mee kunnen doen.

Uit eigen ervaring: in één van mijn stallen is duidelijk iets mis - het paard dat daarin stond ( een 'koel in het hoofd'- Fries) had het er duidelijk niet naar haar zin. Op één specifieke plaats stond ze constant te graven en het hele beeld van het paard ( dat eerst in een andere stal stond) was er een van onrust, sikkeneurig, "lastig"... en iedere dag veel werk om dat strobed weer op orde te krijgen! Dit gedrag is ze pas gaan vertonen toe ze in die stal gezet werd - ze heeft eerder een jaar lang in een andere stal gestaan en daar was van dit gedrag geen sprake. De vloeren van mijn stallen zijn 20cm dik beton, liggen op zandgrond en in de stallen zelf, ligt als bodembedekking dikke rubber tegels onder een laag stro. Als experiment hebben we het eens laten doormeten, zonder vantevoren te zeggen waar die 'plek' in de stal was. En ja, de koperdraad trok op die plaats met een klap naar beneden. Ik heb het ook nog eens zelf geprobeerd en, hetzelfde resultaat. Het paard is inmiddels verhuisd naar een andere stal en ze heeft nooit meer dat gedrag vertoond. Toeval? Misschien, maar wel een opmerkelijk gegeven! Mijn eigen dubbelvolbloed WPN-er wil die stal niet eens in - na een paar minuten doet ze van alles wat niet moet: stampen, draaien, probeert naar buiten te komen.

We gebruiken de stal nu maar gewoon als extra opslagruimte.

Een tweede 'ervaring' ... ik heb jarenlang echt slecht geslapen, onrustig, draaien, tig keren wakker worden. Ook ik heb mijn bedje verplaatst... op een plek gezet waar de koperdraad niet uitsloeg. Sindsdien haal ik jaren slaap in, want ik pit als een roosje!

Maar okay, voor de sceptici onder ons: een leuke link om het 'tegendeel' bewezen te krijgen is: http://www.skepsis.nl/aard.html

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:51

Ik herken het niet van mijn pony, maar van mijn moeder. Zo kon zij in hun oude kamer totaal niet slapen. S nachts liggen woelen, vaak wakker worden enz. Toen is mijn oom wezen kijken en ook daar liepen van die aders. Mijn ouders hebben nu een andere kamer en er kwam meteen verbetering.

Ik heb ook wel eens van iets gehoort dat je er neer moet leggen. Iets van koper ofzo. Maar dat lijkt me niet echt werken. Verder zou ik ook geen oplossing weten.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:52

Jannepauli schreef:
Een tweede 'ervaring' ... ik heb jarenlang echt slecht geslapen, onrustig, draaien, tig keren wakker worden. Ook ik heb mijn bedje verplaatst... op een plek gezet waar de koperdraad niet uitsloeg. Sindsdien haal ik jaren slaap in, want ik pit als een roosje!

Ik heb dat ook gehad, na mijn geboorte heb ik 2 jr lang gehuild in bed. Mijn moeder wist niet wat ze met me aan moest, soms wel 8x in de nacht eruit. Later ben ik ook verhuisd naar andere slaapkamer en was er niets meer aan de hand. Sommige mensen zijn er gevoelig voor anderen niet. Mijn moeder is nog steeds erg gevoelig erop en kan ze zeg maar min of meer aanwijzen waar ze zitten. Persoonlijk ben ik nu niet meer zo gevoelig als vroeger.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:55

Ja koper helpt inderdaad maar tijdelijk,als er aanslag op komt (groenig uitslaat) dan werkt het schijnbaar niet meer. Wij hebben in meterkast speciale soort magneetjes. Normaal heb je dat ze aan 1 kant naar elkaar toe trekken en andere kant van elkaar af duwen. Magneten die wij hebben duwen elkaar aan beide kanten af en zo duwt hij de straling buitens huis en is ons huis spanningsvrij. Helaas heeft dit een man gedaan bij ons die inmiddels is overleden.

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:58

Jannepauli schreef:
Dat 'aardstralen' bestaan, daar twijfel ik niet aan. De wetenschap trouwens ook niet ( dus voor degene die zegt dat hij/zij wetenschappelijk opgeleid is, toch even betere research doen).
Ik denk dat het fenomeen op zich dus wel degelijk bestaat en wellicht is de éne mens of dier er gevoeliger voor dan de ander.

Nou Janniepaulie, dan lees je de verkeerde wetenschappelijke onderzoeken. Dat iemand er op internet iets over schrijft, is geen wetenschappelijk bewijs. Ga nog maar eens in je natuurkundeboekje lezen, pak binas erbij of zo, en vertel me eens tussen welke golflengten van het energetisch spectrum aardstralen voorkomt. Jongejonge, wat een onzin uitspraak...

Gelukkig herstel je jezelf door te besluiten met : IK DENK DAT HET FENOMEEN.....juist ja jij denkt dat, maar bewijs is er dus niet.
Overigens, misschien bestaan ze wel, maar al die onzin die eraan verbonden wordt...pffft, ik geef het op. Als paarden raar gedrag vertonen, ligt het aan de aarstralen....juist ja.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:03

Hoe verklaar je dan dat als je 2 van die pinnen in je hand hebt en je wilt ze recht vooruit laten staan en als je op zo'n straling komt, dat ze over elkaar slaan. Ik heb het zelf gevoeld en geprobeerd ze recht te houden, maar dat lukte echt niet. Hoe komt dat dan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:10

Ik geloof ook wel dat ze bestaan. Ik en mijn pa waren er ook sceptis over toen mijn oom met 2 van die pinnen ging lopen. Maar ook bij ons wezen ze op de zelfde plek naar elkaar toe, terwijl ze los in de hand lagen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 13:12

spiker schreef:

Overigens, misschien bestaan ze wel, maar al die onzin die eraan verbonden wordt...pffft, ik geef het op. Als paarden raar gedrag vertonen, ligt het aan de aarstralen....juist ja.

Hoi Spiker,

Ik ben het met Marianne eens dat er veel kaf onder het koren zit. Er worden ook dingen met aardstralen in verband gebracht waar ik mijn wenkbrauwen voor optrek.
Maar vergeet niet dat een paard een supergevoelig dier is. Met een stel ontwikkelde zintuigen waar wij in de verste verte niet aan kunnen tippen.
Het probleem van Quinta is nu al 4 jaar aan de gang. Het is nog maar sindskort dat wij aardstraling verdenken als oorzaak.
We hebben zo ongeveer alles uitgeprobeerd. Maar niets helpt.
Ja een rijbak bij kennissen 50 km. verderop. Daar loopt ze super. Zelfs bij windkracht 8 en een rondspringende jaarlinghengst om de rijbak.
Onverstoorbaar heeft ze daar gelopen. Ook met anderen op haar rug.
Ook heb ik buitenritten gemaakt van meerdere uren.
Denk je dat ze moe is. Stap je de rijbak in thuis om nog even droog te stappen en het gedonder begint alsnog.
Maarre ik doe je een aanbod. Woon je toevallig in het Oosten des lands en voel je je geroepen.
Met alle plezier mag je haar in mijn rijbak rijden. Trakteer ik op koffie met gebak. Haha!

Groetjes, Henny

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:32

hamadryada schreef:
in de categorie 'eerst zien en dan geloven': als er iemand mij een metertje kan laten zien waarvan het wijzertje uitslaat bij aardstraling, en daarbij kan uitleggen wat het metertje exact meet (welke soort straling, welke golflengte,..), dan wil ik best akkoord gaan. maar ik ben wetenschappelijk opgeleid en heb moeite om iets te geloven wat niet aangetoond is. vroeger schreven mensen dingen die ze niet konden verklaren toe aan de goden, nu zijn het stralen oid..

Inderdaad, meten is weten.......

*chemicus van beroep*

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:57

Citaat:
Nou Janniepaulie, dan lees je de verkeerde wetenschappelijke onderzoeken

Hmmm... als jouw 'wetenschap' net zo nauwkeurig is als het verkeerd schrijven van mijn naam en de conclusie dat ik mijn kennis alleen maar van het internet afhaal... beetje voorbarig niet?
Maar goed, dat doet allemaal niet terzake - ik kan me in ieder geval nog herinneren van mijn eerstejaars college aan de UvA dat er toen nog geroepen werd dat 'leven' buiten deze planeet volstrekt ondenkbaar was.
Is ook wel lang geleden. Kennelijk stellen echte wetenschappers zich open voor de mogelijkheden want tenslotte zijn ze nu druk bezig naar het zoeken naar leven op Mars. Nogmaals, er wordt een hoop flauwekul rondom het onderwerp van aardstralen gedebiteerd - dus het artikel van Skepsis zal aan jou wel besteed zijn - maar het feit dat er allerlei soorten straling domweg meetbaar zijn, is ook een feit.

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, ieder heeft het recht op eigen ervaring, of voor mijn part 'geloof'. En door enigzins 'badinerend' op dit onderwerp te reageren - och, dat hoef je niet telkens te blijven herhalen. Clown

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:27

http://www.skepsis.nl/aard.html

Duidelijk artikel (wel een beetje lang). Ik denk dat alle sceptici de mening van de schrijver delen.
Het zal altijd moeilijk blijven om je gelijk aan te tonen in deze kwestie, aangezien het effect van aardstralen niet (op de juiste manier) wetenschappelijk onderzocht is. Er zijn meer dingen niet aan te tonen en toch geloven sommige mensen er heilig in. Dat geeft niet. Maar het blijft belangrijk dat eerst alle zaken die WEL aan te tonen zijn worden uitgesloten!

spiker, ik zou me er niet verder druk om maken. Het is praten tegen een muur. Als mensen er eenmaal van overtuigd zijn, kun je zeggen wat je wilt. Het zal ze niet op andere gedachten brengen!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:50

Dewi, het laatste zinnetje van jouw post geeft mij toch het gevoel dat je iedereen die wel wat in dit onderwerp ziet, een beetje voor gek verklaart. En dat vind ik niet terecht! Tenslotte is het verhaal van Skepsis ook maar een eenzijdige benadering, en dat vind is - als kritiek - net zo verkeerd.

Straling als fenomeen bestaat, zelfs al kun je het niet zien: denk maar aan Uv-A, B enz. van het zonlicht, electromagnetische straling, radio actieve straling en noem ze zo maar op. 'Dieren zijn nog veel gevoeliger voor dit soort zaken - denk maar eens simpelweg aan de vogeltrek waarbij uit onderzoek gebleken is dat de magnetische velden ( kunnen we ook al niet zien) van invloed zijn op de route die ze afleggen.

Aan 'geloof' liggen echt wel een paar feiten ten grondslag en onderzoek "op de juiste manier" ( wat de verkeerde manier is.. zoals je schrijft, dat begrijp ik niet helemaal. Lijkt me een contradictio in terminus) Haha!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 15:10

Dewi schreef:

Maar het blijft belangrijk dat eerst alle zaken die WEL aan te tonen zijn worden uitgesloten!

spiker, ik zou me er niet verder druk om maken. Het is praten tegen een muur. Als mensen er eenmaal van overtuigd zijn, kun je zeggen wat je wilt. Het zal ze niet op andere gedachten brengen!

Hoi Dewi,

Een vraagje. Heb jij nog suggesties van wat wij nog niet uitgeprobeerd hebben met dit paard en die WEL aan te tonen zijn als zijnde wel of niet de oorzaak van haar gedrag.

Groetjes, Henny

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:44

henny:
op het eerste zicht lijkt je paard kijkerig aan die kant van de bak. soms maken ze daar een spelletje van, ook nadat het 'enge' voorwerp verwijderd is. weet je zeker dat dat niet de oorzaak zou kunnen zijn?
en ik zou graag eens komen kijken ja, was het niet dat ik heeel ver weg woon. ik geloof niet in aardstralen, maar ben wel benieuwd waarom je paard zich zo gedraagt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:17

@ spiker:
Ik wil niet vervelend overkomen ofzo hoor, maar ik geloof niet dat dit topic is geopend om van mensen zoals jij te horen hoe erg je niet in dit zweverige gedoe gelooft en daar "bewijzen" voor gaat geven.
Kennelijk gelooft de TS dus hier wel in, en heeft ze dus niets aan jou commentaar. En aan reacties ''zucht...'' hieeft al helemaal niemand iets, dus mijn voorstel voor jou is:
Ga je niet meer zitten ergeren aan dit topic omdat het volgens jou toch allemaal niet waar is en stort je op de vele andere topics die onder medisch zijn geplaatst, dan kunnen de mensen die hier wel in geloven rustig verder praten, zo is iedereen hiermee gebaat.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:39

ik denk dat je paardje wel degelijk last kan hebben van aardstralen. Mijn paardentandarts doet ook veel met wichelroede lopen enzo (heeft er voor gestudeerd) dus misschien dat hij weet hoe dit op te lossen is...