Te weinig gewrichtsvloeistof in de kogels.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Te weinig gewrichtsvloeistof in de kogels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 08:15

bleuberta schreef:
MSM is een natuurlijk voorkomende zwavelverbinding die pijnstillende en ontstekingremmende eigenschappen bezit. MSM is ook een zwavelbron voor nieuwe weefselaanmaak.

even een citaat: Zwavel is een belangrijke bouwstof van collageen, het belangrijkste bestanddeel van kraakbeen en bindweefsel.
Bij overbelasting of blessures van pezen, spieren, banden en gewrichten heeft het lichaam extra zwavel nodig zowel voor het herstel van beschadigde cellen als voor de aanmaak van vervangende cellen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:59

Voor haar artrose krijgt Memuska een product dat er voor zorgt dat er meer gewrichtsvloeistof wordt aangemaakt. Die vloeistof zorgt er - als ik het goed begrepen heb - voor dat de gewrichten soepel tegen mekaar kunnen bewegen. Als er dus te weinig van is, gaat het paard strammer zijn. Als je meer info wilt over bepaalde medicijnen, ik heb achtereenvolgens Primeval, Cortaflex, Glucosamine met chondroïtine en Artico gebruikt. Ik hoor het wel moest je iets willen weten.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:44

griebels schreef:
Mensen heel erg bedankt voor de uitleg over medicijnen, maar nu weet ik nog niet precies wat het inhoudt als er te weinig gewrichtsvloeistof in de kogels zit...

zie de quote van bleuberta uit haar reactie op blz 1
door te weinig gewrichtssmeer gaat het bewegen stroever met extra kans op slijtage wat tot artrose kan leiden

BleuBerta schreef:
Dit probleem van jou lieki kAN later tot Artrose leiden, de gewrichtsvloeistof wordt namelijk in een soort zakje aan gemaakt, dat zakje zorgt voor de schokdemping en het vetten van het gewricht zeg maar, als hier onvoldoende in zit dan gaat het gewricht zeg maar te veel over elkaar heel, en is er dus kans dat er haken aan het gewricht komen (arthrose).

je weet hoe ons pap loopt he, zo moeilijk en stijf en met veel pijn enzo, dat komt omdat hij als bijwerking van zn medicijnen oa geen gewrichtssmeer meer aanmaakt, met als gevolg dat er slijtage is gekomen en tsja nu is ie 50 en door jarenlange slijtage is het kraakbeen ook inmiddels zo goed als weg en zitten er losse stukjes kraakbeen in de gewrichten te irriteren

maar wat ik wel raar vind is dat het te weinig aanmaken van gewrichtssmeer meestal door slijtage komt, lieke is een ex-renpaard dus opzich is het niet moilijk om te bdenken wat bij hem de oorzaak is, alleen omdat hij dus op de foto's helemaal goed was betekdnd at dat er bij hem nog geen zichtbare slijtage is, en nu toch niet goed loopt, dat is raar, dat zou betekenen dat hij er nu, door een andere oorzaak, ineens last van zou hebben gekregen Verward

de trainer van liekie van vroeger heeft dit geconstateerd bij liekie en MSM aangeraden, had liekie er bij hun dan ook al last van, of is dat puur haar ervaring met andere (ex)renpaarden?

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:16

De Da zei inderdaad ook tegen mij dat als er niet genoeg gewrichtssmeer aangemaakt zou gaan worden, ze dan nog verdere slijtage zou oplopen. Nu was er op de foto alleen nog een lichte verslechtering te zien, maar anders zou dat zich inderdaad gaan uitbreiden tot artrose.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:32

Ik ga volledig mee met BlueBerta.
Voor het beste resultaat moet je Glucosamine-chrondiotine en MSN in de juiste verhoudingen samen geven bv Cortaflex.

Soms heeft een product geen wetenschappelijk bewijs geleverd, maar de ervaringen van anderen spreken boekdelen.

Voor een tekort aan gewrichtsvloeistof ( Synovia) of een slechte kwaliteit ( te dun ) is dit nog steeds de beste en makkelijkste oplossing.

Slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 07:29

Mijn paard heeft arthrose in haar kogel links achter. Ik ben toen naar de D.A. geweest in Wassenaar en die heeft Hyaluronzuur ingespoten in haar bloed. Zes weken naar de behandeling terug geweest en ze stonden versteld van het resultaat dat ze weer goed liep. Nu geeft ik als ondersteuning Glucosamine complex omdat ze ook spat heeft links achter en het resultaat zie je duidelijk. Minder stijf, als een idioot te keer gaan in het weiland net of ze nog 5 jaar is en wat heel belangrijk is elke dag beweging geven.

Groetjes

Slotje

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 08:08

griebels schreef:
Daarbij voelde en hoorde je het knakken in zijn kogels.

Dat knakken in de kogels hoeft geen "probleem" te zijn. Isa knakt al jaren in haar achterkoot als ze te snel gaat lopen. Heel irritant geluidje.

Ik heb ooit MSM moeten voeren van de DA als extra ondersteuning na een behandeling met pijnstillers na bevangenheid.

Tijdje geleden liep ze ook weer niet zuiver. Hoefsmid dacht aan artrose (omdat ze dit al jaren bij tijd en wijlen heeft) en raadde mij ook een middel aan waarvan ik de naam even kwijt ben. Ben toen gaan zoeken en vond bij de paardendrogist oa ook dat Equi Flexion en kreeg een tip voor Hippotrose van Hofmans Lieve.

Echter omdat ik niet weet wat het is en ook onderzoek door DA tijd geleden niet veel uithaalde (niets gevonden eigenlijk), ben ik nu kruiden gaan voeren.

In oa goudsbloem (dacht ik) zit ook veel zwavel, daar brandnetel en kamille bij. Het gaat nu goed na een week. Ik heb nu easy action besteld bij de paardendrogist, daar zit nog oa zeewier en spirea in.

Echter als jouw paard echt te weinig gewrichtsvloeistof heeft, zou ik geen kruiden aanraden. Dat glucosamine heb ik ook goede verhalen over gehoord inderdaad (maar geen ervaring mee).

Groeten
Ingrid

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 10:46

Renske20 schreef:
maar wat ik wel raar vind is dat het te weinig aanmaken van gewrichtssmeer meestal door slijtage komt, lieke is een ex-renpaard dus opzich is het niet moilijk om te bdenken wat bij hem de oorzaak is, alleen omdat hij dus op de foto's helemaal goed was betekdnd at dat er bij hem nog geen zichtbare slijtage is, en nu toch niet goed loopt, dat is raar, dat zou betekenen dat hij er nu, door een andere oorzaak, ineens last van zou hebben gekregen Verward

de trainer van liekie van vroeger heeft dit geconstateerd bij liekie en MSM aangeraden, had liekie er bij hun dan ook al last van, of is dat puur haar ervaring met andere (ex)renpaarden?

Liekie is uit direct uit de training gehaald ivm een peesblessure toen der tijd. Een half jaar boxrust na een intensieve training. Daarna niet meer terug in training gezet maar op de wei voor 2 a 3 jaar... Dat is dus wrs de reden dat hij dit nu heeft. Dit komt namelijk o.a. voor bij paarden die na een intensieve training stilgezet worden.
Denk aan een bodybuilder, die moet ook eerst afbouwen voordat ze kunnen/mogen stoppen met trainen.

Over de foto's, er is geen slijtage aan de gewrichten, maar slijtage aan het gewrichtsvloeistof. Er is en was dus niets te zien op de foto's.
Liekie had er daar geen last van. Nadat hij stil gestaan heeft, is hij bij ons weer aan het werk gezet.
De trainer van Liekie heeft er gewoon veel verstand van, zelfs de DA komt bij hun weleens advies vragen...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:56

juist omdat er op de foto's niets te zien was, vond ik het zo vreemd dat hij nu dus juist zoiets heeft, maar als hij idd per direct uit de training was gehaald kan dat idd de oorzaak zijn

hoe loopt hij nu?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 20:47

Hij heeft net ijzertjes gekregen. We hebben alleen op en neer gedraaft, rechtuit. Was niets te zien. Morgen weet ik meer, dan heb ik eigenlijk les, maar in die les wordt er gekeken of ik MAG lessen. Ligt er dus aan hoe hij loopt...

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:29

Hoi hoi allemaal,
Miro heeft een beschadiging aan het hoefbeen en lichte artrose.
In Medisch werdt mij aangeraden de zoekfunctie over Cortaflex te gebruiken, vandaar dat ik nu hier terrecht kom. Waar kan ik Cortaflex krijgen, hoe wordt dit gegeven en maakt het uit of Miro in het land staat? Hij staat 24/7 buiten en ik haal hem als ik medicijnen ga geven dus alleen naar stal om dit te eten. Hij loopt na het geren van zondag toch wel behoorlijk kreupel maar ik vind het zielig om hem op stal te zetten terwijl de rest van de stal wel buiten staat. Hij gaat dan alleen maar weven en druk doen in zijn box en is niet gelukkig. Nu is hij wel gelukkig maar duurt het wellicht wat langer voordat hij weer ok is....

Alvast dank voor reactie Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:09

Op de ijzers liep hij meteen goed. Dus dat is al een pluspunt. Ook 'kraakt' hij minder in zijn kogels, dus die MSM werkt wel.
Verder nogmaals, het gaat hier niet om zijn gewrichten zelf, en ook niet om arthrose...