Coliena schreef:Weet je, denk eens over hetvolgende: toen die dierenarts zei dat er geen probleem was, geloofde je hem. Nu die tandarts zei dat er wel een probleem was, geloofde je hem ook direct! Waarom is dat? Omdat je zelf de kennis mist om te weten wat goed of slecht is. Ik denk dat je echt wat meer vertrouwen in je DA kan hebben. Bovendien zat er zes maanden tussen de twee personen. Om goed te zijn moet je je paard elke zes maand laten controleren. Het kan dus heel goed zijn dat er zes maand van te voren geen haken zaten, of dat ze nog te klein waren om van betekenis te zijn. Wolfstanden zijn in principe ook enkel een probleem bij dravers, omwille van het andere bit dat zij hebben. Dus, vooraleer je DA te veroordelen en er een topic over te starten, doe je er best aan om eerst jezelf iets meer achtergrond te gunnen. Het kan dat je DA een fout heeft gemaakt, maar er is een veel grotere kans dat hij niks heeft gemist of fout heeft gedaan. De haken waren er dan waarsch nog niet en wolfstanden hoeven idd geen enkel probleem te zijn.
Vind ik ook. Ik heb nog altijd meer vertrouwen in een goed edierenarts.
Deze heeft immers een 6-jarige universitaire opleiding gehad.
En paardentandarts is een vrij beroep...en iedereen kan de echte opleiding in een jaar afronden.
Het gebit van mijn paard is juist verpest door een "tandarts".
Hij had geen haken, maar hele stukken kies erafgeslagen. Zodoende is zijn gebit schreef geworden en ontwikkelt hij daardoor enorme haken.
Ik zou nooit iets aan gebit laten doen ,tenzij het paar daangeft ergens last van te hebben. En dan zou ik er een DA bijhalen. Onze dierenarts heeft mij een adres van een goede tandarts doorgegeven, omdat deze de juiste gereedschappen heeft. Dit is dan ook echt de enige tandarts die ik erbij laat.