Wie is er bekend met Taconis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pannie

Re: Wie is er bekend met Taconis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:08

QuijoSavan schreef:
Waarom bermplanten/onkruid in zijn middeltjes (heeft andere bokker laten onderzoeken)?

hah ja daar kan k ook wel grof geld mee verdienen...onkruid.
Kennissen van mij laten hem ook altijd komen (komt ie midden in de nacht aankakken..) maar ik geloof niet dat ik hem ooit zal bellen..Ken een vrouw en die kon bij een paardje van ons gewoon, bij het zien alleen al, vertellen wat er met het beestje aan de hand was..en ze kon haar ook nog gewoon spontaan koliek laten krijgen..vertrouw haar handjes wel wat meer dan de spuiten van Taconis Nagelbijten / Gniffelen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:31

Taconis weet gewoon precies waar hij moet knijpen...

Heb met mijn DA erover gehad en die zei ook: ik kan ook een paard pijn laten krijgen door hier (wees hij aan) en hier te knijpen. Je kunt dat doen bij elk dier...

Ze hebben ook gekeken of ze baarmoederonsteking had: konden niks vinden.

Ze hebben al meer gevallen gehad daar...

Ook dat hij kan zien dat haar knieën niet goed zijn zonder zien te bewegen of te voelen. Of dat hij eerst vraagt of het merrie/ruin is en dan meteen zegt (staand voor de box) dat ze baarmoederonsteking had....

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:00

Grinnik, Quijo, die ervaringen deel ik ook. Paard staat op stal, geen stap verzet en ja hoor, de knieen. Grappig is, gelijk altijd die knie die hij als eerste ziet.... Laast weer raak bij mij op stal. Volgens mij denk ik te weten bij wie jij staat en die Taconis ook bewonderd. Via haar komt hij ook bij ons op stal.
Ach, ze moeten het maar zelf weten. Het is hun geld en hun paard. Jammer soms dat het paard de dupe is....
Dat met die pijnprikkels had ik ook al hetzelfde gevoel. Zijn leerlinge doet het ook, en wij hadden toen ook al het idee dat als je in de knie op een punt knijpt het altijd pijn doet. Ook alle paarden zijn bij haar ingespoten. Ze kwam om les te geven en ging met een gevulde broekzak naar huis en had genoeg kruiden zakjes en flesje en ingepoten knieen achter gelaten.

O, in bremgras zitten toevallig soms wel een kruiden..... Lachen of is het in dit geval wel te toevallig?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:02

Eleonoor bedoel je mij?
Ik sta hier: www.horsesbb.com

Het is en blijft een rare die het goed voor elkaar heeft (die verdient echt hoop geld).

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 08:26

Bedankt voor alle reacties!

Na wat ik gehoord heb, ben ik nog minder onder de indruk van die man, dan ik al was. Hellaas kan ik verder niks doen, het zijn mijn paarden niet.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:38

Ik heb hem toen ik mijn paard net had -en ik nog heel gevoelig was voor meningen van anderen...en hij dus door kennissen werd aanbevolen- 1 keer bij mijn puk gehad. Voor mij was dat eens maar nooit weer, ik heb er totaal geen baat bij gehad (gelukkig heeft hij iig niets in gespoten) en had er ook totaal geen positief gevoel bij. Ik volg tegenwoordig mijn eigen gevoel en heb vertrouwen in mijn DA's dus ik houd het fijn bij hen en de mensen die zij aanbevelen. Ik weet het niet zeker maar ik verwacht niet dat Taconis daar tussen zal zitten...

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:45

ik ken meneer taconis niet maar ik heb wel een heel goede acupuncturist voor mijn paarden waar ik echt in geloof !
de acupuncturist die hier komt is wel dierenarts maar is verder gegaan in de alternatieve geneeskunde en ik denk dat dat heel belangrijk is dat je een alternatief geneesheer hebt met een diergeneeskundig diploma

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:13

Wat ik me afvraag uit alle verhalen.. spuit hij op de knie in omdat het een acupunctuurpunt is, of omdat er kreupelheid is?

Overigens heeft maneer Taconis geen Drs. voor zijn naam staan, is dus geen veearts en mag net zo min als jij en ik met een naald door de huid van een dier.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:31

Zover wij ooit de verhalen van zijn leerlinge hebben kunnen begrijpen wordt de knieband ingespoten. Volg verder het verhaal op de eerste pagina. De kniegewricht wordt niet ingespoten (mag ik althans zeker hopen). Trouwens, de plek van inspuiten wordt nooit ontsmet.... en nee, zowel Taconis als leerlinge mogen niet spuiten.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:44

Taconis is iemand waar je naar toe gaat als geen enkel persoon je meer kan helpen (laatste hoop dus).

Voor mij dan. En dan moet ik dus een heel hoop mensen afgaan.

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:14

Hoi hoi

Ik heb die meneer 1 keer gezien, maar veel over gehoord.

En de verhalen die je hoort is dat ze wat aan hun lever of nieren
mankeren en ook vaak de knie banden. Ik vond het gewoon raar
dat in eens 5 paarden in de omgeving wat aan hun nieren mankeerden.

Maar hij doet het waarschijnlijk goed want ze gaan steeds naar
hem terug en laten hem weer behandelen waar ie weer zoveel
per paard voor vangt.

Groetjes

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:09

QuijoSavan schreef:

Hier op de kliniek hadden ze zelfs een keer een ruin met baarmoederontsteking volgens hem.... Knap hoor.

OK dan!

hilarisch.. maar eerlijk gezegd wordt ik er ook wel een beetje kwaad van.

ik dacht ook altijd dat je bij gewrichten inspuiten supersteriel moest werken omdat er zo'n grote kans op infectie is. het feit dat hij niks ontsmet doet me dan ook ten zeerste twijfelen of hij wel IN het gewricht spuit en niet opzettelijk ernaast (kan toch geen kwaad..)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:14

Wat zien mensen in hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:55

Citaat:
het feit dat hij niks ontsmet doet me dan ook ten zeerste twijfelen of hij wel IN het gewricht spuit en niet opzettelijk ernaast

Hij spuit er ook naast Haha!

maar dat is dan ook de bedoeling, aldus zijn eigen uitleg Tong uitsteken

Zie x aantal berichten terug Lachen

Maar idd, ik vind het ook een eng mannetje om te zien.
Maar ik ken ook personen doe hem regelmatig terug laten komen omdat het goed werkt. Dus zal dat dan wel denk ik maar, anders zat hij zo zonder werk lijkt me.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:24

sandra26 schreef:
Hoi hoi

Ik heb die meneer 1 keer gezien, maar veel over gehoord.

En de verhalen die je hoort is dat ze wat aan hun lever of nieren
mankeren en ook vaak de knie banden. Ik vond het gewoon raar
dat in eens 5 paarden in de omgeving wat aan hun nieren mankeerden.

Maar hij doet het waarschijnlijk goed want ze gaan steeds naar
hem terug en laten hem weer behandelen waar ie weer zoveel
per paard voor vangt.

Groetjes

Dat vind ik dus ook vreemd.... Sterker nog; ik vind het ongeloofwaardig. Ik denk gewoon dat het een hele slimme meneer is op het juiste moment op een bepaalde markt heeft weten in te spelen en dat de meeste van zijn klanten gewoon erg goedgelovig zijn. No offense aan de voorstanders...

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:20

Toen hij mijn paard bekeek de 1ste keer (en de laatste) sprak hij erg goed op mij in, ik denk dat hij gewoon goed kan manipulieren.

En idd vikki: No offense aan de voorstanders!