Iemand ervaring met Ivomec injecties?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knavia

Re: Iemand ervaring met Ivomec injecties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:47

Dan toch maar even de grens over duiken naar Belgie of Duitsland en daar een fles Sebacil ritselen.
Alhoewel, als ze er geen last van heeft gewoon laten zitten.....

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 20:22

Sebacil kan ik wel aankomen. Ik twijfel of ik dat wil gebruiken. Het neemt misschien de rasp wel weg (hoewel ik dit betwijfel) maar dan heb ik nog steeds de oorzaak niet....

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:56

Ja wel!
Sebacil doodt de mijt, net als wat je met de Ivomec probeerde. Sebacil is wat ze in Utrecht nog steeds gebruiken, ondanks dat het van de markt is!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:57

Wij hebben bij de nieuwe pony's allebei Ivomec op de tong gespoten. Bij de ene tegen wat bobbels op de huid, soort irritaties. Bij de andere tegen de mok.
Allebei de keren super gewerkt.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:28

Het veulen is er af dus ik kan gaan Sebacilen. Ben benieuwd...
En Ivomec op de tong? Bedoel je gewoon van die pasta of de injectievloeistof? Die injectievloeistof zag ik laatst in de winkel staan, vond ik best gek dat je dat gewoon kunt kopen.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:50

even oftopic:

ik geef het ook altijd aan me cavia,s (ik fok namelijk cavia,s)als ze schurft hebben , ik heb het injectbare spul , maar ik geef het gewoon in het bekje ( dus niet met een naald) en het help super goed!
er is er nog nooit 1 dood van gegaan.
en ik weet dat het eigenlijk niet hoort , omdat het eingelijk voor vee is , maar ik heb dit aangeraden gekregen van andere fokkers , en heb helpt heel goed, dus ik heb het nu standaard in huis.

als 1 van mijn pony,s ooit iets zouden hebben waarmee dit verholpen zou kunnen worden , zou ik het denk ik ook kiezen..

memo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:56

hallo,
even over ivomec:
- wordt nu idd meer en meer vervangen door dectomax
- mag in principe niet gebruikt worden voor paarden omdat het risico op schock te groot is. Elk geneesmiddel kan een dood door schock tot gevolg hebben maar in dit geval is het risico net te groot om het toe te laten: het gaat hier om een kans van een op duizend.
-wordt in de praktijk vaak gebruikt ter bestrijding van wormen, schurftmijt en in enkele gevallen preventief tegen zomereczeem en colloid allergie.
- meestal juist wel in de slagader ingespoten, vandaar ook het risico op schock. Andere vormen van toediening bestaan maar mij niet bekend.
-Is idd strafbaar maar kan nuttig zijn om enstige problemen te genezen. hierbij moet de da duidelijk het risico vermelden die u neemt.
-indien schock zal deze onmiddelijk optreden en dood tot gevolg hebben na toedienning. Dus nu kunt u wel gerust zijn wat die dood betreft.
mvg