chronisch ontstoken vetcellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: chronisch ontstoken vetcellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:22

romeorowan schreef:
P.S. Sugarmiss is het bij jou interesse of heb je een medische achtergrond want ik merk dat je er veel verstand van hebt.
Interesse en een vrije dag terwijl het regent buiten Clown

Ik denk dat je de échte Cushing wel kunt laten varen, maar ik zou me wel eens verdiepen in "peripheral cushing's disease ", want hier heeft Google ook genoeg over te vertellen. Ik herken tenminste veel van de door jouw genoemde zaken.
Het heeft dus eigenlijk niets met Cushing te maken en heeft gewoon een foute naam, maar waarschijnlijk is dit ontstaan omdat er toch ook dezelfde dingen in voorkomen.

Steatitus
of yellow fat disease lijkt me niet van toepassing, zou meestal bij veulens voorkomen.

romeorowan

Re: chronisch ontstoken vetcellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 20:12

Inderdaad, peripheral cushings diseas is een verkeerd gekozen naam. Ik heb ergens gelezen dat het ook wel (geloof ik) EMS wordt genoemd. Equine Metabolic Syndrom, of te wel een stofwisselings stoornis. Deze dieren zouden een insuline resistance moeten hebben.
Indiana krijgt momenteel weer wat meer beweging en voer van Spillers, Happy Hoof. Dit is echter nog niet goed leverbaar in Nederland, daarom heb ik nu een soort gelijk voer besteld van Dodson en Horrel, Save en Sound. Mijn eerste indruk van dit type voer is erg goed. Het zijn vezels van stro, gras en alfafa met mint en knoflook en vit. en mineralen.
Ik richt mij voorlopig eerst maar weer op afvallen d.m.v. iets minder voer en iets meer bewegen. En zo lang zij zich goed voelt wil ik mij niet al te druk maken.
Groetjes Margot