Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vlimmen schreef:Een spierbevangen paard mag je NOOIT op transport zetten, dat is vragen om problemen. Je moet dus eerst je dierenarts uit laten zoeken of hij verhoogde spierenzymen heeft, en als dat niet zo is DAN kun je hem vervoeren.
Ik heb enkele paarden gezien die niet (nooit) meer overeind konden omdat ze spierbevangen op de trailer gezet waren!
Vlimmen: Reguliere dierenartsen weten best wel hoe een spierbevangen paard eruit ziet, het komt regelmatig voor. Wel is het af en toe moeilijk te onderscheiden van bijv. koliek.
. Loopt allemaal dus hopelijk met een sisser af! Hij heeft er dus zo'n pijn aan gehad, maar het zit dan ook op een rotplek natuurlijk. Nou joh, drink er een beste borrel om en tel je zegeningen. Dit ziet er voor de toekomst beter uit dan een eventuele inwendig probleem.
santos schreef:lief dat jullie blijven reageren. Vandaag is zijn li knie heel erg dik geworden. Ik denk vocht wat omhoog kruipt. Het is nu nog moeilijker om te lopen voor hem.Zijn andere benen zijn ook goed dik, maar niet met de knie mee. Echt flinke stalbenen.
Ik heb hem vandaag ook niet zien plassen,, dat baard me zorgen. Hij plast altijd veel, vooral als je bij hem komt. Gisteren plaste hij nog over zijn eigen benen, daar hij niet meer in de spreidstand kan staan, vreselijk om te zien.
Morgen ochtend om 9 uur kan ik bellen voor het bloeduitslag, als daar niets uitkomt wil ik hem naar Utrecht brengen, als hij nog te laden is.
Maar daar zal ik advies over vragen aan de d.a.
duim voor me dat er wat bekent word uit het bloed.
marleen_usar schreef:Hoi hoi ik begrijp niet dat sommige mensen een afwachtende houding aannemen.Zelf zit ik in de natuurgeneeswijzen en er is toch heel veel wat de natuur voor dieren kan betekenen. Een pijnstiller lost echt het probleem niet op en een dierenarts is vaak te arrogant om te zeggen dat hij of zij niet meer weet wat doen.Vaak word er veel te lang door getobt en de natuurgenezers kunnen het dan oplossen. Vaak ben je al een vermogen kwijt en dan word er gezegd we weten het niet. Ga gewoon een goede natuurgenezer in schakelen.Zijn er dan nog steeds zoveel mensen die daar niet in geloven? Mijn paard reageerd op een teveel aan eiwitten dus krijgt hij ieder jaar kruiden en dat werkt perfect.Hij moet dan namelijk ontgiften, da geeft in zo,n geval alleen pijnstillers.Maar zo kan ik nog wel even door gaan.Ik hoop dat je echt een homeopaat inschakeld voor die arme drommel.Lees ook net dat zijn been heel dik is reden te meer om tot actie over te gaan. In Montfoort woont een homeophaat met landelijke bekendheid weet helaas geen naam en adres meer.Heeft vele paarden gered zelfs van de dood.santos schreef:lief dat jullie blijven reageren. Vandaag is zijn li knie heel erg dik geworden. Ik denk vocht wat omhoog kruipt. Het is nu nog moeilijker om te lopen voor hem.Zijn andere benen zijn ook goed dik, maar niet met de knie mee. Echt flinke stalbenen.
Ik heb hem vandaag ook niet zien plassen,, dat baard me zorgen. Hij plast altijd veel, vooral als je bij hem komt. Gisteren plaste hij nog over zijn eigen benen, daar hij niet meer in de spreidstand kan staan, vreselijk om te zien.
Morgen ochtend om 9 uur kan ik bellen voor het bloeduitslag, als daar niets uitkomt wil ik hem naar Utrecht brengen, als hij nog te laden is.
Maar daar zal ik advies over vragen aan de d.a.
duim voor me dat er wat bekent word uit het bloed.