Welk middel tegen rotstraal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mithras1994

Woonplaats: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Re: Welk middel tegen rotstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 07:13

Mijn hoefsmid adviseerde een watje doordrenkt met betadineoplossing in de straal stoppen en dit twee keer per dag doen. binnen een week was het over.

succes er mee

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:44

Mijn hoefsmid had een heel goed middel ertegen!
Hielp supergoed. Misschien kun je je eigen smid is vragen wat zijn ervaring hiermee is.
Succes ermee!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 21:28

het is al bijna over door die tandpasta, werkt super! ik heb er ook equisolid ingedaan e dat werkt ook goed!! Echt heel fijn!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:22

mijn pony's lopen dag en nacht in de paddock, ze krijgen dagelijks beweging ( rijden, longeren, fietsen, wandelen) en toch heeft 1 pony af en toe last van rotstraal. ik zorg er altijd voor dat de stal schoon is, en de paddock gaat soms moeilijk als het erg nat is. en de straal goed schoonmaken.
succes er mee

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:04

mijn verzorgpaard heeft rotstraal gekregen na de overstap van stro naar zaagsel terwijl de DA zei dat dat beter was.
Beweging krijgt ie genoeg, hij gaat smorgens uit zijn stal en savonds er weer in en in de tussentijd word ie ook nog 1 tot 4 uur gereden, min. 5 dagen in de week.
Ik had van de DA doekjes gekregen die ik in de straal moest stoppen en dan zou het binnen 1 week weer dicht zijn, maar nee hoor!
Zijn stal wordt elke dag uitgemest en zijn hoeven worden tot in de puntjes verzorgt!
Ik wor er hopeloos van want nu heeft hij het al aan 3 hoeven en het wordt steeds erger!
Hij heeft er in tegen deel geen pijn aan of iets.
Ik heb ook van de DA kalk/vitmainepoeder gehad dat ik door zijn eten moet geven omdat hij 4 witte benen/hoeven heeft en die zwakker zijn waardoor hij sneller kans heeft op hoefproblemen.
Ik ga ook maar eens tandpasta proberen.
welke kan ik dan het beste gebruiken?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:56

Rowie_lover schreef:
Ik heb ook van de DA kalk/vitmainepoeder gehad dat ik door zijn eten moet geven omdat hij 4 witte benen/hoeven heeft en die zwakker zijn waardoor hij sneller kans heeft op hoefproblemen.

dit denken dus heel veel mensen dat witte hoeven zwakker zijn maar dat is dus niet zo. een zwarte hoef ziet er sterker uit dan een witte hoef maar ze zijn beide gewoon even sterk!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:01

mijn paard heeft gestreepte hoeven, dan zouden de witte stukken zwakker moeten zijn dan de zwarte????
Ik bekap zelf en ik heb er nog nooit iets van gemerkt!
Hij heeft gewoon spijkerharde hoeven!

chantal321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:29

Trush Remedy! te koop bij de DA.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:45

smurf schreef:
mijn paard heeft gestreepte hoeven, dan zouden de witte stukken zwakker moeten zijn dan de zwarte????
Ik bekap zelf en ik heb er nog nooit iets van gemerkt!
Hij heeft gewoon spijkerharde hoeven!

precies die van mij heeft ook gestreepte hoeven maar er is echt geen verschil!! ook mijn paardje heeft super sterke hoeven.

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:38

sorry hoor maar dat heeft de DA tegen mij gezegt...
Ik weet niet meer precies hoe het zat maar hetw as iets met de kalk in de benen doodat hij 4 witte benen heeft.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:45

ja dat zeggen veel DA's en hoefsmeden, maar dat wil niet zeggen dat deze "geleerden" altijd gelijk hebben!
De eerste de beste hoefsmid die ik dit hoor beweren bij mij op stal, krijgt een vijl in handen geduwd en mag even vijlen bij mijn paard..... om het te bewijzen!

Al mijn moeite is beloond: ik heb gisteren de stralen uitgesneden en Morrie is rotstraalvrij *woepie* en dat met alle bagger waar ie de hele dag in moet staan!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:24

Ninla heeft er nu ook last van, ze gaan nu weer de weide op, dus meer beweging voor haar, en ik spuit de hoef elke dag schoon, en ik heb een spray wat ik er elke dag op moet doen.

Het is nog niet weg ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:10

mijn ouwe verzorgpony heeft tergenwoordig ook last van rotstraal.... wat ik dan doe is...: de hoeven goed schoonborstelen met water en als t kan met betadine shampoo.... je kan de hoeven ook weken in de soda.. maar doe dit niet te vaak.. want dan worden de hoeven alleen maar zachter... daarna maak ik de onderkant droog... en dan spuit ik blauw tinctuur tuseen en op de straal..( bij een gezonde straal hoor je er niet eens tussen te kunnen) en smeer ik hoef en zool op de hele zool + straal.... en tot nu toe is het rotte een stuk minder geworden... en zijn straal is al bijna weer mooi dicht geworden... maar dit werkt misschein wel of niet.. dat is per paard verschillen.. maar zolang jou paard bijv. in een modderig weiland staat.. dna gaat het toch niet over....

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:38

iedereen heeft het wel over beweging beweging beweging....klopt grotendeels wel maar de meeste paarden die rotstraal hebben staan in een te natte omgeving, bijv mest.
ik persoonlijk smeer hoevenvet in de binnenkant van de hoef, dat droogt het weer op, en die egyptische zalf is ook prima voor de 'afwerking'

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:39

iedereen heeft het wel over beweging beweging beweging....klopt grotendeels wel maar de meeste paarden die rotstraal hebben staan in een te natte omgeving, bijv mest.
ik persoonlijk smeer hoevenvet in de binnenkant van de hoef, dat droogt het weer op, en die egyptische zalf is ook prima voor de 'afwerking'

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:46

Mijn paard staat in een kurkdroge box, staat bij slecht weer in een zandpaddock (2 a 3 uur) en wordt elke dag gereden, de laatste tijd stond hij zo'n 8 uur per dag op het land. Nu heeft hij zo'n erge rotstraal dat hij op 3 benen loopt Huilen . DA erbij, alles schoon gesneden en elke dag gaasje met betadine erin, na 3 dagen op aangepast beslag zodat straal vrij ligt van alle druk en doorgaan met de betadine. Nu zijn we weer 3 dagen verder en hij is nog steeds kreupel!!! Boos!
Maandag dus maar weer de DA erbij halen.