Citaat:
Ik heb op Hoefnatuurlijk foto's van dode paardenhoeven gezien van cursisten gezien die als een prachtige hoef bestempeld wordt.
Maar goed dat daar geen levend paard mee door het leven hoeft.
Bij zo'n hoef zou ik bijv. geen probleem hebben om daar een cm meer hiel te laten staan.
Bij de hoeven die op die dag gebruikt worden zit geen paard meer boven.
Dit houd in dat je niet eens naar de juiste stand van dat paard kan kijken.
Dat de hoeven zo kort worden gezet is alleen om te laten zien wat er uiteindelijk...na heel lang wachten, in de richting zou kunnen zitten van wat bij dat paard zou kunnen horen...dit wordt je ook duidelijk verteld tijdens de cursus...maar dat kan jij niet weten, je hebt hem niet gedaan.
Citaat:
Maar ik zou dan wel eerst het paard willen zien lopen.
Das een beetje lastig met een dood paard....
Citaat:
Maar aangezien jij al eerder in een ander topic benoemd hebt dat je niet verder wilt ingaan op wat er nog aan paard boven die hoef zit, heeft het HELEMAAL geen zin om nog enige tijd te verspillen aan jou en dit topic.
Verklaar je nader....hier begrijp ik je niet. Waar heb ik dat gezegd?
Kijken naar het paard...hoe het loopt hoe het staat....das wat ik zeg, stapje voor stapje...weer lopen weer staan...hoezo kijk je dan niet naar wat er boven het paard zit?
Citaat:
En waar ik geleerd heb dat een cm. veel verschil kan uitmaken.
Uhhh...nou ben je de zaken aan het omdraaien hoor...das niet wat je schreef...
Citaat:
Juist ja uit ervaring. Dat was ook van zo'n hoefsmid die de natuurlijke methode al HEEL dicht benaderde. En later ook niet afkerig was van de NB. Maar ja die man was nog maar 40 a 45 jaar traditioneel hoefsmid.
Jou ervaring? Nah...dat verschilt dan dus niet zoveel van mijn ervaring?
Waarom zou jij het dan wel weten en ik niet?
Kon je er niet een paar jaar bij knopen?
Ik wel hoor...de vader van de man waar ik het van geleerd heb....deed zijn hele leven niks anders..... tjonge jonge lekker flauw....
Citaat:
Mijn ervaring:
Paarden die een jaar of langer op de HN manier bekapt zijn en maar gevoelig bleven lopen. Die via de geleidelijke weg naar de natuurlijk methode zijn overgegaan.
Toen we besloten na dat jaar niks meer van de hielen af te halen en die bewuste paarden het zelf mochten regelen, bleek dat ze perfect liepen over alle bodems met 1 cm meer hiel. En daar constant op diezelfde hoogte bleven door hetzelf aldoor aan te passen. Maar goed nogmaals dat is mijn ervaring.
Maar ja wat heeft een paard nou voor een verstand van zijn eigen hoeven, nietwaar???
Veel...heel veel....das wat ik steeds zeg...laat de natuur zijn gang gaan en je ziet waar je op uit komt met de hiellengte....
Je ze gewoon te kort gezet toen ze niet lekker liepen....das heel gemakkelijk... ik begin bij lang en kijk hoe het paard loopt....loopt i lekker...een mm er af....loopt i nog lekker...1 mm er af....loopt i niet meer lekker...dan stoppen en volgende keer niet meer zover gaan maar een stukje terug....klaar.
Citaat:
Jij hebt het aldoor over hoge hielen. Nmm. is er een verschil nl. het woordje TE. Alles wat TE is is niet goed.
Nee fout....niet ik heb het over hoge hielen maar jullie...jullie zien liever wat hogere hielen.
Indien het woordje TE er voor staat is het duidelijk te zien.
Maar er wordt bij foto´s gezegd...ik zie hem leiver op wat hogere hielen...ja hallo...dan zeg ik waar ligt het verschil bij jullie tussen hogere en te hoge...
Citaat:
Daar heeft ook Majorie Smith het over. Jij wilt alleen maar lezen wat je goed uitkomt in je eigen straatje. Deze dame beschrijft ook zaken die jij gelijk verwerpt.
Ik wil alleen lezen wat mij goed uitkomt?
Ik heb de site net voor de zoveelste keer doorgenomen , op zoek naar evt. veranderingen, want dit is een site waar ik al lang geleden mee kennis heb gemaakt.
Kan niet zeggen dat deze dame nou zoveel vreemde dingen zegt waar ik het niet mee eens ben...snijden in de zool ja...daar begin ik niet aan....
Maar verder? Hoefschoenen worden door mij niet afgekeurd...tis een uitstekend hulpmiddel voor de overgang van ijzer naar blootvoets....
Of , inderdaad.....als het paard elke dag moet werken op die zeer hobbelige keienweg zoals deze dame ook beschrijft...dan kunnen ze sávonds lekker uit.
Citaat:
Gelukkig beziet zij het met een veel ruimere blik dan jij.
Tja....ik heb een mening, sorry hoor, dak een eigen mening heb....mag dat niet van jou?
Jij hebt toch ook een eigen mening? Net als al die anderen die het over natuurlijk bekappen hebben en daar cursussen in geven? die doen het ook op hun eigen manier...zijn het ook niet met alles met elkaar eens...is daar iets verkeerds aan?
Jou mening is dat een paard ook een ijzer mag hebben....mijn mening is dat dus niet gezien de vele lsechte eigenschappen die het daarbij geeft.
Mooi...uitgepraat, klaar...ieder zijn eigen mening.
Ik verplicht je toch tot niks?
Ik zie dat anders om wel gebeuren....ik moet ...ook van jou...steeds maar weer zeggen jullie mij toe te gaan geven dat ijzers soms een oplossing zijn... en nee...dat geef ik niet toe, das niet mijn mening.
Daarom ook heb ik al tig keren gevraagd aan de zelfde mensen die hier nu weer zitten ....kom met onderzoekgegevens waarin ik kan lezen dat alleen ijzers GOED zijn....mijn weddenschap staat nog steeds....ik sla ze er accuut onder en je bent uitgenodigd!
IJzers zijn naar MIJN mening op andere manieren te vervangen!
Het is de 2bener die het niet wil...omwillen van tijd , geduld enz. enz.
Citaat:
Dus hecht ik ook meer waarde aan haar en anderen dan jouw kleinzielige gedoe.
Tja...kan hier alleen maar een vraag over stellen.
Ik dacht dat jij en de andere schrijvers die mijn schrijfwijze niet zo fijn vinden me ondertussen toch wel kende.
Toch valt het me op....waar ik ook kom....jullie komen ook.
Dan weet je bij voorbaat al dat ik op deze manier schrijf en dan kom je hier toch schrijven? Terwijl je ziet dat IK de lijn geopend heb?
En dan wordt IK verzocht mijn mond te houden....wil men met MIJ niet discusieren?
Ga dan heen...zoek een andere lijn waar je JOU gedachtes kwijt kan.
Zal beloven dat IK je daar niet kom storen met MIJN gedachtes.
Citaat:
Trouwens 1 van de HN posters is er ook achter gekomen dat sommige van haar paarden met iets meer hiel prima lopen en volgens de HN methode gevoelig blijven.
Maar aangezien jij de wijsheid in pacht hebt zal ik verder niet meer reageren.
Ja hahaha, na aanleiding van een discusie tussen een aantal van de vaste forum schrijvers van paard/hoefnatuurlijk.
We hebben het daar onderling uitvoerig over gehad en ik heb haar toen ook verteld dat ook ik de hielen net iets langer liet dan de zool...
Ook deze dame had de hielen voor dat paard dus net iets te laag gezet....maar dat groeit gelukkig weer net zo aan he....
Citaat: