Paard valt om bij singel vastmaken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PartTwo

Re: Paard valt om bij singel vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:41

dorientjuh schreef:
Het heeft een speciale naam, zadeldwang ofzoiets.. Kan er even niet opkomen..
Maar dit doen paarden als ze erg vervelende ervaringen hebben met het zadel, als ze een trauma hebben dus.

Je bedoelt singeldwang. Tong uitsteken

anita14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:57

Misschien singelvrees dat heeft mijn verzorgpaardje ook een tijdje gehad die was erg mishandeld.

Maar na een jaar is dat over gegaan door haar veel vertrouwen te geven en er rustig mee om te gaan.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 22:06

Bedankt voor jullie reacties Lachen.
Ik denk dat het misschien wel iets te maken heeft met singeldwang, maar dan in een hele lichte vorm omdat hij er jarenlang totaal geen last van heeft gehad. In ieder geval: thanx Knipoog

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:29

Ik kan me van 'vroeger' nog een manegepaard herinneren dat je tijdens het lopen aan moest singelen. Dus eerst even een rondje door de bak lopen en daarna tijdens het lopen de singel vast trekken. Beetje onhandig maar met hulp ging het prima.
Het schijnt dat hij zich inderdaad anders liet vallen of helemaal ging flippen, maar dat heb ik door deze maatregel nooit meegemaakt.

Maar toch raar inderdaad dat dit zo plotseling is begonnen, misschien dat er gewoon iets heel kleins was op dat moment waardoor hij aan evt. traumatische dingen werd herinnerd.