Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
!
marcs schreef:- Bij droge hoest; s'morgens en s'avonds hand vol spliterwten (ongekookt, zo uit het pak). ongeveer 3 zakjes opvoeren.
Sugarmiss schreef:@Sterre en Craz: dan ben ik benieuwd wat de EquiMax bij jullie kost
. (in Ned. betaal ik 22,95 resp. 11,95 €)
. Citaat:Helaas kan je hier de wormkuren alleen maar via de DA krijgen, waarschijnlijk is het daarom zo duur .
ellepel schreef:hahah t word een zonnebloem discussie hier
nog een tip:
paarden met maag/darm problemen elke dag een flesje yakult geven( gewoon door t voer)
wel elke dag doen, zodra je stopt heeft t weinig nut meer.
huidproblemen/jeuk/schuren:
gedroogde brandnetel voeren, om de dag een handvol door t voer.
) wordt dan wel lekker duur, als je bedenkt dat mijn ouders het al te duur vinden om voor mij te kopen....
MissDreams schreef:Dat yakult-verhaal (of hoe je het noemen wilt...) wordt dan wel lekker duur, als je bedenkt dat mijn ouders het al te duur vinden om voor mij te kopen....
![]()
Citaat:Het is trouwens geen kwakzalvertje maar grand international heeft nu ook wormenkuren maar dan voor maar 7,95.
ellepel schreef:nog een tip:
paarden met maag/darm problemen elke dag een flesje yakult geven( gewoon door t voer)
droebel schreef:MissDreams schreef:Dat yakult-verhaal (of hoe je het noemen wilt...) wordt dan wel lekker duur, als je bedenkt dat mijn ouders het al te duur vinden om voor mij te kopen....
![]()
Hiervoor kan je ook biologische biogarde yoghurt gebruiken. Werkt net zo goed en is stukke goedkoper. Elke dag 1-2 eetlepels.
ellepel schreef:nog een tip:
Jorie schreef:Als je een effectiever middel zoekt moet je Pronutrin eens gebruiken.[Zou theoretisch dus ook moeten helpen tegen luchtzuigen??
[/quote]
Sugarmiss schreef:Ik heb van een DA begrepen dat Yacult e.d bij een paard niet helpt omdat die andere bacteriën hebben die het werk doen.
!
.Megantjuh schreef:Vraagje dan:
Grace heeft hele zwakke hoeven. Ze zijn wit van kleur, ik hoorde dat dit ook al niet echt bevorderend is klopt dat? E daarnaast scheuren ze steeds weer in en ze heeft bij haar voorbenen ook nog eens ongelijke hoeven, dus een plat en een staand hoefje. Ijzers heeft ze ook gehad maar haar hoeven scheurden steeds in bij de hoefnagels enz. Heeft iemand een goede tip om de hoeven sterker te krijgen? En hoef in vetten ja of nee? En zo ja, hoe vaak?
Bedankt voor het advies..
. Volgens mijn smid heeft vetten om een soepele hoef te krijgen, alleen zin als de hoef van te voren al goed vochtig is. Dat betekend dat je in de zomer (als het droog is), de hoef minimaal 10 min. moet sproeien, om hem vochtig te krijgen. Als je de hoef dan invet, sluit het de vochtigheid in de hoef in.
.
!