Hele zware huid eczeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knavia

Re: Hele zware huid eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:35

Correctie op Tuk: Taal is een hele handige reclamecampagne begonnen op het gebied van eczeem....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 06:34

en wat meneer Taal roept dat hebben al tientallen mensen voor hem ook uitgevonden, wat de oorzaak is/zijn van zomereczeem...
imuun problemen dat weten zo'n beetje alle homeopaten al, stress is ook al heel lang bekend dat dat een veroorzaker is van huid porblemen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:23

net zoals voeding Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:40

ohw ja die was ik vergeten hahahahah

( dacht al..wat was dat andere nog maar weer?)

Clown

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:44

Knavia schreef:
Correctie op Tuk: Taal is een hele handige reclamecampagne begonnen op het gebied van eczeem....

Correctie ik ben geen Tuk maar Iwanluver, een beetje lezen kan geen kwaad........

En hoezo reclame campagne??? Heb jij Billboards aan de kant van de weg zien staan?? Ik heb in nog geen enkel paardenblad een advertentie van Taal gezien... Alleen van Subli (die moeten zelf weten of ze adverteren)

En heb je trouwens ervaring met de medicijnen van Taal?? Zoja zou je me willen pb-en daarover?

Maargoed als bij een paard de etter uit de plekken komt is het in het lichaam wel goed mis!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:14

Wanneer je de berichten van de topicstarter goed leest dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat het paard last heeft van zomereczeem. Ook is het niet nodig om een welles-nietus spelletje te gaan voeren over de verkoopmethoden van dhr Taal (die immers ook al uitgebreid besproken zijn in het centrale zomereczeem-topic).

Helaas weet ik de topicstarter niet verder te helpen, wanneer er mensen zijn met vergelijkbare ervaringen met hun paard meldt je dan graag Lachen

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:43

ik dacht dat de benaming zomereczeem niet klopte, veel van deze paarden hebben al veel eerder en nog lang daarna last van eczeem.

de benaming staart en maaneczeem slaat ook de plank mis, want veel van deze paarden, hebben op andere plekken van het lijf ook eczeem.

zou dit paardje daar geen ernstige vorm van kunnen hebben?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:05

Wat een toestand en gezwam allemaal, tob nou niet door maar raadpleeg gewoon een goede homeopaat, is heel simpel.Ga niet tobben en proberen, alleen een homeopaat weet wat het is.Er zijn er verschillende.In montfoort woont er 1 en die heeft al vele paarden van de dood gered.Ook waarbij de veearts het niet wist of een verkeerde diagnose had gesteld.Ben ik nou de enige die geloofd in natuurgeneeswijze of zijn er meer?
Laatst bijgewerkt door Jantien op 20-04-05 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote uit bericht verwijderd

logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:35

Mijn paard heeft ook zoiets. Alleen wordt de huid bij haar eerst dik en gaat het dan kapot. Maar voor de rest hetzelfde beeld zoals dikke benen. Ik ben sinds ongeveer twee weken gestopt met het voeren van kuilvoer/voordroogkuil en het lijkt wel minder te worden. Kuilgras is nogal gevoelig voor schimmel dus ik vermoed dat het daar aan ligt. Maar ik begrijp uit jouw berichtje dat je het voer al hebt laten testen...
Succes in ieder geval. Ik ben benieuwd hoe het met dit paard verloopt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:17

Zomereczeem hebben alleen de paarden die aan de kust wonen, want daar zijn die vliegjes.Is het een ander soort eczeem koop dan paardenmelk en je zal zien dat het snel beter gaat.
Laatst bijgewerkt door Jantien op 20-04-05 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote uit bericht verwijderd

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:23

Citaat:
Zomereczeem hebben alleen de paarden die aan de kust wonen, want daar zijn die vliegjes.Is het een ander soort eczeem koop dan paardenmelk en je zal zien dat het snel beter gaat.

?
dit klopt niet hoor, zomereczeem komt overal voor, bij elk soort paard .

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:28

Beste Marleen_usar: wanneer je denkt dat paarden aan de kust juist last hebben van zomereczeem dan adviseer ik je toch om via onderstaande link wat meer informatie over zomereczeem op te doen.
viewtopic.php?t=236645

Volgens mij is het behoorlijk algemeen bekend dat paarden aan de kust vaak minder last hebben van zomereczeem, juist omdat daar minder vliegjes zijn.

@logo: zou het in jouw geval niet ook aan de hoeveelheid eiwit kunnen liggen? Van mycotoxinen zie je meestal andere problemen.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 04:29

Sjonge jonge jonge, Wat een gekibbel weer Slapen

Maargoed in usa kennen ze geen homeopaten daar geloven ze namelijk niet in dus die zijn moeilijk te vinden..

Zomereceem is het niet, Ik weet wel hoe zomer eceem eruit ziet en het lijkt mij niet dat het open scheurt en der komt pus uit.

Waarom ik denk dat het met de eiwitten te maken heeft..Is omdat mijn haflinger in nederland precies hetzelfde heb gehad. en daarbij is een homeopaat geweest en ze heeft er druppels voor gehad en het ziet er precies het zelfde uit.

Aangezien het paard in kwestie voer krijgt met een hoog suikergehalte.. Denk ik dat het met de eiwitten te maken heeft omdat 1 van de bouwstoffen van suiker Jaja Eiwit is..

Daarnaast kan ik wel contact opnemen met meneer taal of wie dan ook.. Maar hoe wil ik het hem laten zien wat het is? Hij kan geen diagnose stellen als het paard in amerika is en hij in nederland...