tekort bekapt? Wel/niet kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan1

Re: tekort bekapt? Wel/niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:48

Citaat:
?? waar haal je dát vandaan??

dat is om financiele teleurstelling te voorkomen. Neem dan het zekere voor het onzekere zou ik zo zeggen. Ik vind het erg toevallig dat het beestje net nu tekort bekapt is.

Aangaande de kosten voor de rontgenfoto's: bij ons is het gebruikelijk als het paard/pony niet goed is de kosten voor de verkoper zijn ......

Maar de pony kan in wel zo'n lage prijsklasse zitten?

Gonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:42

de pony is door hun verleden jaar gekocht.Ze hebben er een paar mnd geleden 1 x een hoefsmid bij gehad,een boertje.DE pony heeft harde hoeven,dus groeien al niet zo snel en ze rijdt veel buiten.
Bij de keuring liep ie dus helemaal niet goed,20 cm verkort aan voorkant en achter een twijfel.De vee arts zag dat de hoef er niet mooi bekapt uitzag,dus is ie gelijk bekapt.Hij kon er niet teveel afhalen in 1 x.Tis dus eigenlijk meer t verkeerd afslijten geweest denk ik.
Te kort en en die hoefballen zijn ook erg kort,daar schijnt ie dus zeer op te lopen.
De prijs zegt me,dat ze t niet wisten,is geen spotprijs.Ik heb de vorige keuring van verleden jaar gezien en die was goed.
Tja.......ieder paard heeft wel wat,mee eens,wij ook toch?Maar idd t komt er nu uit en koop je een paard dat nu niet goed loopt? Ik twijfel idd,tis misschien niet goed je gevoel te laten spreken.We zijn al tijden aan het zoeken en dit was em,dus baal heel erg!! Wist ik maar zeker dat t goed kwam,t idd een te korte hoef /hoeven zijn....das dan t minst erge......Misschien komen we eruit en anders gaat t niet door.Even afwachten dus nu!!!!!!
Bedankt voor jullie advies........................

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 23:09

Nogmaals, ik vind die twee weken proeftijd/wachttijd te kort. Ze zouden wat dat betreft wat langer kunnen geven, een maand of zo.

Gonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 19:14

We zijn in onderhandeling........ben benieuwd!!!!!!!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 23:35

gonnie....je zegt er niet bij waarom zij het paard wegdoen, als de keuring van vorig jaar goed was en deze niet,waarom doen zij hem dan weg?
is dat voor hun misschien de reden?
ik zou er heel goed over nadenken voor ik dit paard kocht.....

veel sterkte bij het nemen van een beslissing

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:11

Ben nu wel benieuwd hoe het allemaal is afgelopen.

Gonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:09

Hai.
Er is onderhandeld over de prijs van de pony.Dat wilde ik zowiezo,want t was geen koopje.
De hoefsmid komt als t goed is vandaag de pony beslaan en kijkt er nog een keertje naar.
Ik had em ook al aan de telefoon gehad verleden week,net als de vee arts van de keuring.Allebij zeggen ze dat t t verkeerde afslijting is en 1 x bekort bekapt is,dat half jaar geleden.Maar 100% is t dus voor mij niet en zolang er een min staat op de keuringslijst.....
Ik weet niet OF ie beter/goed gaat lopen op ijzers,maar dat ziet de eigenaar zelf wel(heeft t ons ook laten zien toen).Als dat ok is,wordt ie overnieuw gekeurd,of alleen op dat draven op harde grond op volte.En DAN zien we weer verder.
Fotoos(bij kliniek) mag ik evt laten maken .Dus met de verkopers valt wel zeker te praten......
Oja...ze doen de pony weg,omdat er een grotere komt en ze verder wil gaan in de springsport.
Ze wilde em netjes laten keuren voor verkoop en was eerlijk wat er toen uit is gekomen,heeft t me laten zien,fotoos(van de pony,waar je de hoeven goed op ziet) opgestuurd van toen en nu en na t bekappen.Ook heeft ze gelijk de telnrs gegeven van de da en hoefsmid.
Ik hou jullie op de hoogte.........

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:06

dat klinkt helemaal niet zo raar,ze zijn welwillend genoeg....succes