Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
beaudy_ schreef:hallo
sorry dat ik het zeg maar ik vind niet dat je een paard?of pony een klap tussen zijn oren moet geven.
probere het maar zelf uit met je zweep op je hoofd slaan od iest anders het voelt precies het zelfde als bij jou.
en dan nog even iest ik vind je een dieren beul als je zo met dieren om gaat hoe weetje jij nou dat de pony niet gewoon bang is
dieren mishandelaar
groetjes danique

Citaat:Ik vind ook dat mensen soms erg snel oordelen.
Soms is het zo dat als mensen iets geleerd hebben ze het denken te weten en ook willen dat iedereen zo handeld.
Ze vergeten alleen dat niet iedere situatie het zelfde is en dat dus iedere situatie zijn eigen aanpak nodig heeft.
Citaat:Een paard stijgert niet zomaar en eigenlijk moet je altijd de oorzaak bij jezelf zoeken..
Maar ik ken wel paarden die bijvoorbeeld gingen stijgeren als ze geen 'snoepje' of wat dan ook kregen en dan zeg ik geef hem een goede tik. (niet uit woede dat ziet je paard dan als enige uitweg die jij heb en zal hij het vaker doen) maar na die tik meteen doorlopen en doen alsof er niks is gebeurt.. (het liefst even een oefening doen die hij nog niet helemaal onder de knie had..)
) - paarden leren bij mij dat ze mijn ruimte niet mogen betreden, tenzij IK dat goed vind. Een tik geven en dan weglopen zou ik niet zo gauw doen - ik geef best wel eens een tik maar beloon, bij het gewenste resultaat, dan ook metéén erna. Als je wegloopt leert het paard niet de consequentie van oorzaak en gevolg, én.. als hij gevolg geeft aan je correctie dat daarna iets prettigs komt ( 'braaf' of een aaí of iets dergelijks).
sorry dat ik het zeg maar ik vind niet dat je een paard?of pony een klap tussen zijn oren moet geven.
probere het maar zelf uit met je zweep op je hoofd slaan od iest anders het voelt precies het zelfde als bij jou.
en dan nog even iest ik vind je een dieren beul als je zo met dieren om gaat hoe weetje jij nou dat de pony niet gewoon bang is
dieren mishandelaar
groetjes danique
Citaat:]Ik vind je een beetje kort door de bocht en erg snel op je tenen getrapt. Er zijn mensen met een andere mening dan jij maar dat kun jij klaarblijkelijk niet accepteren.
Jannepauli schreef:Citaat:
Wat ik wel zie in het verhaal van de TS: haar regeltje 'ik ben meestal te lief, maar soms een bitch' .. nou,daar zou je toch al conclusies uit kunnen trekken? In principe zou je kunnen denken aan inconsequent gedrag: sommige dingen goed vinden, sommige dingen laten gaan.. en wat moet een paard daar nou mee?
dieren mishandelaar
groetjes danique
je reageert meteen hartstikke fel dat diegene een dierenbeul is terwijl je afentoe best je pony mag straffen en ookal geef je als hij heel vervelend is een klap tussen de oren je moet actie ondernemen
terwijl dat helemaal nie is
beetje kinderachtige reacties
en die beaudy zegt meteen da je een direbeul bent egt niet dus
zij is gewoon een kinderachtige penny zoals ze ze hier noemen
Ik maak er gebruik van want ik ga mijn paard de levade leren. Gecontroleerd steigeren dus. Paarden (en vooral hengsten) doen dat in de natuur ook wanneer ze met elkaar spelen (als ze jong zijn) en wanneer ze ruzie maken (als ze volwassen zijn). Het zijn net mensen af en toe...........