is haar bouw goed of slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Re: is haar bouw goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:14

Daarbij zegt een foto ook niets over de gangen van het dier. Maar in ieder geval veel plezier ermee, zal best lukken!

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 13:36

ik hoop dat alles gaat lukken Haha! haar gangen zijn in ieder geval SUPER !!! Clown

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:10

Ik hoop ook voor je dat het gaat lukken met Universe.
Het is een echt een heel mooi paard met een geweldige uitstraling!
Laat je het ons weten?

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 00:48

Citaat:
Met elk paard kun je dressuur rijden...dressuur is immers niks anders dan africhten van je paard.

Ligt er een beetje aan welk niveau je als doelstellig hebt.

Op de eerste foto lijkt het of de voorbenen onderstandig zijn (onder de massa).Op de tweede foto lijkt dat al minder.

Het paard heeft inderdaad weinig schoft. Dat betekent dus inderdaad dat je bij de keuze van een zadel zeer nauwkeurig te werk moet gaan.

En een paard dat van nature licht overbouwd is moet inderdaad harder werken om de achterhand er onder te zetten. Dat betekent dus dat je als ruiter ook zorgvuldiger en met je hoofd (concentratie) training moet geven.

Afhankelijk van wat voor type persoon je bent (heb je veel geduld of niet) zal je met dit paard aan het werk moeten gaan.

Bij een normale training van een jong paard moet je al uitgaan van twee tot 4 jaar voordat je ECHTE oprichting krijgt.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:58

QuijoSavan schreef:
venusjah schreef:
Ik heb een keuringsrapport gezien van haar en dat was wel goed,de huidige eigenaar heeft ook gezegt dat ze achteraan nog wat overbouwt was maar dat dat nog wel goed ging komen,ik ben van plan om dressuur met haar te rijden,gaat dat dan niet gaan?

Klinisch?

Doe haar ook plz rontgen keuren!!

Je weet dan zoveel meer!!!
Echt aanrader!!

Ik vind het rontgenologisch keuren van een jong paard nog niet zo'n aanrader. Klinisch weet je al behoorlijk veel, als de buigproeven en de voltes op de harde bodem geen aanleiding geven om foto's te laten maken zou ik dit niet doen, tenzij je het paard voor een enorm aankoopbedrag koopt. Ik laat mijn paarden meestal klinisch keuren en dan verzeker ik ze vervolgens.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 01:12

Gail schreef:
Ik vind er helemaal niks mis mee!! Leuk paard, leuk type, tien x leuker dan het gemiddelde paard dat we hier op In the Picture of Horses at Work voorgeschoteld krijgen! Maar zoals je ziet heb je er helemaal niks aan om Bokkers te vragen of dit paard een goede bouw heeft, want we denken er allemaal anders over. Dus: neem iemand mee die je vertrouwd en die er écht verstand van heeft en zoals al eerder gezegd: laat m klinisch en rontgenologisch keuren.

Succes en als je tot kopen over gaat: heel veel plezier!!

_/-o_ _/-o_
hier sluit ik me helemaal bij aan

Rytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 07:38

Ik denk goed! Lachen Een beetje overbouwd maar dat kan nog bijgroeien, haar voorhand is inderdaad veel meer ontwikkeld als haar achterhand maar dan heeft natuurlijk te maken met de overbouw. Als je haar lekker over haar rug met de achterhand erbij laat lopen komt die achterhand wel hoor! En een lekkere grote schouder! Altijd handig voor de dressuur he! Mijn mening hoor! ben natuurlijk absoluut geen experr!

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 14:18

BillyJean schreef:
Laat je het ons weten?

zeker!19 april komt ze naar mij dus,zondag(10/04/2005)ga ik nog eens gaan rijden en gaan we betalen,dan gaan we waarschijnlijk rijfoto's trekken,ik zal ze dan gelijk hier neerzetten Pling

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:35

[i] zoveel verstand heb er ook weer niet van "de bouw van t paardj"maar dit paardje vond k er erg mooi uitzien.. Haha! Haha!

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:18

venusjah schreef:
BillyJean schreef:
Laat je het ons weten?

zeker!19 april komt ze naar mij dus,zondag(10/04/2005)ga ik nog eens gaan rijden en gaan we betalen,dan gaan we waarschijnlijk rijfoto's trekken,ik zal ze dan gelijk hier neerzetten Pling

LEUK! Ik ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:39

Gail schreef:
Ik vind er helemaal niks mis mee!! Leuk paard, leuk type, tien x leuker dan het gemiddelde paard dat we hier op In the Picture of Horses at Work voorgeschoteld krijgen! Maar zoals je ziet heb je er helemaal niks aan om Bokkers te vragen of dit paard een goede bouw heeft, want we denken er allemaal anders over. Dus: neem iemand mee die je vertrouwd en die er écht verstand van heeft en zoals al eerder gezegd: laat m klinisch en rontgenologisch keuren.

Succes en als je tot kopen over gaat: heel veel plezier!!

Helemaal mee eens!

Persoonlijk vind ik het zo vanaf de foto een leuk en aansprekend paard.

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 15:59

ja,dat vond ik ook maar,we gaan ze niet kopen Huilen normaal wel maar op dezelfde dag dat we ze gingen gaan betalen belde de eigenaar nog om te zeggen "dat hij ze aan iemand anders verkocht had ondertussen" Stoom uit je oren terwijl wij al om het geld hadden geweest is hij gewoon met haar naar een markt voor sportpaarden geweest en heeft hij daar 5000 euro meer voor haar gekregen,maar we hadden ondertussen wel al afgesproken dat we haar gingen kopen en dan verkoopt hij die gewoon aan iemand anders??? Huilen ik ben echt razend,het was echt een droompaard,ik was er helemaal weg van.... Verdrietig
ondertussen zijn we al op zoek naar een ander paardje,als jullie een weten.

ajah,CCCCorine,ik heb ook al eens gaan kijken naar dat paard dat jij verkoopt,echt een super mooi paard,heb al gereageert op de topic Knipoog