luizen :s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zabbie

Re: luizen :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:30

Ik heb onlangs mijn merrie met Imaverol van een schimmelinfectie afgeholpen, maar nu zit ze onder de luizen.

Hoor vanalles over Sebacil en Neocidol, maar ik weet niet waar ik dat kan kopen...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:58

Sebacil is waarschijnlijk niet meer te verkrijgen.
Sommige DA hebben nog een restje staan en dat maken ze op.

Op de vraag waar die beesten vandaan komen kan ik als antwoordt geven dat ze volgens mij gewoon aan komen vliegen.
Verder ben ik er ook van overtuigd dat ze bepaalde paarden lekkerder vinden dan de andere.
Meestal komen ze wanneer het erg warm is en de paarden nog dik in de vacht zitten.

Om dikke stress om niks op stal tegen te gaan heb ik een keer verzwegen dat mijnn fjord luizen had.
Tuurlijk hield ik ondertussen de rest van de kudde scherp in de gaten.
Maar de enige die ze had en ook bijna elk jaar krijjgt is mijn fjord.

De eerste 3 jaren met Switch Pour On behandelt en de laatste keer met sebacil.
Dit jaar gelukkig nog niks kunenn ontdekken.

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:37

Heeft er iemand ervaring met de injecties tegen luizen?

Wij hebben namelijk ook een uitbraak bij 10 paarden, waaronder 2 zwaarbehaarde tinkers en 3 jaarlingen... Niet prettig als we die moeten behandelen met sebacil...
Die injecties zouden een uitkomst zijn..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:55

Mrietjesueel schreef:
Heeft er iemand ervaring met de injecties tegen luizen?

Wij hebben namelijk ook een uitbraak bij 10 paarden, waaronder 2 zwaarbehaarde tinkers en 3 jaarlingen... Niet prettig als we die moeten behandelen met sebacil...
Die injecties zouden een uitkomst zijn..

Jep, bij ons op stal zijn ze vorige week geinjecteerd ! Over de reultataen kan ik je helaas nog niet vertellens maar ik zal je wel op de hoogte houden.Woensdag worden ze weer gecontroleerd. Wel weet ik dat niet alle dierenartsen dit middel toe durven te dienen omdat je precies in de bloedbaan moet prikken anders gaat het zeer ontsteken!

Maar wij hebben ook 2 tinkers op stal met een dikke vacht maat daarvan denken we dat die ze nog wel hebben en dat die waarschijnlijk nog een keer geinjecteerd moeten worden, maar ik laat je de resultaten zo snel mogelijk weten !! Haha!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:26

Heb gisteren een flesje Neocidol van de Veearts gekregen.

Heb de manen van mijn merrie een stuk korter gemaakt en haar toen gewassen met de Neocidol ( 25 ml op 10 liter water ). En hoop dat ze nu dood gaan die vieze beestjes !!

over 2 a 3 weken herhalen voor de eitjes.

Ik houd jullie op de hoogte

EllenRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 08:45

Ik heb vorig jaar 4 shetlanders gehad die luizen hadden. Ik wilde natuurlijk ook een veilig middel. Ik heb ze allemaal geschoren (niet de staart en de manen). en heb daarna bij de apotheek luismiddel voor kinderen gehaald. Zeer veilig dus. Eveb inspuiten.....ff wachten....en weer uitwassen. Dit heb ik een week daarna weer herhaald en alles was weg. Ook heb ik de stal ingespoten met pure lavendel (daar hebben die beestje echt een hekel aan. Hang ergens een lapje in de stal met pure lavendel erop en de luizen blijven weg.

Groetjes Ellen

EllenRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 08:46

BeppyLotje schreef:
Hallo Allemaal !!

Bij ons op stal hebben we nu luizen. We kunnen hier alleen geen middel tegen vinden. Nou wil ik graag weten wie hier wel eens te maken mee heeft gehad en wat jullie toen hebben gedaan om de luizen te bestrijden. Wij kunnen namelijk geen shampoo ofzo vinden waar de luizen van dood gaan en wat ook bestemd is voor paarden. Duss als je iets weett, laat het ff weten Haha!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 10:48

Sebacil is uit de handel
Neocidil is(gaat) uit de handel

Ik in paniek Bayer gemailt Haha! en kreeg een telefoontje terug dat je nu Sarnacuran moet hebben voor mijt,luis,schurft enz.
Kun je in Belgie halen bij de apotheek(ik ben een "grensgeval" dus heb niet gevraagd of(waar) het in Nederland te krijgen is)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 20:10

EllenRoes schreef:
BeppyLotje schreef:
Hallo Allemaal !!

Bij ons op stal hebben we nu luizen. We kunnen hier alleen geen middel tegen vinden. Nou wil ik graag weten wie hier wel eens te maken mee heeft gehad en wat jullie toen hebben gedaan om de luizen te bestrijden. Wij kunnen namelijk geen shampoo ofzo vinden waar de luizen van dood gaan en wat ook bestemd is voor paarden. Duss als je iets weett, laat het ff weten Haha!

Wat wilde je melden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:01

hoe staat het er nu mee?