Daar ben ik weer..
Twee uur aan het prutsen op de klinike maar we zijn eruit..
De baarmoeder gaan we nog een keer scannen ná de hengstigheid om te kijken of dat dan minder is en dan gaan we daar dan later iets op bedenken
Het probleem in de beweging zit inderdaad RA en LV de veroorzaker is een straalbeentje met twee haken erop RA. een ontsteking in de hoef..
Oftewel HKO
Er was met de keuring al 1 tot 2 op gegeven en nu gaan we hard richting een goede 3. De oorzaak is waarschijnlijk overbelasting. Riant heeft LV een periode heel kreupel gelopen op blote voeten veel last van zoolkneuzingen gehad door een te dunne zool. Waarschijnlijk heeft ze die periode RA overbelast en heeft de hoge druk op de buigpees deze vergroeing veroorzaakt.
Dus met dit lekkere weer gaat tante Floor fijn stappen en afspuiten en een beetje longeerwerk doen. Alle wedstrijden afzeggen en kijken of we haar weer rad kunnen krijgen. Hoe weet ik nog niet de DA moetst nog even wat bedenken omdat HKO normaal niet in de achterbenen maar alleen in de voorbenen zit, dus een pasklare trainingsmethode o.i.d. is even niet zo makkelijk.
Het voordeel is dat ze nagenoeg niet kreupel is. Voor een leek is ze gewoon rad je ziet wel dat de RA niet onder de massa wil plaatsen en da's dus ook logisch.
Ik ga even het bijltje erbij neergooien, bij de pakken neerzitten vreselijk schelden en even een potje janken en dan gaan we aan de slag. En dan hoop ik dat we de onsteking kunnen stoppen en haar eerst weer geschikt kunnen houden voor normaal tot licht sportief gebruik. Het kan zelf zijn dat ze weer helemaal goed wordt zegt de DA, maar dat daar gaat voor nu eerst even een periode overheen.