Hippotha schreef:[Dit bedoel ik nu.......met verdraaien. Ik word er zo moe van.
Daar gaan we maar weer: Die dunne zool was toen ik met het natuurlijke bekappen begon al lang weer superdik! Een
gezonde hoef groeit namelijk 1cm per maand. Ik zal snel de foto's plaatsen dan kan je zelf zien hoe goed de hoef eruit zag voor de natuurlijke bekapping!
Esther
Dit is een bericht van jou van vorig jaar december, zit mij nu niet voor leugenaar uit te maken.
Hippotha schreef:Hoi hoi,
Mijn paard heeft op dit moment dus ook een flinke hoefzweer.
Ik ontdekte 5 maanden geleden al dat er iets niet goed zat.
Zijn hoef was warm aan de linkerkant. Ik dacht dat hij zijn hoef verstuikt had ofzo, want hij liep ook onregelmatig. Toen liep hij weer rad en toen weer niet. Ik naar de kliniek. Constatering--> dunne zool. Op ijzers..
Tegerlijkertijd had ik een cursus bij paardnatuurlijk gedaan en wilde absoluut geen ijzers. Ik zou de hoef zelf sterker maken.
Ik heb de hoef natuurlijk bekapt en ben hem op de juiste wijze beweging gaan geven. Veel beweging op harde bodem.
Het ging goed..paard liep super. ruimer dan ooit.
Maar hoef bleef warm en nu zag ik voor de eerste keer tijdens het bekappen een rode vlek. Daaronder was het enorm zacht.
Ik had geen idee wat het was. Hij liep er niet kreupel op dus ik dacht aan een zacht/zwak plekje. De hoef bleef warm en toen ik hem van het wekend weer bekapte en hij niet lekker liep ben ik op internet gaan sporen en zag daar dat alles wees op een hoefzweer.
De DA heeft hem er voor een deel uitgesneden. Het was een flibke en er kwam enorm veel bloed uit....arm paard; hij had veel pijn.
De DA snapte niet dat hij er niet veel meer last van had.
het erge was, is dat er bovenin de hoef nog een hoefzweer zit. Als je erop drukt voelt het zacht aan. Dit moet er nog uitgesneden worden
Ik heb antibiotica gekregen om verdere infectie te voorkomen.
2 maal daags in een voetzak met biotex en met betadine ontsmetten en een verbandje erop.
Het ziet er goed uit, alleen moet de hoge hoefzweer er nog uit. Het zit bij zijn verzenen en hoefwand. Ik vrees dat er best een stuk van zijn hoef af zal moeten.
Als ik dit allemaal eerder had geweten..hij liep er denk ik al maanden mee! Ik vind het zo rot dat ik er pas zo laat achter ben gekomen.
Ik snap ook niet dat ze in de paardenkliniek de juiste diagnose niet hebben gesteld....
Maar goed...het is even afwachten. Ik houd jullie op de hoogte en ook veel succes met de behandelingen van jullie paardjes.
Gr. Esther